15:08 | 4/10/17
«Δεν μπορεί τα κριτήρια να είναι καθαρά αριθμητικά, λογιστικά, εδώ υπάρχουν εθνικοί λόγοι»
Αντιμέτωπο με τη φυγή αρκετών από τους ήδη λιγοστούς κατοίκους του είναι το νησί των Λειψών καθώς δεν υπάρχουν δάσκαλοι για τα παιδιά του 6θεσιου σχολείου του. Όπως αναφέρει και ο τοπικόςΤύπος, φέτος το σχολείο λειτουργεί με έναν δάσκαλο λιγότερο και χωρίς τις πολύ βασικές ειδικότητες των αγγλικών και της πληροφορικής. Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει σε μη λειτουργία του ολοήμερου και συγχωνεύσεις τάξεων.
Του Μαρίνου Γκασιάμη
Κάτοικοι-γονείς του νησιού προχώρησαν μάλιστα και σε συμβολική κατάληψη του δημαρχείου με τη στήριξη του ίδιου του δημάρχου Φώτη Μάγγου, που μιλώντας σχετικά στο newsbeast.gr, τόνισε τα εξής:
«Κανονικά το σχολείο μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ήταν 6θέσιο. Προφανώς δεν έπρεπε να είναι, σύμφωνα με τον νόμο, γιατί ο νόμος ορίζει πως πρέπει να υπάρχουν 180+ μαθητές. Το κρατούσαν όμως 6θέσιο επειδή ακριβώς κατανοούσαν τα προηγούμενα χρόνια ότι αυτά τα απομακρυσμένα νησιά για όλους τους λόγους που ανέφερα και στην επιστολή που απέστειλα και στους προϊσταμένους και στον περιφερειακό διοικητή, ελλείψει άλλης εναλλακτικής, παιδαγωγικής δραστηριότητας, ιδιωτικής ή μη, στο δημοτικό σχολείο πέφτει όλο το βάρος και στο γυμνάσιο, λύκειο, της μόρφωσης των παιδιών μας. Αυτή τη στιγμή το δημοτικό έχει 41 παιδιά. Μη σας λέει κάτι ο αριθμός αυτός. Όταν υπάρχουν παιδιά που είναι και λίγο πιο ατίθασα δεν μπορείς να διδάξεις. Εγώ είμαι εκπαιδευτικός.
Αυτή την εβδομάδα θα έρθει η δεύτερη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών. Ήρθαν οι γονείς λοιπόν στον δήμο προκειμένου να πιέσουμε όλοι μαζί την κατάσταση. Έκαναν μια συμβολική κατάληψη του δημαρχείου και εγώ εξέδωσα Δελτίο Τύπου για να του δώσουμε λίγο έκταση και να ευαισθητοποιήσουμε. Δεν μπορεί τα κριτήρια να είναι καθαρά αριθμητικά, λογιστικά. Εδώ υπάρχουν εθνικοί λόγοι και θα πρέπει να σκεφτούμε και τις μελλοντικές συνέπειες. Δηλαδή η συνεχιζόμενη υποβάθμιση του σχολείου, με τη τήρηση της τυπικότητας εγώ λέω, θα οδηγήσει σε περαιτέρω ερήμωση, διότι οι γονείς όσο θα βλέπουν ότι το σχολείο αυτό δεν μπορεί να προσφέρει αυτό που προσφέρει ένα άλλο σε μεγαλύτερο μέρος, θα πάρουν τα παιδιά τους και θα φύγουν. Όσοι μπορούν.
Το σχολείο έχει πλέον ένα δάσκαλο λιγότερο. Μία διευθύντρια που τη βάλανε να κάνει μάθημα. Έχει συγχωνευθεί η τρίτη τάξη με την τετάρτη. Μετά επειδή είναι λιγότεροι οι δάσκαλοι δεν τους περισσεύουν οι ώρες για να κάνουν ολοήμερα άρα καταργήθηκε και το ολοήμερο. Ενός κακού μύρια έπονται. Μίλησα με τους προϊστάμενους αλλά και με τον υπουργό Ναυτιλίας, ο οποίος προς τιμήν του με πήρε από μόνος του τηλέφωνο και μου είπε ότι μίλησε και αυτός με τους διευθυντές και θα γίνει ότι καλύτερο μπορεί».
Η επιστολή που έστειλε την προηγούμενη εβδομάδα ο δήμαρχος των Λειψών Φώτης Μάγγος προς τον διευθυντή της πρωτοβάθμιας και τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, ζητώντας την κάλυψη των τριών αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, η οποία κοινοποιήθηκε και στον υπουργό Παιδείας, αναφέρει τα εξής:
«Θέμα: Στελέχωση του Δημοτικού Σχολείου Λειψών
«Κύριοι διευθυντές, δυστυχώς παρακολουθούμε τα τελευταία χρόνια μια συνεχιζόμενη υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου μας η οποία ναι μεν αιτιολογείται ως προς τους τυπικούς της λόγους, είναι τελείως απαράδεκτη δε ως προς τις ανισότητες που βιώνουν οι μικροί ήρωες που κρατούν ζωντανά τα ακριτικά νησιά και μ’ αυτόν τον αδιαμφισβήτητο τρόπο κατοχυρώνουν τα σύνορα της πατρίδας μας.
Οι αριθμοί δε λένε την αλήθεια, οι 41 μαθητές είναι λίγοι για την Αθήνα, για τους Λειψούς όμως είναι θησαυρός ανεκτίμητος, είναι η μαγιά για να συνεχίσει να υπάρχει η μικρή κοινωνία μας. Σε ένα νησάκι που στο ένα και μοναδικό σχολείο του πέφτει το βάρος της μόρφωσης των παιδιών μας, χωρίς άλλες επιλογές, χωρίς ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, χωρίς την δυνατότητα εκμάθησης ξένων γλωσσών εκτός σχολείου και χωρίς εκπαιδευμένους γονείς, επειδή κι αυτοί ως μαθητές δεν είχαν ίσες ευκαιρίες στη γνώση, αν δεν ενσκήψετε με ιδιαίτερο τρόπο ξεπερνώντας τις ισοπεδωτικές λογιστικές λογικές που μας έχουν επιβληθεί θα έχετε συμβάλλει στη συνέχιση αυτής της φαυλότητας: οι σημερινοί αυριανοί γονείς θα είναι κι αυτοί ανεπαρκείς επειδή το κράτος διά των εκφραστών του λειτούργησε οριζόντια και άρα άδικα σε βάρος της μόρφωσής τους και της καλλιέργειας των αξιών που μόνο το σχολείο μπορεί να προσφέρει. Στο συγκεκριμένο σχολείο φοιτούν παιδιά με πάρα πολλά και βαριά προβλήματα δυσλεξίας, διγλωσσίας, αποκλίνουσας συμπεριφοράς κ.α.
Η πολύ καλή προσωπική μας σχέση μου δίνει μια μικρή αισιοδοξία γιατί μέσω αυτής σας γνωρίζω πολύ καλά και επιβεβαιώνω τις ικανότητες σας και την γνώση του αντικειμένου σας. Και ο ίδιος, όντας εκπαιδευτικός 17 συνεχόμενα χρόνια αλλά και ως πατέρας 4 παιδιών μπορώ και να το αξιολογήσω αλλά και να έχω άποψη επί του προβλήματος.
Σας ζητώ να αφουγκραστείτε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, την αγωνία των γονέων μα πάνω απ’ όλους την άηχη κραυγή των παιδικών ψυχών που δεν είναι σε θέση να καταλάβουν τι τους περιμένει αύριο.
Εμείς οι μεγαλύτεροι ξέρουμε και η ενοχή θα βαραίνει αποκλειστικά εμάς. Η τοποθέτηση ενός ακόμη δασκάλου, ενός καθηγητή αγγλικών και ενός καθηγητή πληροφορικής θα αποτελέσει τη βάση για την εκπλήρωση της αποστολής του σχολείου προς τους μαθητές των Λειψών και την ηθική ικανοποίηση όλων ημών που έχουμε την ιερή ευθύνη να σμιλεύουμε την μελλοντική ελληνική κοινωνία που θέλουμε ν’ αφήσουμε ως παρακαταθήκη»».
πηγή
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων