00:44 | 1/7/16
Οι εν λόγω εργασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2018
Ολοκληρώνονται στις αρχές του 2017 οι μελέτες για τις στάσεις της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στον Θερμαϊκό κόλπο, όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Απόστολος Αντωνούδης.
«Υπολογίζουμε σε δημοπράτηση του έργου κατασκευής των στάσεων εντός του 2017 και, εφόσον αναδειχτεί ο ανάδοχος που θα προχωρήσει στην κατασκευή, εκτιμούμε ότι οι εν λόγω εργασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2018», αναφέρει.
Ερωτηθείς για το φορέα που θα λειτουργήσει τελικά τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, διευκρινίζει ότι τις διαδικασίες ανάδειξής του θα αναλάβουν οι κύριοι του έργου, που είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού. «Αν όλα πάνε καλά θα βλέπουμε τα καραβάκια το 2019 στο Θερμαϊκό» προσθέτει.
Σημειώνει πάντως, ότι το σχήμα αναμένεται να διευρυνθεί με τη συμμετοχή των Δήμων Δέλτα, Πυλαίας - Χορτιάτη και Θέρμης γιατί πέρα από τις 6 στάσεις που προβλέπονταν αρχικά, θα προστεθούν άλλες τέσσερις. «Οι προτάσεις για τις νέες στάσεις προέκυψαν εντός του 2015, καθώς εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από τους αντίστοιχους δήμους, συνεπώς θα συμπεριληφθούν στις μελέτες που κάνουμε. Επιπλέον πρέπει να γίνει μελέτη οικονομικής βιωσιμότητας και θα πρέπει να υποστηριχτεί το έργο για να έχει ένα αίσιο τέλος καθώς απαιτούνται έργα συγκοινωνιακά, πάρκινγκ, λεωφορειακές γραμμές, μέσω των οποίων θα προσεγγίζει κανείς τις στάσεις», υπογραμμίζει.
Ειδικά για τις στάσεις της θαλάσσιας συγκοινωνίας ο διευθυντής στρατηγικού σχεδιασμού υποδομών και μεταφορών της Θεσσαλονίκης της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Μιχάλης Τσιτώτας, επισημαίνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ότι οι στάσεις που μελετήθηκαν σε πρώτη φάση προβλέπεται να γίνουν στην Πλατεία Ελευθερίας, το δημαρχιακό μέγαρο, το Μέγαρο Μουσικής, τη μαρίνα Καλαμαριάς, το αεροδρόμιο και τους Νέους Επιβάτες.
Παράλληλα διερευνάται η υλοποίηση και πρόσθετων στάσεων στο Δήμο Δέλτα και στο Δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη αλλά και στη Μηχανιώνα και τη Μίκρα.
Για τη χρηματοδότηση του έργου κατασκευής των στάσεων ο κ. Αντωνούδης διευκρινίζει ότι έχουν δεσμευτεί 4 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια και τονίζει ότι θα χρειαστεί επιπλέον χρηματοδότηση που θα πρέπει να εξασφαλιστεί εντός του 2017.
Σε ό,τι αφορά τις ενδεχόμενες επιπτώσεις στο περιβάλλον και τις ακτές από τη δημιουργία των υποδομών των στάσεων και των υπόλοιπων τεχνικών έργων (κυματοθραύστες, εξέδρες), ο κ. Τσιτώτας διευκρινίζει ότι οι προβλέψεις για τέτοιου είδους ζητήματα λαμβάνονται από την περιβαλλοντική μελέτη, η οποία θα προβλέπει όλα τα απαιτούμενα μέτρα που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη μελέτη και κατασκευή του έργου για να ελαχιστοποιηθεί η περιβαλλοντική όχληση που θα μπορούσε να προκύψει.
Οι κ.κ. Αντωνούδης και Τσιτώτας μιλούν απόψε σε σχετική δημόσια εκδήλωση που διοργανώνει η δημοτική κίνηση «Συμπολιτεία Θερμαϊκού», στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Θερμαϊκού, στους Νέους Επιβάτες.
Σχετικές ετικέτες:αστική συγκοινωνίαΕλλάδαθαλάσσια συγκοινωνίαΘεσσαλονίκη
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων