21:52 | 2/9/14
Σοβαρές καταγγελίες από την Ομοσπονδία Πρατηριούχων. Τι ζητά από την κυβέρνηση...
Για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων…. η κυβέρνηση αύξησε το 2012 τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης καυσίμων κατά 450% και έφερε την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στο 1,28 ευρώ/λίτρο με αποτέλεσμα, τη μεγάλη αναστάτωση στην αγορά και τη στέρηση θέρμανσης σε χιλιάδες νοικοκυριά.
Το αποτυχημένο μέτρο κόστισε 750 εκ. ευρώ στα δημόσια έσοδα από το 2012 ως 2014, από τη μειωμένη είσπραξη ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος, λόγω μειωμένων πωλήσεων κατά 70%, στερώντας ταυτόχρονα το αγαθό της θέρμανσης και βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία και τη μόλυνση του περιβάλλοντος από την καύση ακατάλληλων υλικών.
Η Ομοσπονδία Πρατηριούχων ζητά από την κυβέρνηση την κατάργηση του αποτυχημένου μέτρου και να αποφασίσει να συγκρουστεί με τα ισχυρά συμφέροντα του λαθρεμπορίου καυσίμων.
"H κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα για να περιορίσει τη μάστιγα του λαθρεμπορίου καυσίμων (παράνομη διακίνηση, νοθεία, κλοπή, φοροδιαφυγή) που κοστίζει 1 δισ. ευρώ το χρόνο στο Δημόσιο και 25 δισ. ευρώ τα τελευταία 25 χρόνια" κατήγγειλε σήμερα ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πρατηριούχων, κ. Γεώργιος Ασμάτογλου, τονίζοντας ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν γίνεται από τα πρατήρια αλλά από τις μεγάλες εταιρείες τα μεγάλα διυλιστήρια. Την ίδια στιγμή αυξήθηκε ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης για να σταματήσει το λαθρεμπόριο καυσίμων, με αποτέλεσμα να μειωθεί η κατανάλωσή του κατά 70% και όχι το λαθρεμπόριο.
"Για να απαλλαγεί η χώρα από τη γάγγραινα της παράνομης διακίνησης καυσίμων, χρειάζεται ένα ιστορικό βήμα ολομέτωπης σύγκρουσης του κράτους και του πολιτικού συστήματος με τα ισχυρά συμφέροντα του λαθρεμπορίου. Αν θέλουν ας το κάνουν".
Ωστόσο όπως περιέγραψε οι ενέργειες είναι ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση.
"Τον περασμένο Μάρτιο με την τροπολογία 1251/67 στις 7/3/2014 η κυβέρνηση χάρισε οφειλές από πρόστιμα ύψους 1 δις. στις δύο θυγατρικές εταιρείες των ΕΛΠΕ και της Μοτορ Οιλ, τη στιγμή που αύξησαν κατά 450% το Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης εκτοξεύοντας την τιμή του και καταστρέφοντας την αγορά" σημείωσε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Γ.Ασμάτογλου.
Ακολούθως ο κ. Ασμάτογλου απαρίθμησε σειρά διατάξεων που προβλέπουν τον έλεγχο της διακίνησης πετρελαίου σε όλα του τα στάδια που ενώ έχουν ψηφιστεί δεν έχουν ενεργοποιηθεί με υπουργικές αποφάσεις με αποτέλεσμα το λαθρεμπόριο να μην εμποδίζεται.
Πρόκειται για διατάξεις που αφορούν στην επέκταση του συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών σε πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών, στις αποθήκες πετρελαιοειδών, σε βυτιοφόρα, και πλωτά εφοδιαστικά μέσα, στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, στις εγκαταστάσεις και δεξαμενές καυσίμων των εταιρειών στόλων αυτοκινήτων, των Πρατηρίων Αφορολογήτων Καυσίμων, των Ενόπλων Δυνάμεων, και των Μεγάλων Καταναλωτών. Ολες αυτές οι διατάξεις δεν ισχύουν σήμερα. "Ο έλεγχος της διακίνησης πετρελαίου σε όλα τα στάδια ήταν στα προαπαιτούμενα της Τρόικας και οι νόμοι ψηφίστηκαν. Όμως δεν τέθηκαν ποτέ σε ισχύ αφού εκκρεμούν οι απαραίτητες ΚΥΑ".
Αντίθετα το σύστημα εισροών-εκροών έχει εγκατασταθεί σύμφωνα με την Ομοσπονδία στο 99% των πρατηρίων καυσίμων, επιβαρύνοντας με το κόστος του συστήματος τα ίδια τα πρατήρια. Το οποίο όμως μόνο του δεν μπορεί να προστατέψει από τη λαθρεμπορία.
"Η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης και διάθεσης καυσίμων για τον απόλυτο έλεγχο και παρακολούθηση κάθε λίτρου καυσίμου από την είσοδό του στην Ελλάδα μέχρι την κατανάλωσή του, θα μπορούσε να καταπολεμήσει την λαθρεμπορία και για αυτό και το προτείναμε από το 2002" τόνισε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας. Όμως όπως εξήγησε με τον τρόπο που εφαρμόστηκε το μέτρο, μόνο για τα πρατήρια, δε συμβάλει στην πάταξη της λαθρεμπορίας.
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, η χαοτική κατάσταση για τον έλεγχο και την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης καυσίμων, δημιουργήθηκε η Διυπουργική Επιτροπή από 7 Γραμματείς των εμπλεκόμενων Υπουργείων , που συγκροτήθηκε με επείγουσα απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών κ. Μαυραγάνη, στις 27/6/2014, και σήμερα δύο μήνες δεν έχει συνεδριάσει ούτε μια φορά….
Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης
Ο Ειδικός φόρος Κατανάλωσης έχει αυξηθεί κατά 450% από το 2011 με αποτέλεσμα να ανέρχεται σήμερα σε 330 ευρώ/ χιλιόλιτρο από 60 ευρώ /χιλιόλιτρο, που ήταν το 2011. Η Ομοσπονδία ζητά την επαναφορά του στα επίπεδα του 2011, ώστε να φτάσει τα 0,90 λεπτά /λίτρο το πετρέλαιο θέρμανσης από 1,28/λίτρο σήμερα και πάψει να επιβαρύνει το πετρέλαιο θέρμανσης μειώνοντας τις πωλήσεις του κατά 70%.
"Αν πράγματι έχουν βάση αληθείας οι διαρρέουσες πληροφορίες ότι θα μειωθεί ο ΕΦΚ κατά 20%΄όταν αυξήθηκε το 2012 κατά 450%, μάλλον μας κοροϊδευουν”, σημείωσε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας, εξηγώντας ότι …»αυτή η ελάφρυνση θα μείωνε το πετρέλαιο θέρμανσης από το 1,28 ευρώ/λίτρο στο 1,24 ευρώ/λίτρο. Ο ερχόμενος χειμώνας θα είναι οικονομικά πιο δύσκολος από τους προηγούμενους για τους Ελληνες, μετά από τις τελευταίες φορολογικές επιβαρύνσεις. Επιτέλους ας τελειώνουν τα ψέμματα. Σήμερα στον αιώνα της τεχνολογίας που όλα παρακολουθούνται από χιλιάδες χιλιόμετρα, είναι αδιανόητο οι υπηρεσίες ενός συντεταγμένου Κράτους να μην μπορούν να παρακολουθήσουν ένα λίτρο καυσίμου, από την εισαγωγή του ως την κατανάλωσή του".
Για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων…. η κυβέρνηση αύξησε το 2012 τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης καυσίμων κατά 450% και έφερε την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στο 1,28 ευρώ/λίτρο με αποτέλεσμα, τη μεγάλη αναστάτωση στην αγορά και τη στέρηση θέρμανσης σε χιλιάδες νοικοκυριά.
Το αποτυχημένο μέτρο κόστισε 750 εκ. ευρώ στα δημόσια έσοδα από το 2012 ως 2014, από τη μειωμένη είσπραξη ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος, λόγω μειωμένων πωλήσεων κατά 70%, στερώντας ταυτόχρονα το αγαθό της θέρμανσης και βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία και τη μόλυνση του περιβάλλοντος από την καύση ακατάλληλων υλικών.
Η Ομοσπονδία Πρατηριούχων ζητά από την κυβέρνηση την κατάργηση του αποτυχημένου μέτρου και να αποφασίσει να συγκρουστεί με τα ισχυρά συμφέροντα του λαθρεμπορίου καυσίμων.
"H κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα για να περιορίσει τη μάστιγα του λαθρεμπορίου καυσίμων (παράνομη διακίνηση, νοθεία, κλοπή, φοροδιαφυγή) που κοστίζει 1 δισ. ευρώ το χρόνο στο Δημόσιο και 25 δισ. ευρώ τα τελευταία 25 χρόνια" κατήγγειλε σήμερα ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πρατηριούχων, κ. Γεώργιος Ασμάτογλου, τονίζοντας ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν γίνεται από τα πρατήρια αλλά από τις μεγάλες εταιρείες τα μεγάλα διυλιστήρια. Την ίδια στιγμή αυξήθηκε ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης για να σταματήσει το λαθρεμπόριο καυσίμων, με αποτέλεσμα να μειωθεί η κατανάλωσή του κατά 70% και όχι το λαθρεμπόριο.
"Για να απαλλαγεί η χώρα από τη γάγγραινα της παράνομης διακίνησης καυσίμων, χρειάζεται ένα ιστορικό βήμα ολομέτωπης σύγκρουσης του κράτους και του πολιτικού συστήματος με τα ισχυρά συμφέροντα του λαθρεμπορίου. Αν θέλουν ας το κάνουν".
Ωστόσο όπως περιέγραψε οι ενέργειες είναι ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση.
"Τον περασμένο Μάρτιο με την τροπολογία 1251/67 στις 7/3/2014 η κυβέρνηση χάρισε οφειλές από πρόστιμα ύψους 1 δις. στις δύο θυγατρικές εταιρείες των ΕΛΠΕ και της Μοτορ Οιλ, τη στιγμή που αύξησαν κατά 450% το Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης εκτοξεύοντας την τιμή του και καταστρέφοντας την αγορά" σημείωσε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Γ.Ασμάτογλου.
Ακολούθως ο κ. Ασμάτογλου απαρίθμησε σειρά διατάξεων που προβλέπουν τον έλεγχο της διακίνησης πετρελαίου σε όλα του τα στάδια που ενώ έχουν ψηφιστεί δεν έχουν ενεργοποιηθεί με υπουργικές αποφάσεις με αποτέλεσμα το λαθρεμπόριο να μην εμποδίζεται.
Πρόκειται για διατάξεις που αφορούν στην επέκταση του συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών σε πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών, στις αποθήκες πετρελαιοειδών, σε βυτιοφόρα, και πλωτά εφοδιαστικά μέσα, στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, στις εγκαταστάσεις και δεξαμενές καυσίμων των εταιρειών στόλων αυτοκινήτων, των Πρατηρίων Αφορολογήτων Καυσίμων, των Ενόπλων Δυνάμεων, και των Μεγάλων Καταναλωτών. Ολες αυτές οι διατάξεις δεν ισχύουν σήμερα. "Ο έλεγχος της διακίνησης πετρελαίου σε όλα τα στάδια ήταν στα προαπαιτούμενα της Τρόικας και οι νόμοι ψηφίστηκαν. Όμως δεν τέθηκαν ποτέ σε ισχύ αφού εκκρεμούν οι απαραίτητες ΚΥΑ".
Αντίθετα το σύστημα εισροών-εκροών έχει εγκατασταθεί σύμφωνα με την Ομοσπονδία στο 99% των πρατηρίων καυσίμων, επιβαρύνοντας με το κόστος του συστήματος τα ίδια τα πρατήρια. Το οποίο όμως μόνο του δεν μπορεί να προστατέψει από τη λαθρεμπορία.
"Η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης και διάθεσης καυσίμων για τον απόλυτο έλεγχο και παρακολούθηση κάθε λίτρου καυσίμου από την είσοδό του στην Ελλάδα μέχρι την κατανάλωσή του, θα μπορούσε να καταπολεμήσει την λαθρεμπορία και για αυτό και το προτείναμε από το 2002" τόνισε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας. Όμως όπως εξήγησε με τον τρόπο που εφαρμόστηκε το μέτρο, μόνο για τα πρατήρια, δε συμβάλει στην πάταξη της λαθρεμπορίας.
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, η χαοτική κατάσταση για τον έλεγχο και την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης καυσίμων, δημιουργήθηκε η Διυπουργική Επιτροπή από 7 Γραμματείς των εμπλεκόμενων Υπουργείων , που συγκροτήθηκε με επείγουσα απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών κ. Μαυραγάνη, στις 27/6/2014, και σήμερα δύο μήνες δεν έχει συνεδριάσει ούτε μια φορά….
Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης
Ο Ειδικός φόρος Κατανάλωσης έχει αυξηθεί κατά 450% από το 2011 με αποτέλεσμα να ανέρχεται σήμερα σε 330 ευρώ/ χιλιόλιτρο από 60 ευρώ /χιλιόλιτρο, που ήταν το 2011. Η Ομοσπονδία ζητά την επαναφορά του στα επίπεδα του 2011, ώστε να φτάσει τα 0,90 λεπτά /λίτρο το πετρέλαιο θέρμανσης από 1,28/λίτρο σήμερα και πάψει να επιβαρύνει το πετρέλαιο θέρμανσης μειώνοντας τις πωλήσεις του κατά 70%.
"Αν πράγματι έχουν βάση αληθείας οι διαρρέουσες πληροφορίες ότι θα μειωθεί ο ΕΦΚ κατά 20%΄όταν αυξήθηκε το 2012 κατά 450%, μάλλον μας κοροϊδευουν”, σημείωσε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας, εξηγώντας ότι …»αυτή η ελάφρυνση θα μείωνε το πετρέλαιο θέρμανσης από το 1,28 ευρώ/λίτρο στο 1,24 ευρώ/λίτρο. Ο ερχόμενος χειμώνας θα είναι οικονομικά πιο δύσκολος από τους προηγούμενους για τους Ελληνες, μετά από τις τελευταίες φορολογικές επιβαρύνσεις. Επιτέλους ας τελειώνουν τα ψέμματα. Σήμερα στον αιώνα της τεχνολογίας που όλα παρακολουθούνται από χιλιάδες χιλιόμετρα, είναι αδιανόητο οι υπηρεσίες ενός συντεταγμένου Κράτους να μην μπορούν να παρακολουθήσουν ένα λίτρο καυσίμου, από την εισαγωγή του ως την κατανάλωσή του".
Της Άννα Μιχαήλ
Πηγή: news247.gr
Σχετικές ετικέτες:Οικονομία
Σχετικά άρθρα