18:04 | 10/5/15
Στα δεξαμενόπλοια είναι στραμμένο το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών
Στα δεξαμενόπλοια στρέφουν φέτος το επενδυτικό τους ενδιαφέρον οι Ελληνες εφοπλιστές, καθώς η παρατεταμένη κρίση στα φορτηγά πλοία εξαιτίας της υπερπροσφοράς τονάζ έχει οδηγήσει στο ναδίρ τους ναύλους.Παρακολουθώντας και την πορεία των ναύλων οι εφοπλιστές στρέφονται κυρίως στα δεξαμενόπλοια, ενώ και οι παραγγελίες για τη ναυπήγηση νέων πλοίων, από 18 τον Φεβρουάριο, αυξήθηκαν σε 30 τον Μάρτιο.
Το 2015 βρήκε τους Ελληνες πλοιοκτήτες να προχωρούν σε περιορισμένες επενδυτικές κινήσεις σε νέες παραγγελίες και αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, τηρώντας μια σχετική στάση αναμονής. Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου «Golden Destiny», στη διάρκεια των πρώτων τριών μηνών του έτους έχουν επενδύσει κεφάλαια ύψους 2,63 δισ. δολαρίων για ναυπηγήσεις και αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, όταν πέρυσι στο ίδιο διάστημα τα ποσά αυτά ανέρχονταν σε 6,94 δισ. δολάρια.
Συγκεκριμένα, υπεγράφησαν συμφωνίες με τις γιάρδες για την κατασκευή 56 πλοίων (20 φορτηγά, 28 δεξαμενόπλοια, 2 LNG, 2 LPG και 4 κοντέινερ) αξίας 1,52 δισ. δολαρίων. Την ίδια βέβαια περίοδο πέρυσι είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 95 πλοία αξίας 3,59 δισ. δολαρίων. Οσον αφορά τα «secondhand», αγόρασαν 68 πλοία χωρητικότητας 4,6 εκατ. τόνων επενδύοντας συνολικά 1,1 δισ. δολάρια, έναντι επενδύσεων 3,35 δισ. για 130 πλοίων 11,5 εκατ. τόνων, το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία του οίκου «Golden Destiny», στη διάρκεια του Μαρτίου το ελληνικό ενδιαφέρον για ναυπηγήσεις πλοίων δείχνει να ανακάμπτει, με τους Ελληνες πλοιοκτήτες να ανεβάζουν... επενδυτικές στροφές. Ο τρίτος μήνας του 2015 ήταν πλούσιος σε δραστηριότητα, καθώς παρήγγειλαν 30 πλοία έναντι 18 τον Φεβρουάριο. Οι επενδύσεις που έγιναν τον Μάρτιο από τις εταιρείες που πήγαν στις ναυπηγικές εσχάρες ξεπέρασαν τα 900 εκατομμύρια δολάρια.
Ειδικότερα στο τρίμηνο:
Η Maran Tankers του ομίλου Αγγελικούση προχώρησε σε παραγγελία για δύο VLCC δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 319.000 τόνων το καθένα, η συνολική αξία των οποίων αγγίζει τα 200 εκατομμύρια δολάρια.Η Delta Tankers της οικογένειας Διαμαντίδη παρήγγειλε στα ναυπηγεία Samsung δύο δεξαμενόπλοια Suezmax, χωρητικότητας 159.000 τόνων, το καθένα. Το κόστος κατασκευής του κάθε πλοίου ανέρχεται σε 66 εκατ. δολάρια.
Η Chemical Transport, η νέα εταιρεία συμφερόντων του Ελληνοαμερικανού εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου, που δραστηριοποιείται στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών προϊόντων, τοποθέτησε παραγγελία σε ασιατική γιάρδα για την κατασκευή 5 τάνκερ handy, 25.000 τόνων το καθένα. Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 200 εκατ. δολάρια.
Η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου, ως είθισται, πρωταγωνιστεί στις ναυπηγήσεις και ήδη έχει συνάψει συμφωνίες για την κατασκευή 4 τάνκερ suezmax, με την αξία του καθενός να ανέρχεται σε 60 εκατ. δολάρια.
Η ναυτιλιακή Thenamaris του εφοπλιστή Ντίνου Μαρτίνου προχώρησε σε συμφωνίες με ασιατικές γιάρδες για τη ναυπήγηση 5 δεξαμενόπλοιων(4 aframax και 1 suezmax).
Η εταιρεία Metrostar του Θεόδωρου Αγγελόπουλου παρήγγειλε στα ναυπηγεία της Hyundai δύο δεξαμενόπλοια VLCC χωρητικότητας 308.000 τόνων, συνολικής αξίας 198 εκατ. δολαρίων.
Παραγγελία για την κατασκευή 2 δεξαμενόπλοιων suezmax χωρητικότητας 158.500 τόνων έδωσε και η Arcadia Shipmanagement της οικογένειας του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου, τη διαχείριση της οποίας έχουν αναλάβει πλέον οι δύο αδερφοί Αγγελόπουλοι, ιδιοκτήτες και της ΚΑΕ Ολυμπιακός.
Η εταιρεία Chandris παρήγγειλε στα κορεάτικα ναυπηγεία της Daewoo 2 πλοία, μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα οποία θα παραδοθούν τo 2018.
H Lomar Shipping της οικογένειας Λογοθέτη σύναψε συμφωνία με ναυπηγεία της Κίνας για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς κοντέινερ, χωρητικότητας 2.500 teu. Το κόστος κατασκευής για το καθένα ανέρχεται σε 34,5 εκατομμύρια δολάρια.
Οι ανατροπές στην αγορά σε ορισμένες περιπτώσεις ευνόησαν τις τολμηρές επιλογές εφοπλιστών για διαφορετικούς λόγους τον καθέναν. Για παράδειγμα, ο εφοπλιστής Βίλλυ Παναγιωτίδης πριν από περίπου έναν χρόνο πούλησε τη συμμετοχή του στην εταιρεία Excel εκτιμώντας τα δεδομένα της αγοράς εκείνη την περίοδο και διαβλέποντας τις εξελίξεις. Η επιλογή του εκ των πραγμάτων δικαιώθηκε, καθώς ακολούθησε μεγάλη πτώση στις τιμές των πλοίων που υπολογίζεται κοντά στο 50% το τελευταίο έτος. Αν αναλύσει κανείς τις συνθήκες που επικρατούν αυτή την εποχή στη συγκεκριμένη αγορά πλοίων σε σύγκριση με το τι ίσχυε στις αρχές του 2014, είναι προφανές ότι ο εν λόγω εφοπλιστής έκανε τη σωστή κίνηση λίγο πριν αρχίσει να αλλάζει το τοπίο.
Η Maran Tankers του Κ. Αγγελικούση προχώρησε σε παραγγελία για δύο VLCC δεξαμενόπλοια, αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Chemical Transport του Πήτερ Γεωργιόπουλου «χτίζει» σε ασιατική γιάρδα 5 τάνκερ handy, 25.000 τόνων το καθένα.
Ο Βίλλυ Παναγιωτίδης, διαβλέποντας τη μείωση των τιμών πριν από έναν χρόνο, πούλησε τη συμμετοχή του στην Excel και ετοιμάζει την επόμενη κίνηση.
Ο Γιώργος Αγγελόπουλος, ο οποίος μαζί με τον αδελφό του, Δημήτρη, κρατά το τιμόνι της Arcadia Shipmanagement «χτίζει» δύο δεξαμενόπλοια.
Η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου έχει συνάψει συμφωνίες για την κατασκευή 4 τάνκερ suezmax, συνολικής αξίας 240 εκατ. δολαρίων.
Πηγή: Έθνος
Σχετικές ετικέτες:δεξαμενόπλοιοΕλλάδαεπενδύσειςεφοπλιστέςΟικονομία
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων