19:29 | 21/11/13
Διημερίδα για τον τουρισμό διοργανώνει το Εμπορικό Επιμελητήριο της πόλης...
Ευκαιρίες στο λιμάνι και το αεροδρόμιο της πόλης προορισμός άγονης γραμμής έχει καταλήξει να είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει σήμερα μόνο ένα δρομολόγιο από και προς τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου, δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ Κωνσταντίνος Παπαϊωάννου, από το βήμα των εργασιών της διημερίδας για τον τουρισμό που διοργανώνει το Ελληνογερμανικό Βιομηχανικό και Εμπορικό Επιμελητήριο στη Θεσσαλονίκη.
Όπως ανέφερε ο κ.Παπαϊωάννου, η κατάληξη αυτή είναι αποτέλεσμα της γενικότερης κρίσης αλλά και των ίδιων των εταιρειών. Επίσης, πρόσθεσε πως μια σειρά άλλων παραγόντων δημιουργεί ορισμένες προϋποθέσεις ώστε κάποιες γραμμές να μην είναι αποδοτικές για τις (ναυτιλιακές) εταιρείες.
Όσον αφορά στην εξυπηρέτηση σκαφών αναψυχής, η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα διαδραματίζουν μικρό ρόλο, τόνισε ο κ. Παπαϊωάννου. Βασική αιτία - σύμφωνα με τον ίδιο - είναι η έλλειψη κατάλληλων υποδομών, μαρίνων οι οποίες δεν υπάρχουν στο βορειοελλαδικό χώρο. Χαρακτηριστικό δε, είναι το γεγονός ότι, στον κόλπο της Θεσσαλονίκης υπάρχει μόνο μία μαρίνα αυτή της Αρετσούς, ενώ στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν δύο στη Χαλκιδική (μία στη Σάνη και μία στο Πόρτο Καρράς).
Το «κομμάτι» της κρουαζιέρας αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη δυνατότητα, σημείωσε ο κ. Παπαϊωάννου και πρόσθεσε ότι «για πρώτη φορά φέτος είχαμε διανυκτερεύσεις πλοίων στη Θεσσαλονίκη».
Μία άλλη σημαντική υποδομή, αυτή του αεροδρομίου της πόλης καταγράφει θετικές «επιδόσεις». Μάλιστα, ο αερολιμενάρχης του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» Αχιλλέας Τοπούζας ανέφερε ότι, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί πάνω από τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.
Τόνισε δε, ότι, το 1997 με την ευκαιρία της ανακήρυξης της Θεσσαλονίκης ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν έργα αισθητικής αλλά και επιχειρησιακής αναβάθμισης του αερολιμένα. Σύμφωνα με το εγκεκριμένο master plan το οποίο περιλάμβανε 19 έργα εκ των οποίων τα 17 ολοκληρώθηκαν και δόθηκαν σε χρήση, το 18ο είναι σε εξέλιξη (επέκταση του διαδρόμου 10, 1000 μέτρα στην θάλασσα). Απομένει το 19ο έργο, το οποίο είναι η κατασκευή νέου κτιρίου αεροσταθμού.
Παρότι το 2010 «κλείσαμε» με μείωση 3,5% στους επιβάτες σε σχέση με το 2009, το 2011 είχαμε μεσοσταθμική αύξηση 2,5% με επιμέρους στον εισερχόμενο τουρισμό περίπου 10% και το 2012 είχαμε μεσοσταθμική αύξηση 2,8% και επιμέρους στον εισερχόμενο τουρισμό αύξηση 8,9%.
Τα ειδικά εργαλεία στο νόμο fast track για τον τουρισμό παρουσίασε ο διευθυντής στρατηγικών επενδύσεων της εταιρείας Invest in Greece 'Ακης Σκλάβος, δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι, πριν από ένα χρόνο δεν υπήρχε ούτε ένα τουριστικό έργο στη διαδικασία fast track. Τον τελευταίο χρόνο λόγω των σημαντικών αλλαγών που έγιναν υπάρχουν ενταγμένα έργα, μεταξύ των οποίων ένα στον Πολύγυρο Χαλκιδικής (περίπου 700 εκ. ευρώ) το οποίο θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις, ένα στην Κρήτη, ένα στην Αργολίδα (περίπου 270 εκ. ευρώ) και υπό αξιολόγηση βρίσκεται ένα έργο στην Ιθάκη (περίπου 400 εκ. ευρώ).
Οι εργασίες της διημερίδας ολοκληρώθηκαν με συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με τους τρεις επίτιμους προέδρους του ΣΕΤΕ (Σπύρο Κοκοτό, Σταύρο Ανδρεάδη και Νίκο Αγγελόπουλο) για την κατάσταση στον κλάδο του τουρισμού.
Ευκαιρίες στο λιμάνι και το αεροδρόμιο της πόλης προορισμός άγονης γραμμής έχει καταλήξει να είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει σήμερα μόνο ένα δρομολόγιο από και προς τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου, δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ Κωνσταντίνος Παπαϊωάννου, από το βήμα των εργασιών της διημερίδας για τον τουρισμό που διοργανώνει το Ελληνογερμανικό Βιομηχανικό και Εμπορικό Επιμελητήριο στη Θεσσαλονίκη.
Όπως ανέφερε ο κ.Παπαϊωάννου, η κατάληξη αυτή είναι αποτέλεσμα της γενικότερης κρίσης αλλά και των ίδιων των εταιρειών. Επίσης, πρόσθεσε πως μια σειρά άλλων παραγόντων δημιουργεί ορισμένες προϋποθέσεις ώστε κάποιες γραμμές να μην είναι αποδοτικές για τις (ναυτιλιακές) εταιρείες.
Όσον αφορά στην εξυπηρέτηση σκαφών αναψυχής, η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα διαδραματίζουν μικρό ρόλο, τόνισε ο κ. Παπαϊωάννου. Βασική αιτία - σύμφωνα με τον ίδιο - είναι η έλλειψη κατάλληλων υποδομών, μαρίνων οι οποίες δεν υπάρχουν στο βορειοελλαδικό χώρο. Χαρακτηριστικό δε, είναι το γεγονός ότι, στον κόλπο της Θεσσαλονίκης υπάρχει μόνο μία μαρίνα αυτή της Αρετσούς, ενώ στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν δύο στη Χαλκιδική (μία στη Σάνη και μία στο Πόρτο Καρράς).
Το «κομμάτι» της κρουαζιέρας αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη δυνατότητα, σημείωσε ο κ. Παπαϊωάννου και πρόσθεσε ότι «για πρώτη φορά φέτος είχαμε διανυκτερεύσεις πλοίων στη Θεσσαλονίκη».
Μία άλλη σημαντική υποδομή, αυτή του αεροδρομίου της πόλης καταγράφει θετικές «επιδόσεις». Μάλιστα, ο αερολιμενάρχης του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» Αχιλλέας Τοπούζας ανέφερε ότι, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί πάνω από τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.
Τόνισε δε, ότι, το 1997 με την ευκαιρία της ανακήρυξης της Θεσσαλονίκης ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν έργα αισθητικής αλλά και επιχειρησιακής αναβάθμισης του αερολιμένα. Σύμφωνα με το εγκεκριμένο master plan το οποίο περιλάμβανε 19 έργα εκ των οποίων τα 17 ολοκληρώθηκαν και δόθηκαν σε χρήση, το 18ο είναι σε εξέλιξη (επέκταση του διαδρόμου 10, 1000 μέτρα στην θάλασσα). Απομένει το 19ο έργο, το οποίο είναι η κατασκευή νέου κτιρίου αεροσταθμού.
Παρότι το 2010 «κλείσαμε» με μείωση 3,5% στους επιβάτες σε σχέση με το 2009, το 2011 είχαμε μεσοσταθμική αύξηση 2,5% με επιμέρους στον εισερχόμενο τουρισμό περίπου 10% και το 2012 είχαμε μεσοσταθμική αύξηση 2,8% και επιμέρους στον εισερχόμενο τουρισμό αύξηση 8,9%.
Τα ειδικά εργαλεία στο νόμο fast track για τον τουρισμό παρουσίασε ο διευθυντής στρατηγικών επενδύσεων της εταιρείας Invest in Greece 'Ακης Σκλάβος, δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι, πριν από ένα χρόνο δεν υπήρχε ούτε ένα τουριστικό έργο στη διαδικασία fast track. Τον τελευταίο χρόνο λόγω των σημαντικών αλλαγών που έγιναν υπάρχουν ενταγμένα έργα, μεταξύ των οποίων ένα στον Πολύγυρο Χαλκιδικής (περίπου 700 εκ. ευρώ) το οποίο θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις, ένα στην Κρήτη, ένα στην Αργολίδα (περίπου 270 εκ. ευρώ) και υπό αξιολόγηση βρίσκεται ένα έργο στην Ιθάκη (περίπου 400 εκ. ευρώ).
Οι εργασίες της διημερίδας ολοκληρώθηκαν με συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με τους τρεις επίτιμους προέδρους του ΣΕΤΕ (Σπύρο Κοκοτό, Σταύρο Ανδρεάδη και Νίκο Αγγελόπουλο) για την κατάσταση στον κλάδο του τουρισμού.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων