13:14 | 14/3/14
Δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν το δεύτερο θαλάσσιο ταξίδι...
«Τετρακόσιοι πενήντα σπουδαστές που έχουν ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο εκπαίδευσης δεν βρίσκουν το δεύτερο θαλάσσιο ταξίδι για να ολοκληρώσουν την εκπαίδευση τους». Τα παραπάνω ανέφερε στη βουλή ο Υπουργός Ναυτιλίας κ.Βαρβιτσιώτης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή κ. Λυκούδη.
Ο Υπουργός παραδέχτηκε ότι αν και η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στη ναυτιλία έχει μείνει πίσω στα θέματα ναυτικής εκπαίδευσης λέγοντας χαρακτηριστικά «ενώ έχουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα στην ναυτιλία, δεν έχουμε καταφέρει να εκσυγχρονίσουμε, να αναβαθμίσουμε και να κρατήσουμε ένα υψηλό επίπεδο στη ναυτική εκπαίδευση, ανάλογο με το τι συμβαίνει σε όλο τον κλάδο της ναυτιλίας».
Στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την ανατροπή αυτής της κατάστασης εντάσσονται η πιστοποίηση των σχολών με ISO καθώς και η αναβάθμιση του κτηριακού εξοπλισμού και της υλικοτεχνικής υποδομής.
Αναφορά έγινε και στην προκήρυξη για την πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτικών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού όπου για πρώτη φορά είχε ενιαία μορφή για όλες τις Ακαδημίες. Βέβαια το ενδιαφέρον των ναυτοδιδασκάλων ήταν μειωμένο. Για να προσελκύσουν οι Ακαδημίες ικανούς ναυτοδιδασκάλους ώστε να παρέχονται υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες το Υπουργείο έχει ξεκινήσει διάλογο με τους φορείς και την Ένωση των Εκπαιδευτικών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.
Όσον αφορά το πρόβλημα των 450 σπουδαστών που δε μπορούν να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους ο . Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι «προχωρήσαμε και στην εξομοίωση των ασφαλιστικών εισφορών των σπουδαστών για το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι στα πλοία με την ελληνική σημαία, ακριβώς για να δώσουμε περισσότερες θέσεις απασχόλησης και εκπαίδευσης στους αποφοίτους μας. Διότι όποια και να είναι η κτηριακή υποδομή, όποιο κι αν είναι το επίπεδο των ναυτοδιδασκάλων, η καρδιά της ναυτικής εκπαίδευσης γίνεται πάνω στο καράβι. Και αν δεν έχουμε θέσεις που θα μπορούν να εκπαιδευτούν πάνω στο καράβι οι απόφοιτοι των σχολών μας, ουσιαστικά θα φτιάξουμε πολυτελείς υποδομές, οι οποίες όμως δεν θα έχουν κανένα αντίκρισμα. Και αυτή είναι η δικιά μας αγωνία. Και αυτή είναι η δικιά μας πίεση. Και εκεί βρισκόμαστε σε μία διαρκή διαβούλευση και πίεση προς την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και όλο τον κλάδο, ώστε να απασχολήσουν αυτά τα παιδιά, αυτούς τους αποφοίτους, να τους απορροφήσουν και να έχουμε αυξημένη απασχόληση στον κλάδο της ναυτιλίας».
«Τετρακόσιοι πενήντα σπουδαστές που έχουν ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο εκπαίδευσης δεν βρίσκουν το δεύτερο θαλάσσιο ταξίδι για να ολοκληρώσουν την εκπαίδευση τους». Τα παραπάνω ανέφερε στη βουλή ο Υπουργός Ναυτιλίας κ.Βαρβιτσιώτης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή κ. Λυκούδη.
Ο Υπουργός παραδέχτηκε ότι αν και η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στη ναυτιλία έχει μείνει πίσω στα θέματα ναυτικής εκπαίδευσης λέγοντας χαρακτηριστικά «ενώ έχουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα στην ναυτιλία, δεν έχουμε καταφέρει να εκσυγχρονίσουμε, να αναβαθμίσουμε και να κρατήσουμε ένα υψηλό επίπεδο στη ναυτική εκπαίδευση, ανάλογο με το τι συμβαίνει σε όλο τον κλάδο της ναυτιλίας».
Στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την ανατροπή αυτής της κατάστασης εντάσσονται η πιστοποίηση των σχολών με ISO καθώς και η αναβάθμιση του κτηριακού εξοπλισμού και της υλικοτεχνικής υποδομής.
Αναφορά έγινε και στην προκήρυξη για την πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτικών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού όπου για πρώτη φορά είχε ενιαία μορφή για όλες τις Ακαδημίες. Βέβαια το ενδιαφέρον των ναυτοδιδασκάλων ήταν μειωμένο. Για να προσελκύσουν οι Ακαδημίες ικανούς ναυτοδιδασκάλους ώστε να παρέχονται υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες το Υπουργείο έχει ξεκινήσει διάλογο με τους φορείς και την Ένωση των Εκπαιδευτικών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.
Όσον αφορά το πρόβλημα των 450 σπουδαστών που δε μπορούν να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους ο . Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι «προχωρήσαμε και στην εξομοίωση των ασφαλιστικών εισφορών των σπουδαστών για το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι στα πλοία με την ελληνική σημαία, ακριβώς για να δώσουμε περισσότερες θέσεις απασχόλησης και εκπαίδευσης στους αποφοίτους μας. Διότι όποια και να είναι η κτηριακή υποδομή, όποιο κι αν είναι το επίπεδο των ναυτοδιδασκάλων, η καρδιά της ναυτικής εκπαίδευσης γίνεται πάνω στο καράβι. Και αν δεν έχουμε θέσεις που θα μπορούν να εκπαιδευτούν πάνω στο καράβι οι απόφοιτοι των σχολών μας, ουσιαστικά θα φτιάξουμε πολυτελείς υποδομές, οι οποίες όμως δεν θα έχουν κανένα αντίκρισμα. Και αυτή είναι η δικιά μας αγωνία. Και αυτή είναι η δικιά μας πίεση. Και εκεί βρισκόμαστε σε μία διαρκή διαβούλευση και πίεση προς την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και όλο τον κλάδο, ώστε να απασχολήσουν αυτά τα παιδιά, αυτούς τους αποφοίτους, να τους απορροφήσουν και να έχουμε αυξημένη απασχόληση στον κλάδο της ναυτιλίας».
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδα
Σχετικά άρθρα