Νίκη Φούντα: Ζητά στοιχεία για τις αποκρατικοποιήσεις της Γέφυρας, της Ιονίας και της Ολυμπίας Οδού | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Νίκη Φούντα: Ζητά στοιχεία για τις αποκρατικοποιήσεις της Γέφυρας, της Ιονίας και της Ολυμπίας Οδού

16:30 | 2/10/14
Νίκη Φούντα: Ζητά στοιχεία για τις αποκρατικοποιήσεις της Γέφυρας, της Ιονίας και της Ολυμπίας Οδού

Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ιδρύθηκε το 2011 και έχει ως αποστολή την προώθηση του πλάνου των ιδιωτικοποιήσεων

Από την ίδρυση του ΤΑΙΠΕΔ έως σήμερα, η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων έχει μεταβιβάσει στο Ταμείο μία σειρά περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου, που αποτελούν συγκοινωνιακές, περιβαλλοντικές, επικοινωνιακές και ενεργειακές επιχειρήσεις και υποδομές, όπως για παράδειγμα λιμάνια της χώρας και μεγάλα έργα, το ψηφιακό μέρισμα, αλλά και ΔΕΚΟ.

Με παρόμοιες αποφάσεις, η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων έχει μεταφέρει στο ΤΑΙΠΕΔ τις συμβάσεις που είχε συνάψει το Δημόσιο με διεθνείς και ημεδαπούς τεχνικούς, νομικούς και οικονομικούς συμβούλους, που υποβοηθούν το Ταμείο για την προετοιμασία και την ολοκλήρωση των ιδιωτικοποιήσεων / παραχωρήσεων.

Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις και το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ έχει προσλάβει συμβούλους για τους ίδιους λόγους. Αν και προβλέπεται η ανάθεση μελετών σε εξωτερικούς συμβούλους, τα περισσότερα από αυτά τα στοιχεία, δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, παρά το γεγονός ότι προϋποθέτουν χρήματα του ελληνικού δημοσίου.

Για το λόγο αυτό, οι Βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Αιτωλ/νίας Νίκη Φούντα, Ευβοίας Δημήτρης Αναγνωστάκης και Αχαΐας Νίκος Τσούκαλης, ζητούν με κοινοβουλευτική τους παρέμβαση από το Υπουργείο Οικονομικών, να κοινοποιηθούν οι έως τώρα καταβληθείσεις και υπολογιζόμενες τελικές αμοιβές, καθώς και οι επωνυμίες των τεχνικών, οικονομικών και νομικών συμβούλων των εξής αποκρατικοποιήσεων:

- Του «Ελ.Βενιζέλος» και των περιφερειακών αεροδρομίων - Της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ - Του Ψηφιακού Μερίσματος και των ΕΛΤΑ - Του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των περιφερειακών λιμένων - Της Εγνατίας Οδού, της Αττικής Οδού, της Γέφυρας Ρίο - Αντίρριο, των αυτοκινητόδρομων Μωρέας, Ε65, Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου - Της ΔΕΗ, της ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ και ΕΛΛΠΕ - Της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ - Των AIRBUS A340-400 της Ολυμπιακής Αεροπορίας

Η ορθή αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας είναι ένα ζήτημα που ταλανίζει εδώ και δεκαετίες την ελληνική κοινωνία, καθώς βρίθουν οι περιπτώσεις εγκατάλειψης και υποβάθμισης κρατικών περιουσιακών στοιχείων, χωρίς την απαραίτητη αποζημίωση. Για αυτό και πρέπει σήμερα να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια, καθ΄όλη την διαδικασία των αποκρατικοποιήσεων, ώστε η Εθνική Αντιπροσωπεία και ο ελληνικός λαός να είναι απολύτως ενήμεροι για όλα τα οικονομικά στοιχεία που αφορούν την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Νίκης Φούντα.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών