Περιβαλλοντική καταστροφή στο Σαρωνικό από την πετρελαιοκηλίδα (φώτο) | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Περιβαλλοντική καταστροφή στο Σαρωνικό από την πετρελαιοκηλίδα (φώτο)

22:10 | 13/9/17

Σε εξέλιξη είναι από το απόγευμα η διαδικασία απάντλησης των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «ΑΓ. ΖΩΝΗ» στον Σαρωνικό, ενώ σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, ολοκληρώθηκαν πλέον οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου - Δείτε φωτογραφίες

Τη δεύτερη μαρίνα Γλυφάδας επισκέφθηκε το απόγευμα ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, αντιναύαρχος Σταμάριος Ράπτης. Εκεί κομμάτια της ρύπανσης έχουν φτάσει στην παράκτια περιοχή, όπου ήδη επιχειρεί στο πλαίσιο της διαδικασίας απορρύπανσης, ένα βυτιοφόρο.

Ο δήμος Γλυφάδας έχει τοποθετήσει κορδέλες κατά μήκος της παραλίας και ενημερώνει με ταμπέλες του δημότες, να μην προσέρχονται προς το παρόν για κολύμβηση για λόγους δημόσιας υγείας και έως ότου αποκατασταθεί το πρόβλημα.

Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του στο facebook ο δήμαρχος Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, «δυστυχώς η θαλάσσια ρύπανση από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη» στη Σαλαμίνα, έφτασε στη Γλυφάδα μας και το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό, με εκτεταμένη ρύπανση και έντονη οσμή σε όλο μας το παραλιακό μέτωπο. Η μάχη είναι άνιση. Από τα χαράματα σήμερα, είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση και συνδράμουμε με όποια μέσα διαθέτουμε στο έργο των αρμόδιων φορέων: τοποθετήσαμε πλωτό φράγμα, ρίξαμε αντιρρυπαντικό υλικό (μια ουσία που διαλύει το πετρέλαιο), απόχη και ειδικές απορροφητικές πετσέτες. Παράλληλα, ένα ειδικό σκάφος προχωρά στον καθαρισμό των υδάτων. Παρακαλούμε θερμά, μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα, να μην προσέρχονται οι λουόμενοι στην παραλία και να σέβονται όλοι τις σημάνσεις της δημοτικής αστυνομίας. Ελπίδα όλων μας είναι ότι η ζημιά θα περιοριστεί το συντομότερο δυνατό. Οι ευθύνες ωστόσο για την καταστροφή, είναι δεδομένες και πρέπει να αποδοθούν άμεσα».



Στο μεταξύ, πλωτά φράγματα έχουν τοποθετηθεί σε περιοχές κατά μήκος του όρμου Κυνοσούρας και του κόλπου των Σεληνίων της νήσου Σαλαμίνας, καθώς και σε σημεία της ακτογραμμής μεταξύ Σχολής Ναυτικών Δοκίμων έως την μαρίνα Ζέας στο κέντρο του Πειραιά.

Στις παραπάνω περιοχές επιχειρούν για καθαρισμό της ρύπανσης εξειδικευμένα συνεργεία της ιδιωτικής εταιρείας με βυτιοφόρα οχήματα.

Επίσης, στην ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου καθώς και στις θαλάσσιες περιοχές που εκτείνονται από τον λιμένα Πειραιά μέχρι και τον 'Αγιο Κοσμά, συνεχίζουν να επιχειρούν περιπολικά σκάφη του λιμενικού και ειδικά αντιρρυπαντικά, πλωτός γερανός με πλωτά φράγματα, ρυμουλκά και παράκτια σκάφη ιδιωτικής εταιρείας.

Σημειώνεται ακόμη, ότι στο πλαίσιο παροχής από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα "EMSA" (European Maritime Safety Agency) στα κράτη-μέλη, ενός δικτύου πλοίων αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων (EMSA Network of Oil Spill Response Vessels), ενεργοποιήθηκε το αντιρρυπαντικό σκάφος AKTAIA OSRV με εξοπλισμό αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων.

Στο μεταξύ στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, φέρνει την επόμενη εβδομάδα την υπόθεση της ρύπανσης από το ναυάγιο του Δεξαμενοπλοίου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II», ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, με αίτημα που ήδη υπέβαλε το υπουργείο, ώστε να ενημερωθεί πλήρως ή ελληνική κοινή γνώμη για την κινητοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ρύπανση.

