«Η Τράπεζα Θεμάτων δημιουργεί ίσες ευκαιρίες για τους μαθητές» | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

«Η Τράπεζα Θεμάτων δημιουργεί ίσες ευκαιρίες για τους μαθητές»

12:06 | 5/4/14
Κεδίκογλου: Εξετάζονται μέτρα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού...

Ενδοιασμούς για την εφαρμογή του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων είχε ο Υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου από το τρέχον σχολικό έτους «με την έννοια του αν είμαστε έτοιμοι, ώστε να εφαρμοστεί σωστά για να μην αδικηθεί ούτε ένα παιδί. Διότι και ένα παιδί αν αδικηθεί, θα είναι λάθος. Από τη στιγμή, όμως, που το ΙΕΠ, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μας έδωσε τα εχέγγυα ότι μπορούμε να είμαστε έτοιμοι από φέτος, βάλαμε μπροστά, ώστε να γίνουν αυτές οι εξετάσεις».

Ο Υφυπουργός Παιδείας δήλωσε στη βουλή ότι υπάρχει μια τάση δαιμονοποίησης του θεσμού που εφαρμόζεται σε πολλές χώρε από το 1960. Ο κ. Κεδίκογλου υπερασπίστηκε το θεσμό υποστηρίζοντας ότι με την εφαρμογή του οι εξετάσεις θα γίνουν αντικειμενικές καθώς θα αναγκαστούν οι καθηγητές να εξαντλούν όλη την ύλη «ώστε να μην υπάρχουν τα λεγόμενα «καλά σχολεία» στα οποία ενδεχομένως να πηγαίνουν τα παιδιά των πλουσίων οικογενειών που θα έχουν τελειώσει όλη την ύλη και σχολεία τα οποία έχουν κενά, γιατί δεν υπάρχει -αν θέλετε- η ανάγκη να τελειώσουν την ύλη, όπως γίνεται με την τράπεζα θεμάτων. Πρέπει όλα τα σχολεία να έχουν τελειώσει την ύλη, ώστε να δίνουν όλοι οι μαθητές εξετάσεις με ίσες ευκαιρίες».

Κατά τον κ. Κεδίκογλου η Τράπεζα Θεμάτων «αποτελεί εργαλείο βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και διασφάλισης της ισότητας ευκαιριών πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και είναι προς όφελος των μαθητών, ιδιαίτερα αυτών που ξεκινούν από δυσμενή κοινωνική αφετηρία».

Χαρακτηριστικά των εξετάσεων στην Α' λυκείου

Ο Υφυπουργός υπογράμμισε ότι οι εξετάσεις τις Α' λυκείου διαφοροποιούνται από τις πανελλαδικές και δεν απαιτούν κοινό πρόγραμμα όπως στις πανελλαδικές διότι ο κάθε καθηγητής βάζει τα δικά του θέματα ως προς το 50% ενώ το υπόλοιπο 50% που θα αντλείται από την Τράπεζα Θεμάτων μπορεί να διαφοροποιείται από σχολείο σε σχολείο. Διορθωτές των γραπτών είναι οι διδάσκοντες των μαθημάτων

Ενέργειες για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων

Ο κ. Κεδίκολγλου δήλωσε ότι το ΙΕΠ που είναι αρμόδιο για την εφαρμογή του νέου θεσμού εργάζεται πυρετωδώς «και έχει ήδη προχωρήσει στη σύσταση κεντρικής επιστημονικής επιτροπής της τράπεζας θεμάτων, η οποία έχει εκπονήσει τις προδιαγραφές που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επιλογή των θεμάτων που εντάσσονται στην τράπεζα θεμάτων, καθώς και για την υποβολή θεμάτων από την εκπαιδευτική κοινότητα. Σύντομα, θα γίνει η επιλογή επιστημονικών επιτροπών αξιολόγησης των θεμάτων για κάθε εξεταζόμενο μάθημα της Α’ λυκείου του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου.

Το ΙΕΠ έχει αναλάβει τη δημιουργία του περιεχομένου της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», το οποίο έχει αναλάβει τη διαμόρφωση του σχετικού λογισμικού και της υπολογιστικής υποδομής.

Τα μέτρα που εξετάζει το Υπουργείο Παιδείας για την ύλη και τους εκπαιδευτικούς

Ο κ. Κεδίκογλου ανέφερε μεταξύ των άλλων ότι η αξιολόγηση των μαθητών της Α λυκείου βασίζεται σε όσα προβλέπονται στα προγράμματα σπουδών των μαθημάτων και όσα ισχύουν για τις προαγωγικές εξετάσεις ενώ ως προς την έκταση της ύλης υποστήριξε ότι ενδεχομένως να μειωθεί όπως έγινε κατά το τρέχον σχολικό έτος.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Παιδείας εξετάζονται η μείωσης της ύλης, των αργιών, η επιμήκυνση του εξεταστικού έτους ενώ αναζητούνται τρόποι για την καλύτερη διαχείριση του προσωπικού ώστε να μην παρατηρούνται ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Στα σχολεία όπου λόγω των ελλείψεων των εκπαιδευτικών υπήρξαν προβλήματα με την ύλη το Υπουργείο έχει δώσει οδηγίες στις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς «ώστε να διασφαλιστεί η κάλυψη της προβλεπόμενης ύλης, όπως για παράδειγμα με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος εβδομαδιαίως ή να με το να ληφθεί μέριμνα, ώστε να μη χαθεί καμιά διδακτική ώρα».

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών