Η startup που βάζει λουκέτο στα σούπερ μάρκετ | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Η startup που βάζει λουκέτο στα σούπερ μάρκετ

09:53 | 16/8/14
Πώς η εταιρία Farmigo φιλοδοξεί να αλλάξει τις διατροφικές και καταναλωτικές συνήθειες των Αμερικανών...

Κατά τον Μπέντζι Ρόνεν, η εποχή των σούπερ μάρκετ -τουλάχιστον από πλευράς πωλήσεων φρέσκων βρώσιμων προϊόντων- έχει πια περάσει. Γι’ αυτό και με την εταιρία του, Farmigo, ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα, φιλοδοξώντας να την μετατρέψει σύντομα στην… Amazon των φρέσκων τροφών!

Προς το παρόν, στα 5 χρόνια λειτουργίας της, η Farmigo καλύπτει τις περιοχές της Νέας Υόρκης και του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο. Πρακτικά, αποτελεί συνδετικό κρίκο μεταξύ τοπικών παραγωγών και καταναλωτών, πωλώντας διαδικτυακά φρέσκα προϊόντα, σε τιμές 10-20% φθηνότερα απ’ ότι στη συμβατική αγορά!

Πώς το καταφέρνει αυτό; Απλά, βγάζοντας από την καταναλωτική «εξίσωση» τους μεσάζοντες. «Το δικό μας σύστημα βασίζεται στην οικονομία κλίμακας», εξηγεί ο Μπέντζι στο αμερικανικό Fortune. Κι έτσι, από την παραγωγή το προϊόν φθάνει κατευθείαν στο πιάτο του καταναλωτή, χωρίς να χάνεται χρόνος και χρήμα…

Οι παραγγελίες στην Farmigo γίνονται αποκλειστικά online, μίας και η εταιρία δεν έχει καν κατάστημα. Οι συμβεβλημένοι με την εταιρία παραγωγοί αναλαμβάνουν την κάλυψη της ζήτησης και τη μεταφορά των προϊόντων τους σε ένα κέντρο συσκευασίας της Farmigo.

Κι αυτή αναλαμβάνει στη συνέχεια την διανομή, σε προκαθορισμένα σημεία, απ’ όπου οι πελάτες κάνουν επιτόπου την παραλαβή.

Βάσει της σημερινής εταιρικής δομής και του 30μελες προσωπικού, η όλη διαδικασία δεν διαρκεί πάνω από 48 ώρες. Οι παραγγελίες γίνονται βράδυ Κυριακής, οι παραλαβές Τετάρτη. Όμως ο Ρόνεν φιλοδοξεί ότι θα καταφέρει να επεκτείνει σύντομα και το χρονοδιάγραμμα παραγγελιών, αλλά και το εύρος του δικτύου. Στόχος του κατ’ αρχήν είναι να φθάσει στο σημείο να καλύπτει το 20-30% του πληθυσμού στις ΗΠΑ!

Ήδη διευρύνει τις συνεργασίες με αγρότες σε όλη την αμερικανική επικράτεια. Ωστόσο, παραδέχεται ότι υπάρχει μία ακόμη πιο σκληρή μάχη που θα πρέπει να κερδίσει: την εμπιστοσύνη των Αμερικανών καταναλωτών, η πλειοψηφία των οποίων που έχει πια μάθει να αγοράζει προϊόντα χωρίς κριτήρια -τρώνε π.χ. απροβλημάτιστα τροφές εκτός εποχής- και κυρίως χωρίς αναμονή.

Υπάρχει επίσης και το ζήτημα του κόστους. Σήμερα, η μέση παραγγελία στην Farmigo φθάνει τα 38 δολάρια, λόγω εμπλουτισμού της λίστας διαθέσιμων προϊόντων στην ιστοσελίδα της (προφάτως συμπεριέλαβε ψαρικά, ενώ σύντομα θα βάλει και φρέσκα ζυμαρικά), αλλά και λόγω του κόστους των υψηλής ποιότητας τροφίμων. Ένα βιολογικό πεπόνι για παράδειγμα πωλείται έναντι 6,5 δολαρίων.

Ο Ρόνεν πάντως είναι βέβαιος πια ότι οι πιθανότητες είναι με το μέρος του. Και γιατί χάρη στις υπηρεσίες της εταιρίας του, οι καταναλωτές μπορούν να προμηθεύονται βρώσιμα προϊόντα φρέσκα, κάλλιστης ποιότητας και σαφώς πιο φθηνά από τα αντίστοιχα που διατίθενται στην αγορά.

Και επειδή οι συνεργαζόμενοι παραγωγοί μπορούν, χάρη στην εξάλειψη των μεσαζόντων, να αυξήσουν τα έσοδά τους κατά 30-40%, τα οποία εισπράττουν μάλιστα απευθείας με την παράδοση των προϊόντων, χωρίς τις συνήθεις στην υπόλοιπη αγορά καθυστερήσεις των 30-60 ημερών.

Πηγή: fortunegreece.com

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών