14:08 | 8/4/16
Μεγάλες αντιδράσεις για το «Χτύπα σαν άνδρας»
Το «Χτύπα σαν Ανδρας» από την επιτυχημένη διαφήμιση των Jumbo με πρωταγωνίστρια την Αντζελα Δημητρίου έχει γίνει το απόλυτο viral των τελευταίων ημερών, ξεσηκώνοντας ωστόσο αντιδράσεις και το Κέντρο Ερευνών για θέματα Ισότητας ζητά την απόσυρσή του σποτ.
Συγκεκριμένα, το Κέντρο Ερευνών για θέματα Ισότητας αναφέρει ότι το «Χτύπα σαν Ανδρας» είναι «προτροπή με σεξιστικό και στερεοτυπικό περιεχόμενο για τη βία ενάντια στις γυναίκες», ενώ παρακάτω προσθέτει: «Η εν λόγω διαφήμιση ενισχύει και προκαλεί την αναπαραγωγή έμφυλων στερεοτύπων και προκαταλήψεων, καθώς και την εκδήλωση σεξιστικών συμπεριφορών. Με τον τρόπο αυτόν θίγεται η αξιοπρέπεια των γυναικών και διαιωνίζονται οι έμφυλες ανισότητες». Μάλιστα σημειώνει ότι θα προχωρήσει σε όλες τις νόμιμες ενέργειες προκειμένου να αποσυρθεί η διαφήμιση.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΚΕΘΙ έχει ως εξής:
«Τηλεοπτική διαφήμιση γνωστής αλυσίδας εμπορικών καταστημάτων, η οποία καταλήγει σε προτροπή με σεξιστικό και στερεοτυπικό περιεχόμενο για τη βία ενάντια στις γυναίκες
Πρόσφατα γίναμε μάρτυρες της νέας πασχαλινής διαφήμισης της αλυσίδας καταστημάτων Jumbo, για την οποία επισημαίνουμε τα παρακάτω:
Το περιεχόμενο της εν λόγω διαφήμισης και συγκεκριμένα η φράση «χτύπα σαν άνδρας», στο τέλος της, παροτρύνει στην άσκηση βίας κατά των γυναικών σε μια περίοδο μάλιστα που οι υποστηρικτικές δομές (Συμβουλευτικά Κέντρα, Ξενώνες, Τηλεφωνική Γραμμή SOS 15900) της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων και του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας συνεχίζουν να δέχονται καθημερινά δεκάδες αιτήματα από γυναίκες-θύματα βίας για παροχή συμβουλευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Η βία κατά των γυναικών συνιστά έγκλημα βάσει της νομοθεσίας, επιφέρει πολλαπλές επιπτώσεις σε ατομικό, πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο διακωμώδησης ή εκμετάλλευσης για διαφημιστικούς ή/και εμπορικούς λόγους.
Η εν λόγω διαφήμιση ενισχύει και προκαλεί την αναπαραγωγή έμφυλων στερεοτύπων και προκαταλήψεων, καθώς και την εκδήλωση σεξιστικών συμπεριφορών. Με τον τρόπο αυτόν θίγεται η αξιοπρέπεια των γυναικών και διαιωνίζονται οι έμφυλες ανισότητες.
Το ΚΕΘΙ καταδικάζει κατηγορηματικά το περιεχόμενο της διαφήμισης αυτής και θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, όπως άλλωστε δεσμεύεται και από το σύμφωνο συνεργασίας που έχει υπογράψει με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας για την εξάλειψη των σεξιστικών και έμφυλων στερεοτύπων, προκειμένου το συγκεκριμένο διαφημιστικό μήνυμα να αποσυρθεί».
Σχετικές ετικέτες:Άντζελα ΔημητρίουΕλλάδαΙσότητα των δύο ΦύλωνΚΕΘΙΚέντρο Ερευνών για θέματα ΙσότηταςΜέσα Μαζικής ΕνημέρωσηςσποτJumbo
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων