15:25 | 6/4/15
Να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό η υλοποίηση του οδικού άξονα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα, γιατί αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και της Περιφέρειας Ηπείρου, υπογραμμίζει ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης μετά τις εξελίξεις που υπήρξαν στο θέμα.
Μάλιστα προ ημερών έφερε το θέμα στο περιφερειακό συμβούλιο καθώς όπως τονίζει είναι αδιαπραγμάτευτη η στάση της Περιφέρειας Πελοποννήσου για το θέμα αυτό. Ο περιφερειάρχης υπενθυμίζει τις «κόκκινες γραμμές» που είχε ο ίδιος θέσει κατά το παρελθόν για το συγκεκριμένο ζήτημα και σημειώνει ότι «συνεχίζει να αποτελεί για εμάς casus belli η μη ολοκλήρωση του συνόλου του οδικού αυτού άξονα. Παραμένουμε διεκδικητικοί, ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή όχι με την Κυβέρνηση».
Ειδικότερα για τον οδικό άξονα της Πατρών - Πύργου υπενθυμίζει ότι το έργο δεν αποτελεί παραχώρηση, αλλά δημόσιο έργο, «με νόμο της Βουλής απ' τον οποίο φυγομάχησαν οι δυνάμεις του σημερινού κυβερνητικού συνασπισμού». Αναφέρει δε ότι το έργο έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μεγάλο έργο και έχει συμφωνηθεί να αποτελέσει εμπροσθοβαρές έργο, γεγονός το οποίο συνεπάγεται τη δεσμευτική υποχρέωση να ολοκληρωθεί στο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Το σημερινό περιβάλλον της κρίσης, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, δημιούργησε ευνοϊκές προϋποθέσεις υλοποίησης του έργου για την Πελοπόννησο, γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση αναγκάστηκε να το υλοποιήσει ως δημόσιο έργο, με συνέπεια να μην υπάρχει επιβάρυνση στα διόδια.
Αφού εξέφρασε τους φόβους του, ο κ. Τατούλης είπε ότι με τη μέθοδο που σκοπεύει να υιοθετήσει η Κυβέρνηση για την ολοκλήρωση του έργου, «το έργο πάει στις καλένδες», αν μάλιστα συνυπολογιστεί η ένταξη του υποέργου της νότιας παράκαμψης της Πάτρας, η μελέτη της οποίας απαιτεί τουλάχιστον 3 χρόνια για να εγκριθεί.
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου αναρωτήθηκε τέλος για τη στάση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη, να προηγηθεί του αρμόδιου υπουργού να ανακοινώσει την ακύρωση του διαγωνισμού για την Πατρών - Πύργου αλλά και για τον λόγο κατακερματισμού του έργου σε 6 με 8 υποέργα, εξέλιξη η οποία θα αυξήσει τον αριθμό των διαγωνιστικών επιτροπών, προκαλώντας ερωτηματικά για τη συμμετοχή σε αυτές.
Μάλιστα προ ημερών έφερε το θέμα στο περιφερειακό συμβούλιο καθώς όπως τονίζει είναι αδιαπραγμάτευτη η στάση της Περιφέρειας Πελοποννήσου για το θέμα αυτό. Ο περιφερειάρχης υπενθυμίζει τις «κόκκινες γραμμές» που είχε ο ίδιος θέσει κατά το παρελθόν για το συγκεκριμένο ζήτημα και σημειώνει ότι «συνεχίζει να αποτελεί για εμάς casus belli η μη ολοκλήρωση του συνόλου του οδικού αυτού άξονα. Παραμένουμε διεκδικητικοί, ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή όχι με την Κυβέρνηση».
Ειδικότερα για τον οδικό άξονα της Πατρών - Πύργου υπενθυμίζει ότι το έργο δεν αποτελεί παραχώρηση, αλλά δημόσιο έργο, «με νόμο της Βουλής απ' τον οποίο φυγομάχησαν οι δυνάμεις του σημερινού κυβερνητικού συνασπισμού». Αναφέρει δε ότι το έργο έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μεγάλο έργο και έχει συμφωνηθεί να αποτελέσει εμπροσθοβαρές έργο, γεγονός το οποίο συνεπάγεται τη δεσμευτική υποχρέωση να ολοκληρωθεί στο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Το σημερινό περιβάλλον της κρίσης, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, δημιούργησε ευνοϊκές προϋποθέσεις υλοποίησης του έργου για την Πελοπόννησο, γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση αναγκάστηκε να το υλοποιήσει ως δημόσιο έργο, με συνέπεια να μην υπάρχει επιβάρυνση στα διόδια.
Αφού εξέφρασε τους φόβους του, ο κ. Τατούλης είπε ότι με τη μέθοδο που σκοπεύει να υιοθετήσει η Κυβέρνηση για την ολοκλήρωση του έργου, «το έργο πάει στις καλένδες», αν μάλιστα συνυπολογιστεί η ένταξη του υποέργου της νότιας παράκαμψης της Πάτρας, η μελέτη της οποίας απαιτεί τουλάχιστον 3 χρόνια για να εγκριθεί.
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου αναρωτήθηκε τέλος για τη στάση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη, να προηγηθεί του αρμόδιου υπουργού να ανακοινώσει την ακύρωση του διαγωνισμού για την Πατρών - Πύργου αλλά και για τον λόγο κατακερματισμού του έργου σε 6 με 8 υποέργα, εξέλιξη η οποία θα αυξήσει τον αριθμό των διαγωνιστικών επιτροπών, προκαλώντας ερωτηματικά για τη συμμετοχή σε αυτές.
Σχετικές ετικέτες:ΕλλάδαΟλυμπία ΟδόςΠελοπόννησοςΠέτρος Τατούλης
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων