16:58 | 21/3/16
Τι πληροφορίες θα λαμβάνουν οι επιβάτες από τις οθόνες
Ξεκινάει από σήμερα σταδιακά η εφαρμογή της τηλεματικής και των «έξυπνων» στάσεων του ΟΑΣΑ, που βάζει τέρμα στην αναμονή του επιβατικού κοινού και διευκολύνει τον προγραμματισμό των μετακινήσεων. Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη το έργο προβλέπεται να έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία εντός του Απριλίου 2016.
Το νέο σύστημα διασφαλίζει την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των επιβατών, όσον αφορά στην εκτέλεση των δρομολογίων και ταυτόχρονα την καλύτερη διαχείριση του στόλου και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ, αναφέρει το υπουργείο. Χρειάστηκε πάνω από δέκα χρόνια έως ότου αρχίσουν οι διαδικασίες υλοποίησής του.
Ειδικότερα σημειώνεται ότι:
- Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε τελικά τον Ιούλιο του 2014 και αφού είχε μεσολαβήσει χρονικό διάστημα τριών περίπου ετών από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, ως την οριστικοποίηση και υπογραφή της σύμβασης.
- Στην αρχική σύμβαση του έργου δεν είχαν προβλεφτεί σημαντικοί όροι, όπως π.χ. αυτός για τη δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας του έργου. Όροι, που διασφαλίστηκαν με παρεμβάσεις της νέας Διοίκησης ΟΑΣΑ.
- Επίσης σύμφωνα με την αρχική σύμβαση η εφαρμογή της τηλεματικής περιλαμβάνει μόνο 1.000 «έξυπνες» στάσεις από ένα πολλαπλάσιο σύνολο στάσεων που υπάρχουν στο δίκτυο του ΟΑΣΑ. Θέμα που εξετάζεται να αντιμετωπιστεί με ολοκληρωμένη λύση.
- Η νέα Διοίκηση του ΟΑΣΑ εξετάζει επίσης τη διασύνδεση του συστήματος τηλεματικής με το αντίστοιχο του τραμ, καθώς δεν υπήρχε ανάλογη πρόβλεψη.
- Σημειώνεται ακόμη πως η νέα Διοίκηση του ΟΑΣΑ άσκησε ιδιαίτερη πίεση προς τον ανάδοχο να τηρήσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις και να παραδώσει το έργο μέχρι τις 21 Μαρτίου 2016, σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό.
Η τηλεματική, σε συνδυασμό με το άλλο μεγάλο έργο του ΟΑΣΑ που βρίσκεται σε εξέλιξη, δηλαδή το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο («ΑΣΣΚ»), αποτελούν μια νέα σελίδα για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Από κοινού αναμένεται να αναβαθμίσουν σημαντικά τις υπηρεσίες που παρέχει ο Οργανισμός προς το επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας αισθητά την εικόνα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας.
Οι επιβάτες θα πληροφορούνται από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις:
- Τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων όλων των γραμμών που διέρχονται από αυτές
- Τη γενικότερη λειτουργία του δικτύου των Αστικών Συγκοινωνιών με έκτακτα μηνύματα.
- Θα υπάρχει η δυνατότητα ηχητικής ενημέρωσης μέσω του σχετικού κομβίου στο στύλο της στάσης, ώστε να λαμβάνουν τη σχετική πληροφόρηση και τα άτομα με ειδικές ανάγκες, όπως οι τυφλοί.
- Η ενημέρωση των χρηστών των αστικών συγκοινωνιών θα γίνεται επίσης με αντίστοιχη εφαρμογή, η οποία μέσω έξυπνων συσκευών (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές) θα πληροφορεί για τις θέσεις των οχημάτων κάθε επιλεγμένης γραμμής πάνω σε χάρτη, για την άφιξη επόμενου οχήματος, για την πλησιέστερη στάση στον χρήστη, καθώς και για την βέλτιστη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει ο ενδιαφερόμενος, έτσι ώστε να προγραμματίζει έγκαιρα τις μετακινήσεις του χωρίς να σπαταλά χρόνο περιμένοντας στις στάσεις.
Τέλος, από τα κέντρα ελέγχου του ΟΑΣΑ θα γίνεται η επίβλεψη των δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα τον καλύτερο συντονισμό, τη διαχείριση και εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου.
Σχετικές ετικέτες:ΑθήναΑττικήΕλλάδαέξυπνες στάσειςΟΑΣΑΧρήστος Σπίρτζης
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων