13:57 | 6/5/14
«Δεν εισάγονται νέες απαιτήσεις για τους μαθητές, οι οποίες να δικαιολογούν αισθήματα αγωνίας και ανασφάλειας που να σχετίζονται με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, ούτε υπάρχει ζήτημα αιφνιδιασμού» διαβεβαιώνει ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων και τις προαγωγικές εξετάσεις της Α' Λυκείου.
Όπως δε σπεύδει να επισημάνει, η αξιολόγηση βασίζεται σε όσα προβλέπονται στα προγράμματα σπουδών των μαθημάτων και όσα ισχύουν για τις προαγωγικές εξετάσεις, όπως ακριβώς συνέβαινε και τα προηγούμενα έτη. Το έγγραφο διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Πύρρος Δήμας, λέγοντας ότι χιλιάδες μαθητές της Α΄ Λυκείου καλούνται να αντιμετωπίσουν, χωρίς επαρκή ενημέρωση, θεμελιακές αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
Εξάλλου, ο υπουργός Παιδείας υπογραμμίζει ότι «το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας να είναι έτοιμη εγκαίρως για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ Λυκείου και τα θέματα προσβάσιμα σε όλους, σε εύλογο χρόνο, πριν από την έναρξη των εξετάσεων» και πως «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κάποιος να υποστηρίζει ότι η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας είναι άκριτη και πρόχειρη».
Ο κ. Αρβανιτόπουλος εξηγεί ότι στόχος των ενεργειών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο σε συνεργασία με το ΙΤΥΕ «Διόφαντος» έχει αναλάβει την ανάπτυξη της Τράπεζας Θεμάτων, είναι η δημιουργία μιας Τράπεζας Θεμάτων η οποία θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και απαιτήσεις, καθώς και στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει την αξιολόγηση των μαθητών των διαφορετικών τύπων Λυκείων (Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, Ημερήσια και Εσπερινά, Λυκειακές Τάξεις Καλλιτεχνικών Σχολείων κλπ) και θα παρέχει δυνατότητες αντιμετώπισης των έκτακτων καταστάσεων ή των ιδιαίτερων συνθηκών που είναι πιθανόν να υπάρξουν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων (πχ αδυναμία πρόσβασης στο διαδίκτυο, αιτιολογημένη απουσία μαθητών κ.λπ.).
Η χρήση της Τράπεζας Θεμάτων στις εξετάσεις αποσκοπεί αφενός στην ενίσχυση της αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας των εξετάσεων και αφετέρου στη διαπίστωση του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών στόχων που τίθενται από τα αναλυτικά προγράμματα, αναφέρει ο κ. Αρβανιτόπουλος και σημειώνει ότι πρόκειται για προαγωγικές εξετάσεις και όχι για Πανελλήνιες.
Γίνεται επίσης γνωστό ότι «το ΙΕΠ προχώρησε στην πρόσκληση εκπαιδευτικών εμπειρογνωμόνων για τη στελέχωση των Επιστημονικών Επιτροπών των Εξεταζομένων Μαθημάτων, στην οποία ανταποκρίθηκε σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών. Η Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή της Τράπεζας Θεμάτων επέλεξε τα μέλη των Επιστημονικών Επιτροπών και αυτές έχουν ήδη αρχίσει το έργο τους.
Εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει και η κατάθεση θεμάτων από την εκπαιδευτική κοινότητα, μετά από σχετική πρόσκληση την οποία δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην ιστοσελίδα του, μαζί με οδηγίες για τη μορφή και το περιεχόμενο των θεμάτων».
Όπως δε σπεύδει να επισημάνει, η αξιολόγηση βασίζεται σε όσα προβλέπονται στα προγράμματα σπουδών των μαθημάτων και όσα ισχύουν για τις προαγωγικές εξετάσεις, όπως ακριβώς συνέβαινε και τα προηγούμενα έτη. Το έγγραφο διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Πύρρος Δήμας, λέγοντας ότι χιλιάδες μαθητές της Α΄ Λυκείου καλούνται να αντιμετωπίσουν, χωρίς επαρκή ενημέρωση, θεμελιακές αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
Εξάλλου, ο υπουργός Παιδείας υπογραμμίζει ότι «το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας να είναι έτοιμη εγκαίρως για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ Λυκείου και τα θέματα προσβάσιμα σε όλους, σε εύλογο χρόνο, πριν από την έναρξη των εξετάσεων» και πως «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κάποιος να υποστηρίζει ότι η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας είναι άκριτη και πρόχειρη».
Ο κ. Αρβανιτόπουλος εξηγεί ότι στόχος των ενεργειών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο σε συνεργασία με το ΙΤΥΕ «Διόφαντος» έχει αναλάβει την ανάπτυξη της Τράπεζας Θεμάτων, είναι η δημιουργία μιας Τράπεζας Θεμάτων η οποία θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και απαιτήσεις, καθώς και στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει την αξιολόγηση των μαθητών των διαφορετικών τύπων Λυκείων (Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, Ημερήσια και Εσπερινά, Λυκειακές Τάξεις Καλλιτεχνικών Σχολείων κλπ) και θα παρέχει δυνατότητες αντιμετώπισης των έκτακτων καταστάσεων ή των ιδιαίτερων συνθηκών που είναι πιθανόν να υπάρξουν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων (πχ αδυναμία πρόσβασης στο διαδίκτυο, αιτιολογημένη απουσία μαθητών κ.λπ.).
Η χρήση της Τράπεζας Θεμάτων στις εξετάσεις αποσκοπεί αφενός στην ενίσχυση της αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας των εξετάσεων και αφετέρου στη διαπίστωση του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών στόχων που τίθενται από τα αναλυτικά προγράμματα, αναφέρει ο κ. Αρβανιτόπουλος και σημειώνει ότι πρόκειται για προαγωγικές εξετάσεις και όχι για Πανελλήνιες.
Γίνεται επίσης γνωστό ότι «το ΙΕΠ προχώρησε στην πρόσκληση εκπαιδευτικών εμπειρογνωμόνων για τη στελέχωση των Επιστημονικών Επιτροπών των Εξεταζομένων Μαθημάτων, στην οποία ανταποκρίθηκε σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών. Η Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή της Τράπεζας Θεμάτων επέλεξε τα μέλη των Επιστημονικών Επιτροπών και αυτές έχουν ήδη αρχίσει το έργο τους.
Εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει και η κατάθεση θεμάτων από την εκπαιδευτική κοινότητα, μετά από σχετική πρόσκληση την οποία δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην ιστοσελίδα του, μαζί με οδηγίες για τη μορφή και το περιεχόμενο των θεμάτων».
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδαΠολιτική
Σχετικά άρθρα