15:19 | 17/1/14
Προτάσσονται οι ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης και οι μαθητές...
Ενδεχομένως να μειωθούν περαιτέρω οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών που φέτος έφθασαν στο 3,5% από το 8% του συνολικού προσωπικού σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Αυτό δήλωσε ο κ. Κεδίκογλου σε σχετική ερώτηση του βουλευτή κ. Λαμπρούλη τονίζοντας ότι τα προηγούμενα χρόνια το σύστημα λειτουργούσε με στρεβλώσεις σε μεγάλο βαθμό με αποτέλεσμα την απώλεια πολλών εργατοωρών ενώ επισήμανε ότι οι αποσπάσεις έφθαναν στο 8% της δύναμης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επίσης ο κ. Κεδίκογλου δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην παγιωμένη νοοτροπία «προκειμένου να διοριστώ πάω οπουδήποτε και πολύ σύντομα θα μεταφερθώ κάπου αλλού, δηλαδή πάω και από τον πρώτο χρόνο ζητάω κατευθείαν μετάθεση ή απόσπαση».
Το γεγονός ότι σχεδόν 1 στις 10 τοποθετήσεις πραγματοποιούνταν με αποσπάσεις αποδεικνύει κατά τον Υφυπουργό Παιδείας ότι «κάτι δεν λειτουργεί καλά στο σύστημα» ενώ μεταξύ των άλλων επισήμανε «όταν από την πρώτη χρονιά κοιτάμε πώς θα αποσπαστούμε και πώς θα πάμε σε άλλα μέρη δημιουργούμε τεράστιο πρόβλημα συνολικά στο σύστημα».
Όσον αφορά τις προσωπικές και οικογενειακές ανάγκες του κάθε εκπαιδευτικού ο κ. Κεδίκογλου τις κατανοεί αλλά όπως ανέφερε υπάρχουν και οι ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης και της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας που «οφείλουμε να προτάξουμε. Για εμάς -και το έχουμε πει πάρα πολλές φορές- πρώτα είναι ο μαθητής».
Άλλο ένα γεγονός που έθιξε ο Υφυπουργός ήταν και ο τρόπος με τον οποίο γίνονταν οι αποσπάσεις αφού όπως ανέφερε αυτές πραγματοποιούνταν χωρίς προγραμματισμό με αποτέλεσμα να αναγκάζεται το Υπουργείο Παιδείας να προσλαμβάνει χιλιάδες αναπληρωτές. Συγκεκριμένα για το θέμα αυτό είπε «κάναμε τις αποσπάσεις κατά το δοκούν και κυρίως σε μεγάλο βαθμό, για να μη γελιόμαστε, και ρουσφετολογικά από διάφορες πιέσεις που κι εδώ πέρα συνάδελφοι είχαν όλα αυτά τα χρόνια προς το Υπουργείο Παιδείας και μετά παίρναμε τους αναπληρωτές, που είχαμε άπλετο αριθμό και δεν μας ένοιαζε και τους τοποθετούσαμε στις θέσεις τους. Και τι γινόταν; Και αργά πήγαιναν στα σχολεία να διδάξουν και είχαμε αυτή την άνιση κατανομή, όπως σας είπα, μεταξύ περιφέρειας και κέντρου και τελικά είχαμε ένα σύστημα πολυδάπανο».
Το Υπουργείο Παιδείας κατάφερε να μειώσει τις αποσπάσεις από 8% στο 3,5% αν και ο στόχος είναι να μειωθούν περαιτέρω αφού όπως δήλωσε «Η κριτική -αν θέλετε- θα έπρεπε να είναι στο γιατί δεν είναι ακόμη πιο χαμηλά. Όμως, δεν ήταν εύκολα να πας κατευθείαν από το 8% στο 1%. Ενδεχομένως, τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να φτάσουμε και εκεί».
Τέλος για τους εκπαιδευτικούς που έχουν πάρει απόσπαση αλλά δεν έχουν μετακινηθεί δήλωσε ότι αν δεν βρεθεί ο αντικαταστάτης δεν μπορεί να μετακινηθεί ενώ μεταξύ των άλλων αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι ικανοποιήθηκαν οι αποσπάσεις σε όλες τις ειδικές κατηγορίες των εκπαιδευτικών ενώ με τη μετακίνηση από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια 3.600 εκπαιδευτικών εξασφαλίστηκαν οι θέσεις εργασίας τους.
Ενδεχομένως να μειωθούν περαιτέρω οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών που φέτος έφθασαν στο 3,5% από το 8% του συνολικού προσωπικού σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Αυτό δήλωσε ο κ. Κεδίκογλου σε σχετική ερώτηση του βουλευτή κ. Λαμπρούλη τονίζοντας ότι τα προηγούμενα χρόνια το σύστημα λειτουργούσε με στρεβλώσεις σε μεγάλο βαθμό με αποτέλεσμα την απώλεια πολλών εργατοωρών ενώ επισήμανε ότι οι αποσπάσεις έφθαναν στο 8% της δύναμης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Επίσης ο κ. Κεδίκογλου δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην παγιωμένη νοοτροπία «προκειμένου να διοριστώ πάω οπουδήποτε και πολύ σύντομα θα μεταφερθώ κάπου αλλού, δηλαδή πάω και από τον πρώτο χρόνο ζητάω κατευθείαν μετάθεση ή απόσπαση».
Το γεγονός ότι σχεδόν 1 στις 10 τοποθετήσεις πραγματοποιούνταν με αποσπάσεις αποδεικνύει κατά τον Υφυπουργό Παιδείας ότι «κάτι δεν λειτουργεί καλά στο σύστημα» ενώ μεταξύ των άλλων επισήμανε «όταν από την πρώτη χρονιά κοιτάμε πώς θα αποσπαστούμε και πώς θα πάμε σε άλλα μέρη δημιουργούμε τεράστιο πρόβλημα συνολικά στο σύστημα».
Όσον αφορά τις προσωπικές και οικογενειακές ανάγκες του κάθε εκπαιδευτικού ο κ. Κεδίκογλου τις κατανοεί αλλά όπως ανέφερε υπάρχουν και οι ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης και της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας που «οφείλουμε να προτάξουμε. Για εμάς -και το έχουμε πει πάρα πολλές φορές- πρώτα είναι ο μαθητής».
Άλλο ένα γεγονός που έθιξε ο Υφυπουργός ήταν και ο τρόπος με τον οποίο γίνονταν οι αποσπάσεις αφού όπως ανέφερε αυτές πραγματοποιούνταν χωρίς προγραμματισμό με αποτέλεσμα να αναγκάζεται το Υπουργείο Παιδείας να προσλαμβάνει χιλιάδες αναπληρωτές. Συγκεκριμένα για το θέμα αυτό είπε «κάναμε τις αποσπάσεις κατά το δοκούν και κυρίως σε μεγάλο βαθμό, για να μη γελιόμαστε, και ρουσφετολογικά από διάφορες πιέσεις που κι εδώ πέρα συνάδελφοι είχαν όλα αυτά τα χρόνια προς το Υπουργείο Παιδείας και μετά παίρναμε τους αναπληρωτές, που είχαμε άπλετο αριθμό και δεν μας ένοιαζε και τους τοποθετούσαμε στις θέσεις τους. Και τι γινόταν; Και αργά πήγαιναν στα σχολεία να διδάξουν και είχαμε αυτή την άνιση κατανομή, όπως σας είπα, μεταξύ περιφέρειας και κέντρου και τελικά είχαμε ένα σύστημα πολυδάπανο».
Το Υπουργείο Παιδείας κατάφερε να μειώσει τις αποσπάσεις από 8% στο 3,5% αν και ο στόχος είναι να μειωθούν περαιτέρω αφού όπως δήλωσε «Η κριτική -αν θέλετε- θα έπρεπε να είναι στο γιατί δεν είναι ακόμη πιο χαμηλά. Όμως, δεν ήταν εύκολα να πας κατευθείαν από το 8% στο 1%. Ενδεχομένως, τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να φτάσουμε και εκεί».
Τέλος για τους εκπαιδευτικούς που έχουν πάρει απόσπαση αλλά δεν έχουν μετακινηθεί δήλωσε ότι αν δεν βρεθεί ο αντικαταστάτης δεν μπορεί να μετακινηθεί ενώ μεταξύ των άλλων αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι ικανοποιήθηκαν οι αποσπάσεις σε όλες τις ειδικές κατηγορίες των εκπαιδευτικών ενώ με τη μετακίνηση από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια 3.600 εκπαιδευτικών εξασφαλίστηκαν οι θέσεις εργασίας τους.
Επιμέλεια: Καλόγηρος Βασίλειος
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδα
Σχετικά άρθρα