16:40 | 9/9/14
Τις κήρυξε έκπτωτες ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης...
Την έκπτωση των εταιρειών «Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ Α. Ε)» και της θυγατρικής της «ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ Ν. Ε» από συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υπέγραψε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Σύμφωνα με την απόφαση, ο κ. Βαρβιτσιώτης κηρύσσει έκπτωτη την εταιρεία ΝΕΛ A.E από τη δρομολογιακή γραμμή Θεσσαλονίκη/Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη – Χίος - Σάμος - Ικαρία, καθώς και την εταιρεία ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ Ν.Ε. από τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά - Μεστά Χίου. Παράλληλα, στην απόφαση προβλέπεται η κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών υπέρ του Δημοσίου, ύψους 1.500.000 ευρώ για κάθε μία από τις ανωτέρω συμβάσεις, ενώ οι δύο εταιρείες αποκλείονται από τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε δημόσιους διαγωνισμούς για ένα έτος.
Οι συγκεκριμένες εταιρείες είχαν κληθεί σε απολογία το προηγούμενο χρονικό διάστημα με το αιτιολογικό της πλημμελούς εκτέλεσης των δρομολογίων για τη γραμμή Θεσσαλονίκη/Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ικαρία και την αδικαιολόγητη μη εκτέλεση των δρομολογίων για τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά - Μεστά Χίου επί σχεδόν τρεις μήνες.
Σε σχετική ανακοίνωση, επισημαίνεται ότι καμία οφειλή του Δημοσίου δεν βρίσκεται σε εκκρεμότητα προς τις δύο εταιρείες, πλην των μισθωμάτων του Αυγούστου που βρίσκονται σε διαδικασία εκταμίευσης. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας, άλλωστε, καταβάλλουν άμεσα τα μισθώματα προς τις εταιρείες, εφόσον και εκείνες από την πλευρά τους προσκομίσουν τα απαραίτητα από το νόμο δικαιολογητικά. Γι αυτό το λόγο, καμία άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία από όσες εξυπηρετούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας δεν έχει εκφράσει αντίστοιχη διαμαρτυρία.
Παράλληλα, ο κ. Βαρβιτσιώτης, προχώρησε σε υπογραφή πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την κάλυψη των εν λόγω γραμμών, δρομολογώντας έτσι την άμεση εξυπηρέτησή τους από άλλα πλοία.
«Θεωρώ εθνικό και προσωπικό καθήκον να κάνω ό, τι είναι δυνατόν για τη βελτίωση του ακτοπλοϊκού μας δικτύου. Από την πρώτη στιγμή ξεκαθάρισα ότι η διασύνδεση μεταξύ των νησιών και η εδαφική συνοχή της χώρας αποτελεί για μένα αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα που θα διαφυλάξω με κάθε τρόπο και κάθε κόστος. Η εξυπηρέτηση και η συγκοινωνία των νησιών μας υλοποιείται με χρήματα των Ελλήνων πολιτών. Δική μας ευθύνη είναι να διασφαλίσουμε ότι τα χρήματά αυτά πιάνουν τόπο. Φαινόμενα ασυνέπειας σε εκτέλεση δρομολογίων που τα θέτουν σε απομόνωση δεν γίνονται ανεκτά. Σήμερα βάζουμε τέλος σε μια κατάσταση που ταλαιπωρούσε χρόνια τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου και ειδικά τους κατοίκους της Λήμνου. Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου η ενίσχυση του αναπτυξιακών δυνατοτήτων των νησιών μας και του εθνικού ρόλου που επιτελούν αποτελεί κυρίαρχο μέλημα» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Την έκπτωση των εταιρειών «Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ Α. Ε)» και της θυγατρικής της «ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ Ν. Ε» από συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υπέγραψε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Σύμφωνα με την απόφαση, ο κ. Βαρβιτσιώτης κηρύσσει έκπτωτη την εταιρεία ΝΕΛ A.E από τη δρομολογιακή γραμμή Θεσσαλονίκη/Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη – Χίος - Σάμος - Ικαρία, καθώς και την εταιρεία ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ Ν.Ε. από τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά - Μεστά Χίου. Παράλληλα, στην απόφαση προβλέπεται η κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών υπέρ του Δημοσίου, ύψους 1.500.000 ευρώ για κάθε μία από τις ανωτέρω συμβάσεις, ενώ οι δύο εταιρείες αποκλείονται από τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε δημόσιους διαγωνισμούς για ένα έτος.
Οι συγκεκριμένες εταιρείες είχαν κληθεί σε απολογία το προηγούμενο χρονικό διάστημα με το αιτιολογικό της πλημμελούς εκτέλεσης των δρομολογίων για τη γραμμή Θεσσαλονίκη/Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ικαρία και την αδικαιολόγητη μη εκτέλεση των δρομολογίων για τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά - Μεστά Χίου επί σχεδόν τρεις μήνες.
Σε σχετική ανακοίνωση, επισημαίνεται ότι καμία οφειλή του Δημοσίου δεν βρίσκεται σε εκκρεμότητα προς τις δύο εταιρείες, πλην των μισθωμάτων του Αυγούστου που βρίσκονται σε διαδικασία εκταμίευσης. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας, άλλωστε, καταβάλλουν άμεσα τα μισθώματα προς τις εταιρείες, εφόσον και εκείνες από την πλευρά τους προσκομίσουν τα απαραίτητα από το νόμο δικαιολογητικά. Γι αυτό το λόγο, καμία άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία από όσες εξυπηρετούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας δεν έχει εκφράσει αντίστοιχη διαμαρτυρία.
Παράλληλα, ο κ. Βαρβιτσιώτης, προχώρησε σε υπογραφή πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την κάλυψη των εν λόγω γραμμών, δρομολογώντας έτσι την άμεση εξυπηρέτησή τους από άλλα πλοία.
«Θεωρώ εθνικό και προσωπικό καθήκον να κάνω ό, τι είναι δυνατόν για τη βελτίωση του ακτοπλοϊκού μας δικτύου. Από την πρώτη στιγμή ξεκαθάρισα ότι η διασύνδεση μεταξύ των νησιών και η εδαφική συνοχή της χώρας αποτελεί για μένα αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα που θα διαφυλάξω με κάθε τρόπο και κάθε κόστος. Η εξυπηρέτηση και η συγκοινωνία των νησιών μας υλοποιείται με χρήματα των Ελλήνων πολιτών. Δική μας ευθύνη είναι να διασφαλίσουμε ότι τα χρήματά αυτά πιάνουν τόπο. Φαινόμενα ασυνέπειας σε εκτέλεση δρομολογίων που τα θέτουν σε απομόνωση δεν γίνονται ανεκτά. Σήμερα βάζουμε τέλος σε μια κατάσταση που ταλαιπωρούσε χρόνια τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου και ειδικά τους κατοίκους της Λήμνου. Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου η ενίσχυση του αναπτυξιακών δυνατοτήτων των νησιών μας και του εθνικού ρόλου που επιτελούν αποτελεί κυρίαρχο μέλημα» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα