17:50 | 7/2/17
Τα στοιχεία έρευνας με τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων παρουσίασε η Mastercard - Ποιες είναι οι νέες τάσεις
Καταλυτικό ρόλο στην χρήση του πλαστικού χρήματος στην χώρα μας έπαιξαν τα capital control. Το παραπάνω προκύπτει και με στοιχεία τα οποία προέκυψαν από έρευνα που πραγματοποίησε η Focus Bari για λογαριασμό της Mastercard.Σύμφωνα με την έρευνα παρατηρήθηκε ταχύτατη εξάπλωση της χρήσης καρτών και αύξηση του τζιρου αγορών μέσω POS κατά 136% την τελευταία διετία. Παράλληλα σύμφωνα με όσα δήλωσαν οι Έλληνες που συμμετείχαν στην έρευνα 50% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί πλέον λιγότερα σε σχέση με πριν από δύο χρόνια με τις κάρτες debit να αυξάνονται κατά 47% και τις πιστωτικές κατά 34%.
Με βάση στοιχείων οι χρεωστικές κάρτες αποτελώντας το 81% του συνολικού αριθμού ενεργών καρτών σε κυκλοφορία (11,8 εκατ.), με το 1,3 εκατ. εξ’ αυτών να έχουν εκδοθεί μέσα στον τελευταίο χρόνο (2015-2016). Παράλληλα, ο τζίρος αγορών μέσω POS, κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 390%, σε σύγκριση με το 2014.
Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό του νέου περιβάλλοντος στην αγορά πληρωμών της χώρας σύμφωνα με τη Mastercard, είναι ότι οι Έλληνες επιλέγουν την τεχνολογία ανέπαφων πληρωμών για τις αγορές τους, όπως καταδεικνύουν και τα εντυπωσιακά στοιχεία που προέκυψαν για τη χρονιά που μόλις τέλειωσε. Ο συνολικός αριθμός καρτών Mastercard ανέπαφης τεχνολογίας, έφτασε τα 4,3 εκατομμύρια το 2016. Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες αγκάλιασαν τις ανέπαφες πληρωμές με εντυπωσιακό ρυθμό μέσα στο 2016, καθώς οι ανέπαφες συναλλαγές σημείωσαν αύξηση ύψους 1.345% σε σύγκριση με το 2015. Η τάση αυτή ενισχύεται περαιτέρω από τον αριθμό των POS ανέπαφων πληρωμών, ο οποίος έφτασε τα 220.000 συνολικά τερματικά την προηγούμενη χρονιά. Οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν την ταχύτητα, την ευκολία και την αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία που προσφέρουν οι ανέπαφες συναλλαγές. Η υψηλότερη διείσδυση των ανέπαφων συναλλαγών καταγράφεται στα καταστήματα παιχνιδιών και ειδών hobby (63%), στα φαρμακεία (34%), στα βενζινάδικα (25%), στα καταστήματα τροφίμων και super markets (20%), καθώς και στα καταστήματα ειδών ένδυσης (18%).
Σε δημοσιογραφική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης η Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard Europe για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα ανέφερε ότι «η Mastercard αναπτύσσει και παρουσιάζει συνεχώς λύσεις, που δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον, τόσο για καταναλωτές όσο και για εμπόρους, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο στη νέα πραγματικότητα των πληρωμών. Όραμά μας για την Ελλάδα, είναι η δημιουργία ενός πλήρους και χωρίς αποκλεισμούς, ψηφιακού περιβάλλοντος πληρωμών. Προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε με όλους τους συνεργάτες μας, έχοντας ως στόχο τη δημιουργία αναβαθμισμένων εμπειριών πληρωμών».
Σχετικές ετικέτες:αγοράΟικονομίαCapital Controls
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων