02:59 | 8/10/14
Τι αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times για τις σχέσεις Ελλάδας - Κίνας
Όταν ο Πρόεδρος της Κίνας πραγματοποίησε μια ανεπίσημη στάση μιας μέρας τον Αύγουστο στη Ρόδο, πηγαίνοντας προς τη σύνοδο της Βραζιλίας, ο Έλληνας Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο πρωθυπουργός πέταξαν στο νησί από την Αθήνα, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι η παραμονή του Xi Jinping θα εξελισσόταν ομαλά, αναφέρουν οι Financial Times, σε ανταπόκριση της Κerin Hope με τίτλο «Greece primps for big China deals».Το δημοσίευμα σχολιάζει ότι ο Κινέζος Πρόεδρος επαίνεσε τις προσπάθειες της χώρας και διαβεβαίωσε ότι η Κίνα βλέπει την Ελλάδα ως κεντρική πύλη εξόδου στη Ν. Ευρώπη, κάνοντας λόγο για «ολοκληρωμένη στρατηγική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών».
Επισημαίνει ότι πλέον, στην παρούσα φάση, η Κίνα επαναξιολογεί την Ελλάδα και τις υποδομές της, οι οποίες πρέπει να πωληθούν, όπως προβλέπει το σχέδιο διάσωσης. Από θάλασσα και αέρος η Ελλάδα συνάδει με τις κινεζικές φιλοδοξίες για βαθύτερη εξάπλωση στην Ευρώπη, αναφέρει χαρακτηριστικά και προσθέτει ότι Κινέζος σύμβουλος, που ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος, σχολίασε: «Είμαστε πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία στις άμεσες επενδύσεις και στην καινοτόμο δραστηριότητα κρατικές εταιρείες δείχνουν σοβαρό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι πρόκειται για μακροπρόθεσμη και πολιτικά καθοδηγούμενη προσέγγιση».
Πιθανός πλειοδότης για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών είναι μια σύμπραξη εταιρειών αποτελούμενη από τις Friedman Pacific Asset Management, ένα fund με έδρα το Hong Kong και τον όμιλο Shenzhen International Airport Group, ενώ το υπουργείο Μεταφορών αναμένει την κρατική κινεζική εταιρεία Construction Engineering Corporation να κτίσει και να διαχειριστεί ένα νέο αεροδρόμιο στην Κρήτη αξίας 800 εκ ευρώ. Παράλληλα, η επίσης κρατική Fujian Shipbuilding, που διαχειρίζεται ναυπηγεία, έχει δείξει ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Πράγματι, υπογραμμίζει το δημοσίευμα, η ναυτιλία είναι το δυνατό χαρτί της Ελλάδας, καθώς ελληνικά πλοία μεταφέρουν το 60% των κινεζικών εισαγωγών σε στρατηγικά εμπορεύματα, όπως αργό πετρέλαιο, άνθρακας και σίδηρος, με αντάλλαγμα οι Έλληνες πλοιοκτήτες να κατασκευάζουν πλοία στην Κίνα. Παράλληλα, η διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά από την Cosco, παραμένει η κορυφαία επένδυση, καθώς οι νέοι γερανοί –πραγματικά αριστουργήματα- που η εταιρεία εγκατέστησε έφεραν μερικά μεγάλα ονόματα, όπως η Sony και η Hawei. Αναφορικά με τους ιδιώτες Κινέζους επενδυτές, στην Ελλάδα μέχρι στιγμής είναι μόνον η Fosun, η οποία σχεδιάζει να προσελκύσει και να επεκτείνει τον κινεζικό τουρισμό. Ήδη, κατέχει μερίδιο της Folli Follie και συμμετέχει και στο σχέδιο ανάπτυξης του παλιού αεροδρομίου.
Οι αφίξεις Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί σημαντικά, υπογραμμίζει το δημοσίευμα και προσθέτει ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην τουριστική ανάπτυξη είναι η έλλειψη απευθείας πτήσεων στην Αθήνα από το Πεκίνο και τη Σανγκάη. Μόλις δημιουργηθεί ο σύνδεσμος, η αγορά θα εκραγεί, σημειώνει επικεφαλής κινεζικού τουριστικού πρακτορείου στην Ελλάδα, καταλήγει.
Σχετικές ετικέτες:ΚίναΟικονομίαFinancial Times
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων