Την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ζητούν παραγωγικοί φορείς | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ζητούν παραγωγικοί φορείς

01:51 | 17/3/18

Από τον Σεπτέμβριο του 2017 βρίσκεται σε εξέλιξη απεργιακή κινητοποίηση των τελωνειακών υπαλλήλων στη νυχτερινή βάρδια της Πύλης 16

Να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ζητούν οι εκπρόσωποι εννέα φορέων, με αφορμή τη συνεχιζόμενη απεργία των τελωνειακών στην Πύλη 16, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Από τον Σεπτέμβριο του 2017 βρίσκεται σε εξέλιξη απεργιακή κινητοποίηση των τελωνειακών υπαλλήλων στη νυχτερινή βάρδια της Πύλης 16. Οι τελωνειακοί απεργούν διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη χώρου εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων προς εξαγωγή στο λιμάνι, η οποία - όπως υποστηρίζουν - δεν τους επιτρέπει να διεκπεραιώνουν επαρκώς τα καθήκοντά τους.

Οι εννέα φορείς επισημαίνουν ότι με τα όσα συμβαίνουν στην Πύλη 16 «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αυτοκαταργείται», ενώ υπενθυμίζουν ότι η νέα διοίκηση του λιμανιού, που αναμένεται να αναλάβει τα «ηνία» εντός των επόμενων ημερών (σ.σ. μετά την παραχώρηση του 67% της ΟΛΘ ΑΕ στην κοινοπραξία που πλειοδότησε), έχει δεσμευτεί να προχωρήσει το συντομότερο, πιθανώς εντός των πρώτων 100 ημερών από την εγκατάστασή της, στη δημιουργία χώρου προσωρινής εναπόθεσης.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εννέα φορέων, που πρόσφατα πραγματοποίησαν νέα ευρεία σύσκεψη για το θέμα, με τη συμμετοχή και εκπροσώπων της ΑΑΔΕ, «εξαιτίας της διαμορφωμένης κατάστασης στο λιμάνι (...) οι ναυτιλιακές γραμμές προχώρησαν σε προσαρμογή της διακίνησης, αποσύροντας τα μεγάλα πλοία και δρομολογώντας μικρότερα. Τούτο έχει ως συνέπεια τη δαπάνη μεγαλύτερου χρόνου για την άφιξη - παράδοση εμπορευμάτων - με ιδιαίτερες επιπτώσεις στα νωπά φορτία - την αύξηση του κόστους μεταφοράς και σίγουρα την υποβάθμιση της λειτουργίας του λιμανιού, επειδή αυτό δεν αποτελεί πλέον στάση σε πορεία μεγάλων πλοίων, αλλά απλώς δορυφόρο άλλων Λιμανιών, πχ Πειραιά, Μάλτας. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αυτοκαταργείται και αυτό συμβαίνει σε μια περίοδο πολύ κρίσιμη, με επικείμενη την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της πλειοψηφίας των μετοχών από το ΤΑΙΠΕΔ προς την εταιρία SEGT και την αναμενόμενη εντός των επόμενων ημερών εγκατάσταση της διοίκησης που θα ορισθεί μετά την καταβολή του τιμήματος της μεταβίβασης».

Παράλληλα, οι φορείς εκφράζουν και πάλι την απορία και τον έντονο προβληματισμό τους «για τους σκοπούς που εξυπηρετούν οι προσφάτως ανακοινωθείσες από την Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος νέες απεργίες - στάσεις εργασίας και η συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων αποκλειστικά στο Α' Τελωνείο Θεσσαλονίκης, απόφαση που σημαίνει περαιτέρω υποβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και πλήγμα στην επιχειρηματική και οικονομική δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας».

Την ανακοίνωση υπογράφουν οι εξής φορείς: Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Σύλλογος Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης και Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών Βορείου Ελλάδος.

πηγή

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών