Μητσοτάκης: Ο Τσίπρας δεν είναι Καραμανλής και δεν θα γίνει ποτέ | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Μητσοτάκης: Ο Τσίπρας δεν είναι Καραμανλής και δεν θα γίνει ποτέ

21:04 | 12/5/15
mhtsotakhs-o-tsipras-den-einai-kwnstantinos-karamanlhs-kai-den-tha-ginei-pote

Τη διαπραγματευτική ικανότητα του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα αμφισβήτησε ευθέως ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής

"Η Ελλάδα μπορεί να μπήκε με πολιτική διαπραγμάτευση στην ΕΟΚ όπως ανέφερε πρόσφατα ο κ. Τσίπρας, αλλά τότε ένας πολύ φωτισμένος ηγέτης έχτισε τις απαραίτητες συμμαχίες στο εξωτερικό που του επέτρεψαν να κάνει αυτήν την πολιτική διαπραγμάτευση. Η πραγματικότητα είναι οτι ο κ. Τσίπρας δεν είναι Κωνσταντίνος Καραμανλής και δεν πρόκειται ποτέ να γίνει Κωνσταντίνος Καραμανλής. Τέτοιες συγκρίσεις μόνο αστείες μπορούν να φαντάζουν".

Την επισήμανση αυτή έκανε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας σήμερα, Τρίτη 12 Μαΐου, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη διάρκεια της συζήτησης του Σχεδίου Νόμου "Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση" του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Επιπλέον, ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε από την Κυβέρνηση να αφήσει στην άκρη τα περί πολιτικής διαπραγμάτευσης και να έλθει στην ουσία της πραγματικής συζήτησης που είναι η ολοκλήρωση της συμφωνίας. "Ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά, τα χρήματα τελειώνουν, η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με το φάσμα της χρεοκοπίας, της εσωτερικής στάσης πληρωμών και οποιαδήποτε σκέψη να πετάξουμε το μπαλάκι της απόφασης στον Ελληνικό λαό μέσω ενός ενδεχόμενου δημοψηφίσματος υποκρύπτει το φόβο της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας να αντιμετωπίσει τα διλήμματα τα οποία η ίδια δημιούργησε", ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Σχετικά με το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην Παιδεία ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε:
"Έχετε μια απέχθεια σε όλα εκείνα τα πρότυπα τα οποία επιζητούν να πετύχουν συγκρίσεις μεταξύ του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και του τι συμβαίνει σε άλλες χώρες. Οι συγκρίσεις αυτές, όμως, απαιτούν την ενσωμάτωση εννοιών που σας είναι ξένες: αξιολόγηση, σύγκριση η οποία προάγει τον ευγενή ανταγωνισμό, αξιοκρατία, εξωστρέφεια. Οι έννοιες αυτές δεν σας είναι οικείες. Είστε κλεισμένοι σε ένα ιδεοληπτικό πλαίσιο επιστροφής στο παρελθόν από το οποίο πολύ φοβάμαι ότι δεν μπορείτε να ξεφύγετε.

Βρήκα στο αρχείο μου μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη ενός 18χρονου, προέδρου μαθητικού συμβουλίου, ο οποίος το 1992 έλεγε: «Ο κάθε κομματικός υπουργός που έρχεται “φέρνει τα πάνω κάτω”. Δεν μπορεί ποτέ η χώρα μας να πάει μπροστά αν δεν υπάρξει μια οικουμενική πολιτική, τουλάχιστον στο χώρο της Παιδείας. Και φυσικά όταν καταστρατηγείται μια υπόσχεση, όπως αυτή για διάλογο για την Παιδεία, τίποτα δεν μπορεί να μας κάνει να αισιοδοξούμε έστω και κατ’ ελάχιστον. Όταν λείπει ο διάλογος, όταν τα πάντα αποφασίζονται ερήμην μαθητών, γονέων και καθηγητών, δεν μπορεί να υπάρξουν σωστό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και σωστή Παιδεία».

Αυτά τα σωστά έλεγε ο Αλέξης Τσίπρας ως πρόεδρος του 15μελούς του Πολυκλαδικού Λυκείου Αθηνών. Φοβάμαι ότι ο πρωθυπουργός ετών 18 ήταν πιο ώριμος από τον πρωθυπουργό ετών 40. Ακριβώς αυτές τις έννοιες που επικαλέστηκε πριν από κάποια χρόνια, σήμερα δυστυχώς φαίνεται να τις εγκαταλείπει.

Γιατί κρίνετε το προηγούμενο μοντέλο των Πρότυπων Σχολείων ως ένα αποτυχημένο μοντέλο; Γιατί τα σχολεία αυτά που αποτελούσαν το καταφύγιο αριστείας παιδιών που δεν μπορούσαν να προσφύγουν στην ιδιωτική εκπαίδευση, τα καταργείτε με αυτόν τον τρόπο; Δεν έχει δοθεί καμία απολύτως πειστική εξήγηση πάρα μόνον η φυσική σας αλλεργία σε οποιαδήποτε διάκριση και έννοια αριστείας.

Για την επιλογή διευθυντών άκουσα κατακραυγή για το θέμα της συνέντευξης λες και υπάρχει κανένα σύστημα επιλογής προσωπικού που δεν χρησιμοποιεί τη συνέντευξη. Και αντί να συζητήσουμε πως μπορεί η συνέντευξη να γίνει πραγματικά διαφανής, πως μπορεί να κατοχυρώνεται ότι δεν θα επιδέχεται κομματικών παρεμβάσεων έρχεστε και λέτε να εκλέγεται ο διευθυντής του σχολείου από τους καθηγητές ή τους δασκάλους.

Έτσι θα εκλέγεται ο αρεστός και όχι ο χρήσιμος. Αυτά τα συστήματα δοκιμάστηκαν αλλού και απέτυχαν. Πολύ φοβάμαι ότι αν δεν υπάρχει ένα αντικειμενικό μοντέλο αξιολόγησης διευθυντικών στελεχών, όπως αυτό το οποίο εμείς εισάγαμε συνολικά για τη Δημόσια Διοίκηση και ο κ. Κατρούγκαλος έσπευσε να το καταργήσει χωρίς να το αντικαταστήσει με κάτι άλλο, τότε οι διευθυντές και οι προϊστάμενοι θα εκλέγονται από τους υφιστάμενους τους με βάση τα χατίρια που θα τους κάνουν. Η απόλυτη επικράτηση του συνδικαλισμού όχι μόνο στην Παιδεία αλλά και στην Δημόσια Διοίκηση.

Ένας από τους λόγους που τόσο βιαστικά φέρνετε αυτά τα νομοσχέδια που διαπνέονται από ένα έντονο ιδεολογικό χρώμα στην Ολομέλεια για ψήφιση είναι γιατί θέλετε με αυτόν τον τρόπο να εξευμενίσετε τις αριστερές σας συνιστώσες ενόψει μιας αναγκαστικής προσαρμογής που θα κάνετε στο μείζον ζήτημα της εθνικής διαπραγμάτευσης που αφορά τη χρηματοδότηση της χώρας".

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών