12:08 | 25/9/17
Το κόστος των έργων αναλαμβάνει η εταιρεία των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ ΑΕ), σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου και του Χρήστου Σπίρτζη
Το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, στο Καστέλι, θέλει αρκετά χρόνια μέχρι να κατασκευαστεί. Μόλις πρόσφατα υπήρξε ανάδοχος εταιρεία για το έργο (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR), ωστόσο περιμένουμε να περάσει το θέμα από την έγκριση της Βουλής και να ξεκινήσουν τα κατασκευαστικά έργα αρχές του 2018, με ορίζοντα παράδοσης τα πέντε χρόνια.Μέχρι τότε, ο τουρισμός στην Κρήτη μάλλον θα αυξάνεται συνεχώς και το ήδη κορεσμένο αεροδρόμιο Ηρακλείου έχει φθάσει στα όριά του. Δεν μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερα αεροσκάφη και κατά συνέπεια δεν μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερους επιβάτες. Η ανάγκη εκσυγχρονισμού κρίνεται επιτακτική και αυτό το ζήτημα αναμένεται να λυθεί έπεται από τις σημερινές εξελίξεις.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ ΑΕ) Γιώργο Βελέντζα και τον διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Κωνσταντίνο Λιντζεράκο, ανακοίνωσε την εκκίνηση των εργασιών για την άμεση ανακατασκευή, επέκταση και εκσυγχρονισμό των υποδομών του Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης».
Τα έργα, θα χρηματοδοτηθούν εξ ολοκλήρου από τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε., μετά από συμφωνία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την ΥΠΑ.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τη διαμόρφωση τόσο των χώρων του ισογείου, όσο και του α’ ορόφου του αερολιμένα, με επέκταση του συνολικού εμβαδού κατά 2.900 τμ., και την ανακαίνιση άλλων 8.000 τμ, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με την ταυτόχρονη αύξηση του αριθμού των πυλών (gates), για τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις των επιβατών.
Με την ολοκλήρωση του έργου, δεν εξασφαλίζεται μόνο ο εκσυγχρονισμός του κτιρίου του αερολιμένα, αλλά και ο εκσυγχρονισμός ολόκληρου του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, γεγονός που δίνει οριστική λύση στην εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης, του μεγαλύτερου σε όγκο διακινούμενων επιβατών, αερολιμένα που βρίσκεται στη διαχείριση της ΥΠΑ και του ελληνικού δημοσίου.
«Το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο είναι ένα διεθνές αεροδρόμιο, θα δώσει άλλη εικόνα για την χώρα, για τα επόμενα χρόνια, μέχρι να κατασκευαστεί και να λειτουργήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι και για αυτό θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε, γιατί είναι μια πραγματικά μεγάλη συμβολή στη χώρα και τις υποδομές της. Δείχνει, δίνει το στίγμα, ότι όταν έχουμε υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, αυτές εισφέρουν στην ανάπτυξη της χώρας και σε αυτές τις δυνάμεις είμαστε δίπλα και για να τις στηρίξουμε και για να τις βοηθήσουμε,» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σπίρτζης.
Οι εργασίες ξεκινούν στις αρχές Οκτωβρίου και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των μελετών, θα έχουν ολοκληρωθεί στις 30 Μαρτίου 2018, ώστε το σύγχρονο και ανανεωμένο «Ν. Καζαντζάκης» να είναι έτοιμο για τη νέα τουριστική περίοδο.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΚΑΕ ΑΕ Γιώργου Βελέντζα, τόνισε ότι «θα επενδύσουμε και θα φτιάξουμε ένα αναβαθμισμένο αεροδρόμιο που θα το ζηλεύουν όλα τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, γιατί το αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι το δεύτερο σε κίνηση μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Αυτή τη στιγμή, το 2017, θα εξυπηρετήσει περίπου 8 εκατομμύρια επιβάτες, 4 εκατομμύρια αναχωρούντες και 4 εκατομμύρια αφικνούμενοι. Πραγματικά θα αυξήσουμε και τους εμπορικούς χώρους και μέσα από εκεί θα μπορέσουμε να προβάλουμε τα ελληνικά προϊόντα, γιατί για εμάς είναι μεγάλη χαρά να επενδύουμε και να εξυπηρετούμε και τις τοπικές κοινωνίες και τις τοπικές οικονομίες. Θέλω να ξέρετε το εξής, ότι στους αναβαθμισμένους χώρους αυτούς δεν θα υπάρχει προμηθευτής, που να πληροί τις προϋποθέσεις και να μην είναι στο ράφι.»
Δημήτρης Μπαλής
Σχετικές ετικέτες:αεροδρόμιαΕλλάδαΚρήτη
Σχετικά άρθρα