Καθορίζονται οι κατευθύνσεις του διαλόγου για την Παιδεία | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Καθορίζονται οι κατευθύνσεις του διαλόγου για την Παιδεία

00:16 | 10/12/15

Οι 12 θεματικές με βάση τις οποίες θα διαμορφωθεί η τελική ατζέντα

Συνεδρίασε, σήμερα, για δεύτερη φορά η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με αντικείμενο τον καθορισμό των βασικών κατευθύνσεων, στις οποίες θα κινηθεί ο διάλογος για την Παιδεία. Ύστερα από επαφές που είχε τις προηγούμενες ημέρες ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Γαβρόγλου, με εκπροσώπους των κομμάτων, κατέληξε σε δώδεκα γενικά σημεία, τα οποία και αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης της σημερινής συνεδρίασης της Επιτροπής.

Σημειώνεται ότι στους τρεις φορείς, που είχαν ανακοινωθεί ότι θα δρουν παράλληλα στον εθνικό διάλογο (Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας), προστέθηκε και το Ινστιτούτο Επαγγελματικής Πολιτικής.

Πιο συγκεκριμένα, η θεματική ατζέντα του εθνικού διαλόγου θα καθοριστεί στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής, μετά από τροποποιήσεις και προτάσεις που θα κατατεθούν από τους εκπροσώπους των κομμάτων μέχρι την αρχή της ερχόμενης εβδομάδας. Ωστόσο, οι δώδεκα θεματικές, με βάση τις οποίες θα καθοριστεί και η τελική ατζέντα, είναι οι εξής:

1. Δημοκρατικές αξίες. (Βία, ρατσισμός, διαφορετικότητα, εκπαίδευση μειονοτήτων, αειφορία εκπαιδευτικών μονάδων, αυτοδιοίκητο διαφόρων βαθμίδων, κοινωνική μέριμνα, πρόσβαση σε πολιτισμικά δρώμενα).

2. Οικονομικά της εκπαίδευσης (τρόποι θεσμοθετημένης αύξησης του ποσοστού επιχορήγησης στην εκπαίδευση, διαφορετικά χρηματοδοτικά σχήματα, δυνατότητες μείωσης εξόδων, πράσινα σχολεία, αξιοποίηση περιουσίας, πολιτική προσλήψεων, οικολογικό αποτύπωμα των εκπαιδευτικών μονάδων).

3. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού

4. Νέες τεχνολογίες, διδακτική πρακτική, ψηφιακός εγγραμματισμός

5. Ενιαίος χώρος ανωτάτης εκπαίδευσης και έρευνας.

6. Λύκειο-Παραπαιδεία-Εισαγωγή στα ΑΕΙ. Μετεγγραφές.

7. Είδη και δομή των διαφορετικών σχολικών μονάδων και του σχολικού δικτύου ανά περιοχή.

8. Διοίκηση Εκπαίδευσης και αποκέντρωση της.

9. Διασύνδεση των εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή, με την αγορά εργασίας.

10. Προοπτικές για νέους επιστήμονες. Συγκεκριμένα μέτρα.

11. Ρόλος Κοινωφελών Ιδρυμάτων, ΜΚΟ και άλλων οργανισμών για την εκπαίδευση και έρευνα.

12. Συνεχής και δια βίου εκπαίδευση.

Εξάλλου, στην επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής, θα υποδειχθούν από τους εκπροσώπους των κομμάτων εμπειρογνώμονες, όχι απαραίτητα με «κομματική ταυτότητα». Επίσης, θα καθοριστεί και το χρονοδιάγραμμα εργασιών των υποεπιτροπών της Διαρκούς Επιτροπής. Στόχος, σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου, είναι να καταλήξει η Επιτροπή στα πρώτα συμπεράσματά της προς τα τέλη Φεβρουαρίου.

Στην εισήγησή του, στην έναρξη της σημερινής συνεδρίασης, ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε «δημιουργικές» τις συζητήσεις που έγιναν για τον κατ' αρχήν καθορισμό βασικών κατευθύνσεων του διαλόγου με τους εκπροσώπους των κομμάτων και επεσήμανε: «μια επιτυχημένη μεταρρύθμιση δε μπορεί να γίνει στο πλαίσιο της θητείας μιας κυβέρνησης, και για αυτό το λόγο, καλό θα είναι να καταφέρουμε συναινετικά να συγκροτήσουμε το πλαίσιο που θα μπορέσουν να κινηθούν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις».

Επίσης, επανέλαβε ότι «μια κυβέρνηση δε μπορεί να σταματήσει να νομοθετεί» και κάλεσε τα μέλη της επιτροπής να συμμετέχουν σε έναν ανοικτό διάλογο, με χαρακτηριστικό την «ευελιξία, που όμως, δεν θα οδηγήσει σε παραλυσία, αλλά σε σύνθεση απόψεων».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Θανάσης Μιχελάκης, του ΣΥΡΙΖΑ, πρόσθεσε ότι υπάρχει διαφορά να γίνεται διάλογος για τροποποιήσεις και διάλογος για μεταρρυθμίσεις, τονίζοντας ότι η μεταρρύθμιση, σαν έννοια, αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό και ρηξικέλευθο.

Σύμφωνοι με τις βασικές θεματικές εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του Ποταμιού και των ΑΝΕΛ. Ειδικότερα, ο κ. Θεόδωρος Φορτσάκης, χαρακτήρισε «πολύ ενδιαφέρουσα» την ατζέντα και τόνισε ότι η Νέα Δημοκρατία θα συμμετέχει στο διάλογο χωρίς προαπαιτούμενα και ότι θα συζητήσει για όλα τα θέματα, ακόμα και εκείνα τα οποία ρυθμίστηκαν από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Ωστόσο, δεν παρέλειψε να εκφράσει τον προβληματισμό του για τη σύνθεση της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, χωρίς να προηγηθεί σχετική συνεννόηση με τα άλλα κόμματα.

Εξάλλου, η Χαρά Κεφαλίδου, εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ επεσήμανε τη χρησιμότητα των πορισμάτων προηγούμενων επιτροπών διαλόγου, «ώστε να μην ανακαλύπτουμε τον τροχό κάθε φορά», ενώ ο Γιώργος Μαυρωτάς, εκπροσωπώντας το Ποτάμι, καλωσόρισε την πρωτοβουλία για την «κίνηση ουσιαστικού διαλόγου».

Το προβληματισμό του για το είδος του διαλόγου που θα γίνει εξέφρασε ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος, των ΑΝΕΛ: «Δεν ξέρω πόσο έτοιμοι ήμαστε για τη μητέρα του διαλόγου», είπε χαρακτηριστικά.

Ο Γιάννης Δελής, εκ μέρους του ΚΚΕ, υπογράμμισε την ανάγκη καλύτερης οργάνωσης των συνεδριάσεων της Επιτροπής.

Προς το τέλος της συνεδρίασης δημιουργήθηκε ένταση με αφορμή την αλλαγή του τρόπου επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης, αλλά το ζήτημα δεν πήρε μεγαλύτερη έκταση.

Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών