12:11 | 27/2/14
«Ν’ αποβάλουμε παλιές νοοτροπίες εάν θέλουμε να βγούμε γρήγορα από την κρίση» ήταν το μήνυμα που έστειλε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Αθανάσιος Σκορδάς σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων με τίτλο Επώνυμο Προϊόν – Κερδίζοντας την πρόκληση της ανάκαμψης».
Ο Αθ. Σκορδάς τόνισε την ανάγκη ν΄αποβάλουμε συμπεριφορές και πρακτικές που κυριάρχησαν τις προηγούμενες δεκαετίες και ν΄απαλλάξουμε τον παραγωγικό ιστό της χώρας από την νοοτροπία του φασόν και του χύμα. «Αποτελεί βαθιά πεποίθησή μου ότι στην κρίση μας οδήγησε, πέρα από άλλες αιτίες, η σταδιακή στροφή της κοινωνίας και της οικονομίας στο εύκολο και το άκοπο, στη στρατηγική όχι του φθηνού, αλλά της φτήνιας και της απομίμησης. Κι επειδή η ευκολία και το άκοπο δεν κυριάρχησαν μόνο στην οικονομία, αλλά σε όλη την κοινωνική μας ζωή, οδηγηθήκαμε σε ένα διαχρονικό έλλειμμα παιδείας και πολιτισμού» υποστήριξε.
Παρότρυνε δε να «μετατραπούμε σε παραγωγούς επώνυμων προϊόντων, επενδύοντας στην έρευνα και την καινοτομία», ενώ συμπλήρωσε ότι κατανοεί τα προβλήματα που απασχολούν τη βιομηχανία, όπως υπερφορολόγηση, ενεργειακό κόστος και έλλειψη ανταγωνιστικότητας, εξέφρασε όμως την πεποίθηση ότι «τα προβλήματα αντιμετωπίζονται».
Ιδιαίτερα για το πρόβλημα της ρευστότητας ανέφερε ότι: «Θα λυθεί όταν η Ελλάδα επιστρέψει στις αγορές. Μετά τη δημοσιονομική εξυγίανση θα δούμε και το φορολογικό γιατί πιστεύουμε στη χαμηλή φορολόγηση. Τώρα μας υπαγορεύει η ανάγκη και όχι η λογική γι΄αυτό και τα μέτρα της φορολόγησης είναι προσωρινά».
Στην αξία που έχει το εμπορικό σήμα και η φήμη μίας επιχείρησης αναφέρθηκε στη συνέχεια ο Νίκος Χατζηνικολάου, εκδότης της Realnews, υποστηρίζοντας ότι η φήμη μίας επιχείρησης αποτελεί διαβατήριο επιτυχίας. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «Οι επιχειρήσεις που επενδύουν στη βελτίωση της φήμης τους και την εξέλιξη καινοτόμων επώνυμων προϊόντων και υπηρεσιών προσφέρουν μέρισμα ανάπτυξης στην εθνική οικονομία».
Μιλώντας για το θέμα της φήμης ως εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης υποστήριξε ότι «Η φήμη χτίζεται καθημερινά με κόπο και σκληρή εργασία, με επένδυση τόσο σε χρήματα όσο και σε ανθρώπινο κεφάλαιο, με έμφαση στην έρευνα και την καινοτομία. Αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο και μοχλό ανάπτυξης που, ειδικά στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, μπορεί να τροφοδοτήσει με πολύτιμο οξυγόνο την οικονομία μίας χώρας».
Μετέφερε δε, τα συμπεράσματα έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης λέγοντας ότι «Η οικονομική αξία των επώνυμων προϊόντων λειτουργεί ως δείκτης οικονομικής ευρωστίας και πλούτου για την κάθε χώρα» και κατέληξε λέγοντας ότι «Επενδύοντας στη δημιουργία αλλά και στο μάρκετινγκ επώνυμων προϊόντων, όπως για παράδειγμα στα τυποποιημένα αγροτικά προϊόντα, η Ελλάδα θα μπορούσε να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία για την οικονομία της αλλά και ν΄αυξήσει αισθητά την εξωστρέφεια και την εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεών της».
Στο χαιρετισμό του συνεδρίου ο πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ Νίκος Καραγεωργίου είχε τονίσει νωρίτερα ότι σε όλα τα κράτη του κόσμου οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν το ίδιο μοντέλο: Έρευνα ανάπτυξη – καινοτομία – διαφήμιση και ευρεία διανομή – ζήτηση – μαζική παραγωγή – μείωση κόστους – ανταγωνιστικές τιμές. Τόνισε ότι επιτακτική ανάγκη αποτελεί η ενίσχυση της εξωστρέφειας. «Ν΄αυξήσουμε τις εξαγωγές και να μειώσουμε τις εισαγωγές» ήταν το μήνυμα που μετέφερε στους παρευρισκόμενους, ενώ απευθυνόμενος στον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ρώτησε «Όταν χρειαζόμαστε 16 μήνες για να την ίδρυση μίας εταιρείας και χωρίς βιομηχανική πολιτική πως θα βγούμε από την κρίση;»
Το μήνυμα που πέρασε είναι ότι «Η μάρκα είναι σταθερή αξία στη συνείδηση του καταναλωτή» ενώ μιλώντας για το θέμα των τιμών στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα του υψηλού ΦΠΑ στα τρόφιμα που φθάνει στο 13% όταν στην Ισπανία ανέρχεται στο 4%, Γαλλία 5,5% και Αγγλία 0%, προτείνοντας να βρεθεί μία λύση. Τέλος αναφέρθηκε στη σημερινή δύσκολη κατάσταση που βιώνουν οι επιχειρήσεις αναφέροντας ότι «Σε μία περίοδο με 1,5 εκατ. ανέργους και με το εισόδημα του μέσου Έλληνα να έχει μειωθεί σημαντικά, οι επιχειρήσεις χρειάζονται περισσότερο από ποτέ άλλοτε την στήριξη της Πολιτείας».
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο Aθ. Σκορδάς απένειμε τιμητική πλακέτα στον Σπύρο Δεσύλλα πρόεδρο της ΕΛΑΙΣ – Uniliever Hellas AE και ιδρυτικό μέλος του ΕΣΒΕΠ. Μεταφέροντας την πολυετή εμπειρία του, ο πετυχημένος μάνατζερ ανέφερε ότι «Η μάρκα είναι κεφάλαιο που μας δένει με τον καταναλωτή. Εμείς λέμε ότι ο καταναλωτής είναι αφεντικό μας και αμείλικτος κριτής». Σχετικά με την οικονομική κρίση υποστήριξε ότι «Βλέπω φως στο τούνελ για έξοδο από την κρίση. Τα σκληρά μέτρα της Κυβέρνησης αποδίδουν».
Στο θέμα του επώνυμου προϊόντος αναφέρθηκαν επίσης οι: Χρήστος Γκενάκος Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η Έλενα Χάρη αντιπρόεδρος στην TNS North America και Ηλίας Λάκκος από τον όμιλο της Τράπεζας Πειραιώς. Για τη «δύναμη» που έχει το επώνυμο προϊόν να ταξιδέψει στις αγορές του κόσμου μίλησε ο Αρης Κεφαλογιάννης πρόεδρος της ΓΑΙΑ Τρόφιμα ΑΒΕΕ, ενώ τη δική του εμπειρία για τα επώνυμα προϊόντα μετέφερε και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος διευθύνων σύμβουλος της Chipita.
Ο Αθ. Σκορδάς τόνισε την ανάγκη ν΄αποβάλουμε συμπεριφορές και πρακτικές που κυριάρχησαν τις προηγούμενες δεκαετίες και ν΄απαλλάξουμε τον παραγωγικό ιστό της χώρας από την νοοτροπία του φασόν και του χύμα. «Αποτελεί βαθιά πεποίθησή μου ότι στην κρίση μας οδήγησε, πέρα από άλλες αιτίες, η σταδιακή στροφή της κοινωνίας και της οικονομίας στο εύκολο και το άκοπο, στη στρατηγική όχι του φθηνού, αλλά της φτήνιας και της απομίμησης. Κι επειδή η ευκολία και το άκοπο δεν κυριάρχησαν μόνο στην οικονομία, αλλά σε όλη την κοινωνική μας ζωή, οδηγηθήκαμε σε ένα διαχρονικό έλλειμμα παιδείας και πολιτισμού» υποστήριξε.
Παρότρυνε δε να «μετατραπούμε σε παραγωγούς επώνυμων προϊόντων, επενδύοντας στην έρευνα και την καινοτομία», ενώ συμπλήρωσε ότι κατανοεί τα προβλήματα που απασχολούν τη βιομηχανία, όπως υπερφορολόγηση, ενεργειακό κόστος και έλλειψη ανταγωνιστικότητας, εξέφρασε όμως την πεποίθηση ότι «τα προβλήματα αντιμετωπίζονται».
Ιδιαίτερα για το πρόβλημα της ρευστότητας ανέφερε ότι: «Θα λυθεί όταν η Ελλάδα επιστρέψει στις αγορές. Μετά τη δημοσιονομική εξυγίανση θα δούμε και το φορολογικό γιατί πιστεύουμε στη χαμηλή φορολόγηση. Τώρα μας υπαγορεύει η ανάγκη και όχι η λογική γι΄αυτό και τα μέτρα της φορολόγησης είναι προσωρινά».
Στην αξία που έχει το εμπορικό σήμα και η φήμη μίας επιχείρησης αναφέρθηκε στη συνέχεια ο Νίκος Χατζηνικολάου, εκδότης της Realnews, υποστηρίζοντας ότι η φήμη μίας επιχείρησης αποτελεί διαβατήριο επιτυχίας. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «Οι επιχειρήσεις που επενδύουν στη βελτίωση της φήμης τους και την εξέλιξη καινοτόμων επώνυμων προϊόντων και υπηρεσιών προσφέρουν μέρισμα ανάπτυξης στην εθνική οικονομία».
Μιλώντας για το θέμα της φήμης ως εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης υποστήριξε ότι «Η φήμη χτίζεται καθημερινά με κόπο και σκληρή εργασία, με επένδυση τόσο σε χρήματα όσο και σε ανθρώπινο κεφάλαιο, με έμφαση στην έρευνα και την καινοτομία. Αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο και μοχλό ανάπτυξης που, ειδικά στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, μπορεί να τροφοδοτήσει με πολύτιμο οξυγόνο την οικονομία μίας χώρας».
Μετέφερε δε, τα συμπεράσματα έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης λέγοντας ότι «Η οικονομική αξία των επώνυμων προϊόντων λειτουργεί ως δείκτης οικονομικής ευρωστίας και πλούτου για την κάθε χώρα» και κατέληξε λέγοντας ότι «Επενδύοντας στη δημιουργία αλλά και στο μάρκετινγκ επώνυμων προϊόντων, όπως για παράδειγμα στα τυποποιημένα αγροτικά προϊόντα, η Ελλάδα θα μπορούσε να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία για την οικονομία της αλλά και ν΄αυξήσει αισθητά την εξωστρέφεια και την εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεών της».
Στο χαιρετισμό του συνεδρίου ο πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ Νίκος Καραγεωργίου είχε τονίσει νωρίτερα ότι σε όλα τα κράτη του κόσμου οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν το ίδιο μοντέλο: Έρευνα ανάπτυξη – καινοτομία – διαφήμιση και ευρεία διανομή – ζήτηση – μαζική παραγωγή – μείωση κόστους – ανταγωνιστικές τιμές. Τόνισε ότι επιτακτική ανάγκη αποτελεί η ενίσχυση της εξωστρέφειας. «Ν΄αυξήσουμε τις εξαγωγές και να μειώσουμε τις εισαγωγές» ήταν το μήνυμα που μετέφερε στους παρευρισκόμενους, ενώ απευθυνόμενος στον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ρώτησε «Όταν χρειαζόμαστε 16 μήνες για να την ίδρυση μίας εταιρείας και χωρίς βιομηχανική πολιτική πως θα βγούμε από την κρίση;»
Το μήνυμα που πέρασε είναι ότι «Η μάρκα είναι σταθερή αξία στη συνείδηση του καταναλωτή» ενώ μιλώντας για το θέμα των τιμών στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα του υψηλού ΦΠΑ στα τρόφιμα που φθάνει στο 13% όταν στην Ισπανία ανέρχεται στο 4%, Γαλλία 5,5% και Αγγλία 0%, προτείνοντας να βρεθεί μία λύση. Τέλος αναφέρθηκε στη σημερινή δύσκολη κατάσταση που βιώνουν οι επιχειρήσεις αναφέροντας ότι «Σε μία περίοδο με 1,5 εκατ. ανέργους και με το εισόδημα του μέσου Έλληνα να έχει μειωθεί σημαντικά, οι επιχειρήσεις χρειάζονται περισσότερο από ποτέ άλλοτε την στήριξη της Πολιτείας».
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο Aθ. Σκορδάς απένειμε τιμητική πλακέτα στον Σπύρο Δεσύλλα πρόεδρο της ΕΛΑΙΣ – Uniliever Hellas AE και ιδρυτικό μέλος του ΕΣΒΕΠ. Μεταφέροντας την πολυετή εμπειρία του, ο πετυχημένος μάνατζερ ανέφερε ότι «Η μάρκα είναι κεφάλαιο που μας δένει με τον καταναλωτή. Εμείς λέμε ότι ο καταναλωτής είναι αφεντικό μας και αμείλικτος κριτής». Σχετικά με την οικονομική κρίση υποστήριξε ότι «Βλέπω φως στο τούνελ για έξοδο από την κρίση. Τα σκληρά μέτρα της Κυβέρνησης αποδίδουν».
Στο θέμα του επώνυμου προϊόντος αναφέρθηκαν επίσης οι: Χρήστος Γκενάκος Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η Έλενα Χάρη αντιπρόεδρος στην TNS North America και Ηλίας Λάκκος από τον όμιλο της Τράπεζας Πειραιώς. Για τη «δύναμη» που έχει το επώνυμο προϊόν να ταξιδέψει στις αγορές του κόσμου μίλησε ο Αρης Κεφαλογιάννης πρόεδρος της ΓΑΙΑ Τρόφιμα ΑΒΕΕ, ενώ τη δική του εμπειρία για τα επώνυμα προϊόντα μετέφερε και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος διευθύνων σύμβουλος της Chipita.
Της Μαίρης Ι. Παπακωνσταντίνου
Πηγή: real.gr
Σχετικές ετικέτες:Οικονομία
Σχετικά άρθρα