16:25 | 21/11/14
Πρόταση για επιμόρφωση στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας
Προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας φαίνεται ότι αποτελεί η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας γνωστές και ως ΤΠΕ.Ήδη έχει υποβληθεί αίτημα στο οποίο περιλαμβάνονται μέχρι το τέλος του 2015 τα εξής:
1. Υλοποίηση της 6ης περιόδου επιμόρφωσης Β επιπέδου ΤΠΕ με 200 ακόμη προγράμματα παραδοσιακού μοντέλου επιμόρφωση, για περίπου 2.000 εκπαιδευτικούς ( στη θέση των υπολειπόμενων 650 προγραμμάτων παραδοσιακού και μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης, δυναμικότητας περίπου 6.500 εκπαιδευτικών του αρχικού Τεχνικού Δελτίου έργου)2. Η υλοποίηση, περίπου 1000 επιπρόσθετων προγραμμάτων επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ, για περίπου 10.000 εκπαιδευτικούς
3. Υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ, για περίπου 60.000 εκπαιδευτικούς
Επίσης έχει υποβληθεί αίτημα για την τροποποίηση της Πράξης προκειμένου να υπάρξουν διακριτά τμήματα σε αυτή ώστε οι δράσεις της επιμόρφωσης για τους δια-δραστικούς Πίνακες (Β1 επίπεδο) να ενταχθούν στη νέα Προγραμματική Περίοδο (2014-2010) όπου προβλέπεται και η συνέχιση της επιμόρφωσης στο Β επίπεδο όσων πιστοποιηθούν επιτυχώς στο Β1.
Τα προαναφερόμενα δεν έχουν εγκριθεί ακόμα από την αρμόδια υπηρεσία ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τη διεξαγωγή των πιο πάνω. Γενικώς καταβάλλονται προσπάθειες ώστε στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 να επιτευχθεί η περαιτέρω αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που επιμορφώνονται στην αξιοποίηση και εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα πλαίσια της πράξης « Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη 2007-2013» καθώς και στο πλαίσιο της αντίστοιχης πράξης του Γ ΚΠΣ (2008) έχουν επιμορφωθεί περίπου 28.000 εκπαιδευτικοί.
Επίσης με την τροποποίηση της πράξης στις 27/3/2014 προστέθηκε στις δράσεις του έργου μια νέα «Εισαγωγική Επιμόρφωση για την Εκπαιδευτική Αξιοποίηση ΤΠΕ (Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου) μαζική για 60.000 εκπαιδευτικούς και μικρότερης διάρκειας 36 ωρών με στόχο να καταστήσει τους εκπαιδευτικούς ικανούς να αξιοποιούν τις ψηφιακές υποδομές που πρόκειται να διατεθούν στο άμεσο μέλλον στα σχολεία και ιδίως τους διαδραστικούς πίνακες και τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού.
Έως σήμερα στις 4 επιμορφωτικές περιόδους επιμορφώθηκαν 15.795 εκπαιδευτικοί στο Β επίπεδο, στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης, εκ των οποίων έχουν πιστοποιηθεί περί τις 13.000 καθώς και 282 επιμορφωτές εκπαιδευτικών στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Εκπαίδευσης.
Επιπρόσθετα έχει υλοποιηθεί σε πιλοτική ειδική επιμόρφωση Β1 επιπέδου, στην οποία συμμετείχαν 763 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι λειτουργούν σε επίπεδο σχολείου ως «πολλαπλασιαστές» των γνώσεων και δεξιοτήτων που απέκτησαν, Η εν λόγω επιμόρφωση (Β1) πρόκειται να καλύψει συγκεκριμένες κρίσιμες επιμορφωτικές ανάγκες και σχεδιάζεται να υλοποιηθεί ανεξάρτητα από την υλοποίηση επιμόρφωσης Β επιπέδου.
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηεκπαιδευτικοίΕλλάδαεπιμόρφωση εκπαιδευτικώνυπουργείο Παιδείας
Σχετικά άρθρα