23:14 | 4/2/14
Ο δήμος Θήρας απαιτούσε αποζημίωση για υποβάθμιση του θαλάσσιου περιβάλλοντος...
Την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, από το θαλάσσιο χώρο παλαιά ορυχεία της Σαντορίνης, που βυθίστηκε το 2007 μετά από πρόσκρουση σε ύφαλο, καθώς και την καταβολή ποσού 14 εκατ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο και το δήμο Θήρας, επέβαλε με αποφάσεις του στην πλοιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, το πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά.
Ο δήμος Θήρας με αγωγή που είχε υποβάλλει τον Απρίλιο του 2013, ζητούσε την ανέλκυση του Sea Diamond και απαιτούσε αποζημίωση για ηθική βλάβη λόγω υποβάθμισης του θαλασσίου περιβάλλοντος.
Επίσης το ελληνικό δημόσιο, τον Απρίλιο του 2013 είχε υποβάλλει αγωγή, ζητώντας αποζημίωση για ηθική βλάβη για τον ίδιο λόγο, αλλά και για ηθική βλάβη που προκλήθηκε από την επίρριψη ευθυνών για το ατύχημα, στον εσφαλμένο χάρτη της υδρογραφικής υπηρεσίας.
Εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας και διαχειρίστριας εταιρείας του Sea Diamond τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι υπάρχει απόλυτος σεβασμός στις αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης, αλλά θα ασκηθούν εφέσεις με την ελπίδα ότι οι αποφάσεις θα ανατραπούν.
Σχετικά δε με την ανέλκυση ανέφερε ότι ο διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός ITOPF, σε έκθεσή του, είχε αναφέρει ότι οποιοδήποτε εγχείρημα για ανέλκυση του πλοίου θα ήταν δύσκολο και παρακινδυνευμένο.
Σημειώνεται ότι τις μετρήσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης από το 2007, έχει αναλάβει, μετά από εντολή του υπουργείου Ναυτιλίας, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ που στην τελευταία έκθεσή του για έκτη συνεχόμενη χρονιά αναφέρει ότι η επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι αμελητέα και όλες οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές και παρόμοιες με αυτές που ανιχνεύθηκαν στην ανοιχτή θάλασσα.
Ο επίτροπος Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Γιάνεζ Ποτότσνικ, έχει υποστηρίξει ότι πέντε χρόνια μετά το συμβάν, δεν υπάρχουν πειστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το ναυάγιο αποτελεί κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον.
Ωστόσο οικολογικοί φορείς, έχουν κάνει λόγο για περιβαλλοντικό κίνδυνο από τη διάβρωση του ναυαγίου και ζητούν την ανέλκυση του πλοίου.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης, είχε δηλώσει ότι το ναυάγιο είναι σε τέτοιο βάθος που δεν εμποδίζει σε τίποτα, ενώ υπάρχει διαρκής παρακολούθηση για θέματα ρύπανσης και ήδη έχει πληρωθεί ένα τεράστιο ποσό για τον καθαρισμό της περιοχής.
Στην περιοχή του ναυαγίου έχει τοποθετηθεί πλωτό φράγμα, ενώ πρόσφατα τοποθετήθηκε σύστημα τηλεμετρικής παρακολούθησης.
Την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, από το θαλάσσιο χώρο παλαιά ορυχεία της Σαντορίνης, που βυθίστηκε το 2007 μετά από πρόσκρουση σε ύφαλο, καθώς και την καταβολή ποσού 14 εκατ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο και το δήμο Θήρας, επέβαλε με αποφάσεις του στην πλοιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, το πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά.
Ο δήμος Θήρας με αγωγή που είχε υποβάλλει τον Απρίλιο του 2013, ζητούσε την ανέλκυση του Sea Diamond και απαιτούσε αποζημίωση για ηθική βλάβη λόγω υποβάθμισης του θαλασσίου περιβάλλοντος.
Επίσης το ελληνικό δημόσιο, τον Απρίλιο του 2013 είχε υποβάλλει αγωγή, ζητώντας αποζημίωση για ηθική βλάβη για τον ίδιο λόγο, αλλά και για ηθική βλάβη που προκλήθηκε από την επίρριψη ευθυνών για το ατύχημα, στον εσφαλμένο χάρτη της υδρογραφικής υπηρεσίας.
Εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας και διαχειρίστριας εταιρείας του Sea Diamond τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι υπάρχει απόλυτος σεβασμός στις αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης, αλλά θα ασκηθούν εφέσεις με την ελπίδα ότι οι αποφάσεις θα ανατραπούν.
Σχετικά δε με την ανέλκυση ανέφερε ότι ο διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός ITOPF, σε έκθεσή του, είχε αναφέρει ότι οποιοδήποτε εγχείρημα για ανέλκυση του πλοίου θα ήταν δύσκολο και παρακινδυνευμένο.
Σημειώνεται ότι τις μετρήσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης από το 2007, έχει αναλάβει, μετά από εντολή του υπουργείου Ναυτιλίας, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ που στην τελευταία έκθεσή του για έκτη συνεχόμενη χρονιά αναφέρει ότι η επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι αμελητέα και όλες οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές και παρόμοιες με αυτές που ανιχνεύθηκαν στην ανοιχτή θάλασσα.
Ο επίτροπος Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Γιάνεζ Ποτότσνικ, έχει υποστηρίξει ότι πέντε χρόνια μετά το συμβάν, δεν υπάρχουν πειστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το ναυάγιο αποτελεί κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον.
Ωστόσο οικολογικοί φορείς, έχουν κάνει λόγο για περιβαλλοντικό κίνδυνο από τη διάβρωση του ναυαγίου και ζητούν την ανέλκυση του πλοίου.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης, είχε δηλώσει ότι το ναυάγιο είναι σε τέτοιο βάθος που δεν εμποδίζει σε τίποτα, ενώ υπάρχει διαρκής παρακολούθηση για θέματα ρύπανσης και ήδη έχει πληρωθεί ένα τεράστιο ποσό για τον καθαρισμό της περιοχής.
Στην περιοχή του ναυαγίου έχει τοποθετηθεί πλωτό φράγμα, ενώ πρόσφατα τοποθετήθηκε σύστημα τηλεμετρικής παρακολούθησης.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα