20:56 | 8/5/14
Την παρουσίαση των προτάσεων της δημοτικής παράταξης «Αθήνα Μπορείς» για τον Πολιτισμό παρουσίασε εχθές ο υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων Άρης Σπηλιωτόπουλος...
Η παρουσίαση των δράσεων για την πολιτιστική ανάπτυξη της Αθήνας, την αξιοποίηση του πολιτιστικού της πλεονάσματος και της στενότερης συνεργασίας με τον καλλιτεχνικό κόσμο της πόλης πραγματοποιήθηκε συμβολικά στο θερινό κινηματογράφο «Θησείον» στην σκιά της Ακρόπολης και συνοδεύτηκε από προβολή ταινίας του Γιάννη Σμαραγδή.
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν, μεταξύ άλλων, προσωπικότητες από τον χώρο του Θεάτρου, του Κινηματογράφου και των εικαστικών Τεχνών καθώς και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Σκηνοθετών και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τη Δημοτική Παράταξη «Αθήνα Μπορείς», Χάρης Παπαδόπουλος.
Στην έναρξη της εκδήλωσης, ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής, ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Καλωσορίσατε, θέλω να σας πω μια πολύ μικρή ιστορία που έχει σχέση με τον αυριανό Δήμαρχο της Αθήνας, κ. Αρη Σπηλιωτόπουλο, την ταινία «Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι» με μένα και με τον κ. Χάρη Παπαδόπουλο τον Πρόεδρο Ελλήνων Σκηνοθετών.
Όταν ετοιμαζόταν αυτή η ταινία με πήρε μια μέρα τηλέφωνο ένας Έλληνας δημοσιογράφος που είναι ανταποκριτής μιας αθηναϊκής εφημερίδας και ενός καναλιού και μου είπε: «Κ. Σμαραγδή, ο Υπουργός Τουρισμού κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, συναντήθηκε με το Δήμαρχο της Μόσχας- ένα εξαιρετικά ισχυρό πρόσωπο- και στην συζήτηση να ενισχυθεί ο τουρισμός και πολιτισμός της Ελλάδας, ο κ. Σπηλιωτόπουλος έθεσε το θέμα της ταινίας “Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι”».
Πραγματικά έμεινα έκπληκτος, διότι δεν ήταν ένα θέμα της αρμοδιότητας του. Τον κ. Σπηλιωτόπουλο τότε δεν τον ήξερα, δεν είχαμε σχέσεις, αλλά διαισθανόμενος και γνωρίζοντας ότι αυτή η ταινία είναι του ελληνικού αισθήματος και ότι θα μπορούσε να φέρει πιο κοντά δύο λαούς που παραδοσιακά έχουν καλή σχέση, να την ενισχύσει- κάτι το οποίο ο πολιτισμός και ο τουρισμός μπορούν να κάνουν- το έβαλε σε κίνηση.
Η παρουσία μου λοιπόν σήμερα εδώ είναι να τον ευχαριστήσω και η προβολή αυτής ταινίας είναι αντίδωρο στην τότε πράξη σου αγαπητέ Αρη η οποία ήταν ανιδιοτελής, μια πράξη προσφοράς και χωρίς αμοιβή. «Η ανώτερη αμοιβή» λέει ο Νίκος Καζαντζάκης -που είναι η επόμενη μου ταινία- «είναι όταν δεν έχεις αμοιβή».
Έτσι λοιπόν σε ευχαριστώ πολύ για το τότε και σου εύχομαι καλή επιτυχία, καθώς και σε όλους σας και καλή δύναμη, όταν θα αναλάβετε το Δήμο της Αθήνας».
Ο Άρης Σπηλιωτόπουλος, στην συνέχεια, ανέλυσε τις προτάσεις του για τον Πολιτισμό. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής:
• Ανάδειξη και αναβάθμιση γύρω από την Ακρόπολη του πολιτισμικού δακτυλίου, μήκους 3 χιλιομέτρων, όπου μέσα σε αυτόν θα αναδεικνύονται οι αρχαιολογικοί χώροι, αλλά και θα δίνονται κίνητρα για πολιτιστικές δράσεις και εκδηλώσεις.
• Μετατροπή της Ακαδημίας Πλάτωνος σε πολιτιστικό πάρκο της Ευρώπης και χώρο ορκωμοσίας φοιτητών από όλο τον κόσμο.
• Διεύρυνση του Ιστορικού Κέντρου προκειμένου να συμπεριλάβει περιοχές όπως το Μεταξουργείο, ο Κεραμεικός, ο Βοτανικός.
• Ενοποίηση της περιοχής του Βυζαντινού Μουσείου σε Ενιαίο Πολιτιστικό Χώρο, που θα περιλαμβάνει το πάρκο Ριζάρη, το Βυζαντινό Μουσείο, το Πολεμικό Μουσείο, το Ωδείο Αθηνών, καθώς και τον Αρχαιολογικό Χώρο του Λυκείου του Αριστοτέλη.
• Μετατροπή της Οδού Πειραιώς σε Λεωφόρο Τέχνης και Πολιτισμού. Κίνητρα για εγκατάσταση και άλλων οργανισμών κατά μήκος του δρόμου, έμφαση στην αναγέννηση παλιών βιομηχανικών κτιρίων και στην ενοποίησή τους υπό μια ενιαία επικοινωνιακή ταυτότητα.
• Ανάδειξη και στήριξη των θερινών κινηματογράφων «που είναι η παραδοσιακή, η δική μας αθηναϊκή όαση στη γκρίζα πόλη», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
• Δημιουργία του «Σπιτιού του Βιβλίου» και της «Οδού του Βιβλίου», όπου οι εκδοτικοί οίκοι και τα βιβλιοπωλεία θα έχουν μόνιμη καθημερινή γιορτή των γραμμάτων και του βιβλίου.
• Ίδρυση Δημοτικού Μουσείου Αθηνών όπου θα δίνεται εργασία και βήμα έκφρασης αποκλειστικά σε νέους ηθοποιούς, σκηνοθέτες και τεχνικούς.
• Ετήσιος θεσμός Φεστιβάλ Θεάτρου Νέων Δημιουργών, παράλληλα με το Φεστιβάλ Αθηνών για να δίνει την ευκαιρία στους πολίτες να έρχονται σε επαφή με τις πρωτοποριακές και εναλλακτικές προτάσεις των νέων δημιουργών.
• Ανοιχτά Φεστιβάλ Πόλης σε υπαίθριο χώρο, στα πρότυπα του More London Festival.
• Κινηματογραφική Λέσχη του Δήμου, η οποία θα διαχειρίζεται από τους πολίτες.
• Καθιέρωση Ετήσιου Φεστιβάλ Φωτογραφίας όπου οι κάτοικοι, επαγγελματίες και μη, θα αποτυπώνουν το πρόσωπο της πόλης μέσα στο χρόνο.
• Ίδρυση αποκλειστικού γραφείου για την προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών, με σκοπό την εισροή κεφαλαίων και την διεθνή προβολή της Αθήνας.
• Να λειτουργήσει Δημοτικό Εκδοτήριο Εισιτηρίων για τα Θέατρα της Πόλης. «Η Αθήνα είναι η πόλη με μία από τις μεγαλύτερες αναλογίες θεάτρων ανά κάτοικο, ωστόσο δεν υπάρχει κάτι που βρίσκεις σε τόσες πόλεις του εξωτερικού: ένα σημείο όπου μπορείς να ενημερωθείς για όλες τις παραστάσεις της πόλης και να αγοράσεις εισιτήριο για όποια επιθυμείς», δήλωσε χαρακτηριστικά.
• Τέλος ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον θεσμό των χορηγιών: «Ο θεσμός των Χορηγιών θα αποτελέσει ένα από τα βασικά χρηματοδοτικά εργαλεία για τα έργα που απαιτούνται στην Αθήνα. Κάποια από αυτά θα μείνουν στην ιστορία. Το ίδιο και όποιος βοηθήσει να γίνουν. Η Ελλάδα, μέσω των χορηγιών στάθηκε στα πόδια της. Αυτό θέλουμε να κάνουμε και πάλι. Απλώς χρειάζεται κάποιος άνθρωπος να χτυπήσει πόρτες, να μην έχει δήθεν ιδεολογικές αγκυλώσεις, να αντιλαμβάνεται πόσο σημαντικό και θεμιτό είναι να δώσεις επιπλέον κίνητρα σε έναν άνθρωπο να βοηθήσει την πόλη του και το κοινωνικό σύνολο».
Η παρουσίαση των δράσεων για την πολιτιστική ανάπτυξη της Αθήνας, την αξιοποίηση του πολιτιστικού της πλεονάσματος και της στενότερης συνεργασίας με τον καλλιτεχνικό κόσμο της πόλης πραγματοποιήθηκε συμβολικά στο θερινό κινηματογράφο «Θησείον» στην σκιά της Ακρόπολης και συνοδεύτηκε από προβολή ταινίας του Γιάννη Σμαραγδή.
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν, μεταξύ άλλων, προσωπικότητες από τον χώρο του Θεάτρου, του Κινηματογράφου και των εικαστικών Τεχνών καθώς και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Σκηνοθετών και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τη Δημοτική Παράταξη «Αθήνα Μπορείς», Χάρης Παπαδόπουλος.
Στην έναρξη της εκδήλωσης, ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής, ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Καλωσορίσατε, θέλω να σας πω μια πολύ μικρή ιστορία που έχει σχέση με τον αυριανό Δήμαρχο της Αθήνας, κ. Αρη Σπηλιωτόπουλο, την ταινία «Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι» με μένα και με τον κ. Χάρη Παπαδόπουλο τον Πρόεδρο Ελλήνων Σκηνοθετών.
Όταν ετοιμαζόταν αυτή η ταινία με πήρε μια μέρα τηλέφωνο ένας Έλληνας δημοσιογράφος που είναι ανταποκριτής μιας αθηναϊκής εφημερίδας και ενός καναλιού και μου είπε: «Κ. Σμαραγδή, ο Υπουργός Τουρισμού κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, συναντήθηκε με το Δήμαρχο της Μόσχας- ένα εξαιρετικά ισχυρό πρόσωπο- και στην συζήτηση να ενισχυθεί ο τουρισμός και πολιτισμός της Ελλάδας, ο κ. Σπηλιωτόπουλος έθεσε το θέμα της ταινίας “Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι”».
Πραγματικά έμεινα έκπληκτος, διότι δεν ήταν ένα θέμα της αρμοδιότητας του. Τον κ. Σπηλιωτόπουλο τότε δεν τον ήξερα, δεν είχαμε σχέσεις, αλλά διαισθανόμενος και γνωρίζοντας ότι αυτή η ταινία είναι του ελληνικού αισθήματος και ότι θα μπορούσε να φέρει πιο κοντά δύο λαούς που παραδοσιακά έχουν καλή σχέση, να την ενισχύσει- κάτι το οποίο ο πολιτισμός και ο τουρισμός μπορούν να κάνουν- το έβαλε σε κίνηση.
Η παρουσία μου λοιπόν σήμερα εδώ είναι να τον ευχαριστήσω και η προβολή αυτής ταινίας είναι αντίδωρο στην τότε πράξη σου αγαπητέ Αρη η οποία ήταν ανιδιοτελής, μια πράξη προσφοράς και χωρίς αμοιβή. «Η ανώτερη αμοιβή» λέει ο Νίκος Καζαντζάκης -που είναι η επόμενη μου ταινία- «είναι όταν δεν έχεις αμοιβή».
Έτσι λοιπόν σε ευχαριστώ πολύ για το τότε και σου εύχομαι καλή επιτυχία, καθώς και σε όλους σας και καλή δύναμη, όταν θα αναλάβετε το Δήμο της Αθήνας».
Ο Άρης Σπηλιωτόπουλος, στην συνέχεια, ανέλυσε τις προτάσεις του για τον Πολιτισμό. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής:
• Ανάδειξη και αναβάθμιση γύρω από την Ακρόπολη του πολιτισμικού δακτυλίου, μήκους 3 χιλιομέτρων, όπου μέσα σε αυτόν θα αναδεικνύονται οι αρχαιολογικοί χώροι, αλλά και θα δίνονται κίνητρα για πολιτιστικές δράσεις και εκδηλώσεις.
• Μετατροπή της Ακαδημίας Πλάτωνος σε πολιτιστικό πάρκο της Ευρώπης και χώρο ορκωμοσίας φοιτητών από όλο τον κόσμο.
• Διεύρυνση του Ιστορικού Κέντρου προκειμένου να συμπεριλάβει περιοχές όπως το Μεταξουργείο, ο Κεραμεικός, ο Βοτανικός.
• Ενοποίηση της περιοχής του Βυζαντινού Μουσείου σε Ενιαίο Πολιτιστικό Χώρο, που θα περιλαμβάνει το πάρκο Ριζάρη, το Βυζαντινό Μουσείο, το Πολεμικό Μουσείο, το Ωδείο Αθηνών, καθώς και τον Αρχαιολογικό Χώρο του Λυκείου του Αριστοτέλη.
• Μετατροπή της Οδού Πειραιώς σε Λεωφόρο Τέχνης και Πολιτισμού. Κίνητρα για εγκατάσταση και άλλων οργανισμών κατά μήκος του δρόμου, έμφαση στην αναγέννηση παλιών βιομηχανικών κτιρίων και στην ενοποίησή τους υπό μια ενιαία επικοινωνιακή ταυτότητα.
• Ανάδειξη και στήριξη των θερινών κινηματογράφων «που είναι η παραδοσιακή, η δική μας αθηναϊκή όαση στη γκρίζα πόλη», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
• Δημιουργία του «Σπιτιού του Βιβλίου» και της «Οδού του Βιβλίου», όπου οι εκδοτικοί οίκοι και τα βιβλιοπωλεία θα έχουν μόνιμη καθημερινή γιορτή των γραμμάτων και του βιβλίου.
• Ίδρυση Δημοτικού Μουσείου Αθηνών όπου θα δίνεται εργασία και βήμα έκφρασης αποκλειστικά σε νέους ηθοποιούς, σκηνοθέτες και τεχνικούς.
• Ετήσιος θεσμός Φεστιβάλ Θεάτρου Νέων Δημιουργών, παράλληλα με το Φεστιβάλ Αθηνών για να δίνει την ευκαιρία στους πολίτες να έρχονται σε επαφή με τις πρωτοποριακές και εναλλακτικές προτάσεις των νέων δημιουργών.
• Ανοιχτά Φεστιβάλ Πόλης σε υπαίθριο χώρο, στα πρότυπα του More London Festival.
• Κινηματογραφική Λέσχη του Δήμου, η οποία θα διαχειρίζεται από τους πολίτες.
• Καθιέρωση Ετήσιου Φεστιβάλ Φωτογραφίας όπου οι κάτοικοι, επαγγελματίες και μη, θα αποτυπώνουν το πρόσωπο της πόλης μέσα στο χρόνο.
• Ίδρυση αποκλειστικού γραφείου για την προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών, με σκοπό την εισροή κεφαλαίων και την διεθνή προβολή της Αθήνας.
• Να λειτουργήσει Δημοτικό Εκδοτήριο Εισιτηρίων για τα Θέατρα της Πόλης. «Η Αθήνα είναι η πόλη με μία από τις μεγαλύτερες αναλογίες θεάτρων ανά κάτοικο, ωστόσο δεν υπάρχει κάτι που βρίσκεις σε τόσες πόλεις του εξωτερικού: ένα σημείο όπου μπορείς να ενημερωθείς για όλες τις παραστάσεις της πόλης και να αγοράσεις εισιτήριο για όποια επιθυμείς», δήλωσε χαρακτηριστικά.
• Τέλος ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον θεσμό των χορηγιών: «Ο θεσμός των Χορηγιών θα αποτελέσει ένα από τα βασικά χρηματοδοτικά εργαλεία για τα έργα που απαιτούνται στην Αθήνα. Κάποια από αυτά θα μείνουν στην ιστορία. Το ίδιο και όποιος βοηθήσει να γίνουν. Η Ελλάδα, μέσω των χορηγιών στάθηκε στα πόδια της. Αυτό θέλουμε να κάνουμε και πάλι. Απλώς χρειάζεται κάποιος άνθρωπος να χτυπήσει πόρτες, να μην έχει δήθεν ιδεολογικές αγκυλώσεις, να αντιλαμβάνεται πόσο σημαντικό και θεμιτό είναι να δώσεις επιπλέον κίνητρα σε έναν άνθρωπο να βοηθήσει την πόλη του και το κοινωνικό σύνολο».
Σχετικές ετικέτες:Πολιτική
Σχετικά άρθρα