16:36 | 23/4/14
«Δεν έχουμε καμία διάθεση για κανενός είδους κόντρα ή διελκυστίνδα. Αυτό που έχουμε στη χώρα μας είναι το εξής φαινόμενο, που αποτελεί ίσως και παγκόσμια πρωτοτυπία...
Λίγες ημέρες αφ` ότου ανοίξουν τα σχολεία, μια δράκα μαθητών -αν θέλετε αναίτια ή πολλές φορές υποκινούμενη- στερούν το δικαίωμα στη μάθηση από τους υπόλοιπους μαθητές και προχωρούν σε καταλήψεις.
Αυτό είναι ένα απαράδεκτο φαινόμενο από το οποίο βγαίνουν όλοι χαμένοι και κυρίως είναι μια αντιδημοκρατική συμπεριφορά καθώς αυτοί που υφίστανται τις περισσότερες απώλειες είναι τα φτωχά παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε στα φροντιστήρια ή δεν φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία. Είναι μια αντιδημοκρατική πράξη που προάγει τις ανισότητες στην εκπαίδευση».
Αυτό τονίζεται σε συνέντευξη του υφυπουργού Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ερωτηθείς αν θα κινηθεί πειθαρχικός έλεγχος για όσους εκπαιδευτικούς απουσιάσουν αδικαιολόγητα, ο κ. Κεδίκογλου τόνισε:
"Όταν με ερώτησαν τι θα κάνουμε με όσους αδικαιολόγητα δεν πάνε στο σχολείο, ανεξάρτητα από τη στάση εργασίας ή τις υπόλοιπες ώρες δεν πάνε να κάνουν τα μαθήματά τους, είπα ότι θα κάνουμε το αυτονόητο, ότι γίνεται για κάθε εργαζόμενο σε οποιοδήποτε τμήμα του δημοσίου τομέα.
Όταν δεν είσαι ασθενής και δεν προσέρχεσαι στην εργασία σου μία, δύο, τρεις ημέρες και δεν υπάρχει απεργία, τότε κινούνται οι διαδικασίες σύμφωνα με το νόμο.
Όποιος εκπαιδευτικός μετάσχει στη στάση και δεν πάει στο μάθημά του είναι δικαίωμά του και δεν μπορώ εγώ να κάνω κάτι. Με αστυνομικά μέτρα αυτά τα θέματα δεν λύνονται.
Μπορεί ο εκπαιδευτικός να πάει στην τάξη και να κοιτάζει απλά τα παιδιά. Ο καθένας είναι υπεύθυνος και πρέπει να αισθάνεται υποχρέωση απέναντι στον εαυτό του και στους μαθητές".
Σχολιάζοντας τις επικρίσεις της ΟΛΜΕ ότι το πραγματικό κίνητρο του υπουργείου Παιδείας δεν είναι η αναπλήρωση των ωρών, αλλά η αντιμετώπιση "για τιμωρητικούς λόγους" των μαθητικών κινητοποιήσεων, ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε:
"Το να λέμε στα παιδιά να έλθουν να κάνουν τα μαθήματα που έχασαν δεν είναι καθόλου τιμωρητικό. Τιμωρητικό, είναι αυτό που κάνει η ΟΛΜΕ να τους στερεί την ευκαιρία στη γνώση. Η απόφαση του υπουργείου έχει ένα διπλό στόχο: Να καλυφθούν πρώτον οι χαμένες ώρες, καθώς το μόνιμο παράπονο των εκπαιδευτικών ήταν ότι δεν προλαβαίνουν να διδάξουν την ύλη και γι αυτό άλλωστε το υπουργείο προχωρά στον εξορθολογισμό της. Ο δεύτερος λόγος είναι να ξέρουν και οι μαθητές, όπως και οι καθηγητές ότι κάθε πράξη σε αυτή τη ζωή έχει και συνέπειες".
Η συνέντευξη του υφυπουργού Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έχει ως εξής:
-Κύριε υπουργέ, η αναπλήρωση των χαμένων ωρών στα 571 γυμνάσια και λύκεια της χώρας, λόγω των φθινοπωρινών καταλήψεων, έχει μετατραπεί σε μια πολιτική διελκυστίνδα και έχει οδηγήσει σε μια οξύτατη κόντρα ανάμεσα στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και την ΟΛΜΕ. Δεν μπορεί να υπάρξει κάποια λύση που να ικανοποιεί όλες τις πλευρές;
-Το μόνο που ενδιαφέρει το υπουργείο Παιδείας είναι να γίνει σωστά η αναπλήρωση των χαμένων ωρών για το καλό των παιδιών. Δεν έχουμε καμία διάθεση για κανενός είδους κόντρα ή διελκυστίνδα. Αυτό που έχουμε στη χώρα μας είναι το εξής φαινόμενο, που αποτελεί ίσως και παγκόσμια πρωτοτυπία. Λίγες ημέρες αφ` ότου ανοίξουν τα σχολεία, μια δράκα μαθητών -αν θέλετε αναίτια ή πολλές φορές υποκινούμενα- στερούν το δικαίωμα στη μάθηση από τους υπόλοιπους μαθητές και προχωρούν σε καταλήψεις.
Αυτό είναι ένα απαράδεκτο φαινόμενο από το οποίο βγαίνουν όλοι χαμένοι και κυρίως είναι μια αντιδημοκρατική συμπεριφορά καθώς αυτοί που υφίστανται τις περισσότερες απώλειες είναι τα φτωχά παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε στα φροντιστήρια ή δεν φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία. Είναι μια αντιδημοκρατική πράξη που προάγει τις ανισότητες στην εκπαίδευση. Στο βαθμό που εγώ μπορώ αυτό να το αλλάξω καθώς είμαι στο υπουργείο Παιδείας και έχω την ευθύνη, έπρεπε να κάνω κάτι γι' αυτό.
-O πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσιφάκης υποστήριξε πως το πραγματικό κίνητρο του υπουργείου Παιδείας δεν είναι η αναπλήρωση των ωρών, αλλά η σχετική απόφαση "για τιμωρητικούς λόγους", απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις.
-Νομίζω ότι το να λέμε στα παιδιά να έλθουν να κάνουν τα μαθήματα που έχασαν δεν είναι καθόλου τιμωρητικό. Τιμωρητικό είναι αυτό που κάνει η ΟΛΜΕ να τους στερεί την ευκαιρία στη γνώση. Η απόφαση του υπουργείου έχει ένα διπλό στόχο: Να καλυφθούν πρώτον οι χαμένες ώρες, καθώς το μόνιμο παράπονο των εκπαιδευτικών ήταν ότι δεν προλαβαίνουν να διδάξουν την ύλη και γι αυτό άλλωστε το υπουργείο προχωρά στον εξορθολογισμό της. Ο δεύτερος λόγος είναι να ξέρουν και οι μαθητές, όπως και οι καθηγητές ότι κάθε πράξη σε αυτή τη ζωή έχει και συνέπειες. Πρέπει να σας πω ότι όταν πέρασε το Προεδρικό Διάταγμα που ορίζει πως κάθε ημέρα κατάληψης θα αναπληρώνεται με παράταση της διδασκαλίας μαθημάτων μέσα στο Πάσχα ή στο τέλος του διδακτικού έτους, οι καταλήψεις άρχισαν σιγά-σιγά να περιορίζονται και τελικά να σταματούν εντελώς.
-Άρα κύριε υπουργέ θα κινήσετε όντως πειθαρχικό έλεγχο για όσους εκπαιδευτικούς θα απουσιάσουν αδικαιολόγητα;
-Η ΟΛΜΕ κήρυξε μια στάση με την οποία δεν συμφωνώ, θεωρώ ότι είναι αδικαιολόγητη και δείχνει το χειρότερο πρόσωπο του συνδικαλισμού. Τι λέει η ΟΛΜΕ; Για ποιό λόγο κάνει στάση; Αντί να είναι συμπαραστάτες στα παιδιά που έχασαν τις ώρες διδασκαλίας, έρχονται και δυναμιτίζουν την όλη προσπάθεια; Εν πάση περιπτώσει είναι κάτι για το οποίο κρινόμαστε όλοι. Αν κάποιος εκπαιδευτικός μετάσχει στη στάση και δεν πάει στο μάθημά του είναι δικαίωμά του και δεν μπορώ εγώ να κάνω κάτι. Με αστυνομικά μέτρα αυτά τα θέματα δεν λύνονται. Μπορεί ο εκπαιδευτικός να πάει στην τάξη και να κοιτάζει απλά τα παιδιά. Ο καθένας είναι υπεύθυνος και πρέπει να αισθάνεται υποχρέωση απέναντι στον εαυτό του και στους μαθητές.
Όταν με ερώτησαν τι θα κάνουμε με όσους αδικαιολόγητα δεν πάνε στο σχολείο, ανεξάρτητα από τη στάση ή τις υπόλοιπες ώρες δεν πάνε να κάνουν τα μαθήματά τους, είπα ότι θα κάνουμε το αυτονόητο, ότι γίνεται για κάθε εργαζόμενο σε οποιοδήποτε τμήμα του δημοσίου τομέα. Όταν δεν είσαι ασθενής και δεν προσέρχεσαι στην εργασία σου μία, δύο, τρεις ημέρες και δεν υπάρχει απεργία, τότε κινούνται οι διαδικασίες σύμφωνα με το νόμο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Λίγες ημέρες αφ` ότου ανοίξουν τα σχολεία, μια δράκα μαθητών -αν θέλετε αναίτια ή πολλές φορές υποκινούμενη- στερούν το δικαίωμα στη μάθηση από τους υπόλοιπους μαθητές και προχωρούν σε καταλήψεις.