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σε δηλώσεις του εκφράζει τους φόβους του για την επέκταση της ρύπανσης, ενώ βρίσκεται από χθες, σε διαρκή επικοινωνία με τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Σταμάτη Ράπτη, με τον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη, αλλά και με το υπουργείο Ναυτιλίας. «Προέχει να καθαρίσουν οι ακτές μας, αλλά θα αναζητήσουμε ευθύνες» τονίζει ο δήμαρχος, ενώ από τη μέχρι τώρα ενημέρωση που έχει, θα χρειαστούν 15-20 μέρες για να καθαρίσουν οι θάλασσες του Πειραιά αν δεν υπάρξει άλλη διαρροή.

«Υπάρχουν φράγματα, τα οποία απ ότι διαπιστώνουμε -στην πραγματική ζωή όχι στη θεωρία- δεν είναι πάντα αποτελεσματικά, γιατί αν είχαν κρατήσει τα φράγματα στη Σαλαμίνα, τότε δεν θα είχε φθάσει στον Πειραιά. 'Αρα, νομίζω ότι τα φράγματα εμποδίζουν μέχρι ενός σημείου, αλλά δεν εξασφαλίζουν ότι δεν θα έχουμε κάτι χειρότερο στις επόμενες ώρες ή μέρες», ανέφερε ο κ. Μώραλης.

Ο δήμαρχος Πειραιά έκανε λόγο επίσης και για καθυστερημένη ενημέρωση στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, στην Περιφέρεια και στον δήμο. «Δεν μπορώ να πω αν είναι από το Λιμενικό, από τις εταιρείες ή οποιονδήποτε, αλλά για να επεκταθεί και να ξεφύγει η κατάσταση πρέπει να έχουν γίνει λάθη. Δεν ήταν ο καιρός δύσκολος, δεν είχαμε πάρα πολύ αέρα. Πρέπει να δούμε το θέμα του πλοίου, την άδειά του, τους νηογνώμονες, πως φόρτωσε, αν είναι ασφαλισμένο κ.λ.π. Δεν μπορεί μόλις καθαρίσουν να το ξεχάσουμε. Πρέπει να το εξετάσουμε και να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του κάποια στιγμή».

Τέλος ο δήμαρχος Πειραιά εύχεται η ζημιά που έχει προκληθεί να μπορεί να διορθωθεί και να μην αφήσει πίσω της κάποιο αποτύπωμα, όπως είπε χαρακτηριστικά, αν και σύμφωνα με εκείνον ο θαλάσσιος πλούτος έχει σίγουρα επηρεαστεί.


Κουρουμπλής: Δεν υπήρξε αργοπορία

Δεν υπήρξε αργοπορία στην αντιμετώπιση της κατάστασης υποστήριξε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό, Real FM. 97,8 σχετικά με το δεξαμενόπλοιο που βυθίστηκε στη Σαλαμίνα.

"Η κηλίδα είχε περιοριστεί την Κυριακή το πρωί στη Σαλαμίνα. Δεν υπήρχε άλλο σημείο το οποίο να είχε αναφερθεί. Είχαν μπει φράχτες αλλά φαίνεται, αυτό που λένε οι ειδικοί, υπάρχει η δυνατότητα από τα υπόγεια ρεύματα, ένα ποσοστό από εκεί, να μετακινήθηκε λόγω του καιρού" επεσήμανε ο κ. Κουρουμπλής.

"Η πληροφορία που έχω είναι ότι αυτή τη στιγμή ελέγχεται η κατάσταση" τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Καταγγελία - βόμβα από την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού

Σε μια καταγγελία που έχει ήδη προκαλέσει έντονο θόρυβο προχώρησε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού σχετικά με τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» που σκόρπισε περισσότερους από 2.500 τόνους πετρελαιοειδών στον Σαρωνικό.

Όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, το πλοίο ήταν υπερήλικο, κατασκευής του 1972, και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας «ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!».

Η ΠΕΝΕΝ θεωρεί ύποπτη τη βιασύνη της πλοιοκτήτριας εταιρείας να διαβεβαιώσει ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου ήταν εντάξει:

«Η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με την βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!!».

Εξάλλου, από τα 11 άτομα πλήρωμα που προβλέπονταν στο πλοίο τη στιγμή της βύθισης βρίσκονταν μόνο 2:

«Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!»

«Οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με την μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος», καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ.















Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών