12:32 | 25/2/16
Από τα τέλη του 2015 είχε εξαγγείλει το ΥΠΟΙΚ την παράταση κι όμως ακόμη δεν έχει δοθεί - «Παγωμένη» η αγορά από τον Ιανουάριο - Πως είναι σήμερα η κατάσταση στον κλάδο
«Κραυγή αγωνίας» εκφράζει ο κλάδος του αυτοκινήτου, λόγω της μη παράτασης του μέτρου της απόσυρσης, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 6.000 δικαιούχοι να βρίσκονται σε αδιέξοδο.
Όπως δηλώνει o Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος, παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα προσοδοφόρο για τα δημόσια έσοδα μέτρο, η παράταση της απόσυρσης δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, ακόμη κι αν έχει προαναγγελθεί από τους επιτελείς του υπουργείου Οικονομικών από τα τέλη του περασμένου έτους.
Ο κ. Πάτσιος κάνει λόγο για ιδιαίτερα ισχυρές αρνητικές συνέπειες για έναν κλάδο που βρίσκεται ήδη σε δύσκολη θέση, αφού η λειτουργία στα καταστήματα αυτοκινήτων έχει «παγώσει» ήδη από τα μέσα Ιανουαρίου.
Ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων μιλά στο News 247:
- Πως διαμορφώνεται η κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου σήμερα, σε συνάρτηση με τη γενικότερη αβεβαιότητα που επικρατεί για την επόμενη μέρα της ελληνικής οικονομίας; Υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον;
Η αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε ελαφρά ανοδική πορεία κατά την τελευταία διετία, αποτέλεσμα της μερικής αποκατάστασης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης την ίδια περίοδο.
Από τις αρχές του έτους υφίσταται κάποια επιβράδυνση στην παραγγελιοληψία, εξαιτίας ορισμένης κάμψης της εμπιστοσύνης, αυτή όμως δεν μπορεί να μετρηθεί, καθώς οι αρνητικές συνέπειες της μη παράτασης της απόσυρσης είναι ιδιαίτερα ισχυρές.
- Τι θα ισχύσει τελικά με την απόσυρση; Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείται σήμερα στην αγορά αυτοκινήτου, δεδομένου ότι το μέτρο βρίσκεται ακόμη σε εκκρεμότητα;
Όπως είναι γνωστό, στα τέλη του περασμένου έτους η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών διαβεβαίωσε την αγορά ότι το προσοδοφόρο για τα δημόσια έσοδα μέτρο της απόσυρσης θα παραταθεί τουλάχιστον για τέσσερις μήνες, κάτι που ως και σήμερα καθυστερεί δυστυχώς να υλοποιηθεί.
Αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον 6.000 δικαιούχοι απόσυρσης αγοραστές να βρίσκονται σε αδιέξοδο, καθώς είναι αδύνατος ο τελωνισμός με το καθεστώς της απόσυρσης, με τα έσοδα του δημοσίου να έχουν καταρρεύσει από τις αρχές του έτους.
Ανάλογες είναι οι συνέπειες στα καταστήματα των αυτοκινήτων, καθώς η λειτουργία τους έχει «παγώσει» ήδη από τα μέσα Ιανουαρίου, φέρνοντας έναν ιδιαίτερα επιβαρυμένο κλάδο σε ακόμη πιο δύσκολη θέση.
- Οκτώ μήνες μετά την επιβολή των capital controls κι ενώ οι περιορισμοί παραμένουν ακόμη σε ισχύ, ποιος είναι τελικά ο αντίκτυπος στην αγορά αυτοκινήτου; Διαπιστώνονται δυσκολίες ως προς τις πληρωμές ή η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί;
Όσον αφορά τα capital controls, η πληρωμή ποσών μέσω τραπεζικών συναλλαγών δεν επηρέασε σημαντικά την αγορά των αυτοκινήτων, καθώς λόγω του ύψους του τιμήματος οι πωλήσεις συνέβαιναν ήδη μέσω μεταφοράς.
Θετική όμως υπήρξε η επιρροή στον επισκευαστικό κλάδο, καθώς αποκαταστάθηκε, έστω προσωρινά και εν μέρει, ο ανταγωνισμός μεταξύ των νομότυπων μονάδων και αυτών που φοροδιέφευγαν.
Πηγή: news247.gr
Σχετικές ετικέτες:απόσυρση αυτοκινήτωνΔημήτρης ΠάτσιοςΟικονομία
Σχετικά άρθρα