Αυτό είναι ένα απαράδεκτο φαινόμενο από το οποίο βγαίνουν όλοι χαμένοι και κυρίως είναι μια αντιδημοκρατική συμπεριφορά καθώς αυτοί που υφίστανται τις περισσότερες απώλειες είναι τα φτωχά παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε στα φροντιστήρια ή δεν φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία. Είναι μια αντιδημοκρατική πράξη που προάγει τις ανισότητες στην εκπαίδευση».
Αυτό τονίζεται σε συνέντευξη του υφυπουργού Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ερωτηθείς αν θα κινηθεί πειθαρχικός έλεγχος για όσους εκπαιδευτικούς απουσιάσουν αδικαιολόγητα, ο κ. Κεδίκογλου τόνισε:
"Όταν με ερώτησαν τι θα κάνουμε με όσους αδικαιολόγητα δεν πάνε στο σχολείο, ανεξάρτητα από τη στάση εργασίας ή τις υπόλοιπες ώρες δεν πάνε να κάνουν τα μαθήματά τους, είπα ότι θα κάνουμε το αυτονόητο, ότι γίνεται για κάθε εργαζόμενο σε οποιοδήποτε τμήμα του δημοσίου τομέα.
Όταν δεν είσαι ασθενής και δεν προσέρχεσαι στην εργασία σου μία, δύο, τρεις ημέρες και δεν υπάρχει απεργία, τότε κινούνται οι διαδικασίες σύμφωνα με το νόμο.
Όποιος εκπαιδευτικός μετάσχει στη στάση και δεν πάει στο μάθημά του είναι δικαίωμά του και δεν μπορώ εγώ να κάνω κάτι. Με αστυνομικά μέτρα αυτά τα θέματα δεν λύνονται.
Μπορεί ο εκπαιδευτικός να πάει στην τάξη και να κοιτάζει απλά τα παιδιά. Ο καθένας είναι υπεύθυνος και πρέπει να αισθάνεται υποχρέωση απέναντι στον εαυτό του και στους μαθητές".
Σχολιάζοντας τις επικρίσεις της ΟΛΜΕ ότι το πραγματικό κίνητρο του υπουργείου Παιδείας δεν είναι η αναπλήρωση των ωρών, αλλά η αντιμετώπιση "για τιμωρητικούς λόγους" των μαθητικών κινητοποιήσεων, ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε:
"Το να λέμε στα παιδιά να έλθουν να κάνουν τα μαθήματα που έχασαν δεν είναι καθόλου τιμωρητικό. Τιμωρητικό, είναι αυτό που κάνει η ΟΛΜΕ να τους στερεί την ευκαιρία στη γνώση. Η απόφαση του υπουργείου έχει ένα διπλό στόχο: Να καλυφθούν πρώτον οι χαμένες ώρες, καθώς το μόνιμο παράπονο των εκπαιδευτικών ήταν ότι δεν προλαβαίνουν να διδάξουν την ύλη και γι αυτό άλλωστε το υπουργείο προχωρά στον εξορθολογισμό της. Ο δεύτερος λόγος είναι να ξέρουν και οι μαθητές, όπως και οι καθηγητές ότι κάθε πράξη σε αυτή τη ζωή έχει και συνέπειες".
Η συνέντευξη του υφυπουργού Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έχει ως εξής:
-Κύριε υπουργέ, η αναπλήρωση των χαμένων ωρών στα 571 γυμνάσια και λύκεια της χώρας, λόγω των φθινοπωρινών καταλήψεων, έχει μετατραπεί σε μια πολιτική διελκυστίνδα και έχει οδηγήσει σε μια οξύτατη κόντρα ανάμεσα στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και την ΟΛΜΕ. Δεν μπορεί να υπάρξει κάποια λύση που να ικανοποιεί όλες τις πλευρές;
-Το μόνο που ενδιαφέρει το υπουργείο Παιδείας είναι να γίνει σωστά η αναπλήρωση των χαμένων ωρών για το καλό των παιδιών. Δεν έχουμε καμία διάθεση για κανενός είδους κόντρα ή διελκυστίνδα. Αυτό που έχουμε στη χώρα μας είναι το εξής φαινόμενο, που αποτελεί ίσως και παγκόσμια πρωτοτυπία. Λίγες ημέρες αφ` ότου ανοίξουν τα σχολεία, μια δράκα μαθητών -αν θέλετε αναίτια ή πολλές φορές υποκινούμενα- στερούν το δικαίωμα στη μάθηση από τους υπόλοιπους μαθητές και προχωρούν σε καταλήψεις.
Αυτό είναι ένα απαράδεκτο φαινόμενο από το οποίο βγαίνουν όλοι χαμένοι και κυρίως είναι μια αντιδημοκρατική συμπεριφορά καθώς αυτοί που υφίστανται τις περισσότερες απώλειες είναι τα φτωχά παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε στα φροντιστήρια ή δεν φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία. Είναι μια αντιδημοκρατική πράξη που προάγει τις ανισότητες στην εκπαίδευση. Στο βαθμό που εγώ μπορώ αυτό να το αλλάξω καθώς είμαι στο υπουργείο Παιδείας και έχω την ευθύνη, έπρεπε να κάνω κάτι γι' αυτό.
-O πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσιφάκης υποστήριξε πως το πραγματικό κίνητρο του υπουργείου Παιδείας δεν είναι η αναπλήρωση των ωρών, αλλά η σχετική απόφαση "για τιμωρητικούς λόγους", απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις.
-Νομίζω ότι το να λέμε στα παιδιά να έλθουν να κάνουν τα μαθήματα που έχασαν δεν είναι καθόλου τιμωρητικό. Τιμωρητικό είναι αυτό που κάνει η ΟΛΜΕ να τους στερεί την ευκαιρία στη γνώση. Η απόφαση του υπουργείου έχει ένα διπλό στόχο: Να καλυφθούν πρώτον οι χαμένες ώρες, καθώς το μόνιμο παράπονο των εκπαιδευτικών ήταν ότι δεν προλαβαίνουν να διδάξουν την ύλη και γι αυτό άλλωστε το υπουργείο προχωρά στον εξορθολογισμό της. Ο δεύτερος λόγος είναι να ξέρουν και οι μαθητές, όπως και οι καθηγητές ότι κάθε πράξη σε αυτή τη ζωή έχει και συνέπειες. Πρέπει να σας πω ότι όταν πέρασε το Προεδρικό Διάταγμα που ορίζει πως κάθε ημέρα κατάληψης θα αναπληρώνεται με παράταση της διδασκαλίας μαθημάτων μέσα στο Πάσχα ή στο τέλος του διδακτικού έτους, οι καταλήψεις άρχισαν σιγά-σιγά να περιορίζονται και τελικά να σταματούν εντελώς.
-Άρα κύριε υπουργέ θα κινήσετε όντως πειθαρχικό έλεγχο για όσους εκπαιδευτικούς θα απουσιάσουν αδικαιολόγητα;
-Η ΟΛΜΕ κήρυξε μια στάση με την οποία δεν συμφωνώ, θεωρώ ότι είναι αδικαιολόγητη και δείχνει το χειρότερο πρόσωπο του συνδικαλισμού. Τι λέει η ΟΛΜΕ; Για ποιό λόγο κάνει στάση; Αντί να είναι συμπαραστάτες στα παιδιά που έχασαν τις ώρες διδασκαλίας, έρχονται και δυναμιτίζουν την όλη προσπάθεια; Εν πάση περιπτώσει είναι κάτι για το οποίο κρινόμαστε όλοι. Αν κάποιος εκπαιδευτικός μετάσχει στη στάση και δεν πάει στο μάθημά του είναι δικαίωμά του και δεν μπορώ εγώ να κάνω κάτι. Με αστυνομικά μέτρα αυτά τα θέματα δεν λύνονται. Μπορεί ο εκπαιδευτικός να πάει στην τάξη και να κοιτάζει απλά τα παιδιά. Ο καθένας είναι υπεύθυνος και πρέπει να αισθάνεται υποχρέωση απέναντι στον εαυτό του και στους μαθητές.
Όταν με ερώτησαν τι θα κάνουμε με όσους αδικαιολόγητα δεν πάνε στο σχολείο, ανεξάρτητα από τη στάση ή τις υπόλοιπες ώρες δεν πάνε να κάνουν τα μαθήματά τους, είπα ότι θα κάνουμε το αυτονόητο, ότι γίνεται για κάθε εργαζόμενο σε οποιοδήποτε τμήμα του δημοσίου τομέα. Όταν δεν είσαι ασθενής και δεν προσέρχεσαι στην εργασία σου μία, δύο, τρεις ημέρες και δεν υπάρχει απεργία, τότε κινούνται οι διαδικασίες σύμφωνα με το νόμο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικές ετικέτες:Πολιτική
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων