15:01 | 23/5/13
«Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο», ανακοινώθηκε από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, μετά το τέλος της συνεδρίασης που προκλήθηκε από την καταγγελία του Αντιπροέδρου της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών ότι μέλος της Επιτροπής Εξετάσεων του υπουργείου πρότεινε θέμα το οποίο φέρεται ο ίδιος να είχε σχολιάσει σε ιστοσελίδα εκπαιδευτικών της Φυσικής, στην οποία μάλιστα φέρεται να είναι συνδιαχειριστής, πριν από δύο μήνες.
Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων προσπαθεί να αντιπαρέλθει το πολύ σοβαρό θέμα που δημιουργήθηκε επιχειρηματολογώντας ότι κάποια από τα θέματα των εξετάσεων απλώς «προσιδιάζουν» με κάποια από τα δημοσιευμένα ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
«Δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα «Φυσική Κατεύθυνσης» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄», αποφάνθηκε η κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.
Στην ανακοίνωση της ΚΕΕ αναφέρεται επίσης:
- Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.
- Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.
- Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
- Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα «Φυσική Κατεύθυνσης» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄
Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα ύστερα από την καταγγελία του Αντιπροέδρου της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών ότι μέλος της Επιτροπής Εξετάσεων του υπουργείου πρότεινε θέμα το οποίο φέρεται ο ίδιος να είχε σχολιάσει σε ιστοσελίδα εκπαιδευτικών της Φυσικής, στην οποία μάλιστα φέρεται να είναι συνδιαχειριστής, πριν από δύο μήνες. Επιστημονικό λάθος στη Φυσική είχαν καταγγείλει από χθες, εκπρόσωποι της ΟΕΦΕ στο protothema.gr.
Πάντως σύμφωνα με τον κ. Φυλντίση, στις 31 Μαρτίου, σε ιστοσελίδα δημοσιεύθηκε μια πρόταση θέματος από καθηγητή Φυσικής Λυκείου του Ηρακλείου Κρήτης. Το θέμα αυτό σχολιάστηκε από δεκάδες καθηγητές.
Μετά την προσωπική καταγγελία από τον κ. Φυλντίση, ακολούθησε κι επίσημη ανακοίνωση της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών η οποία αναφέρει τα εξής:
Μετά από ενδελεχή εξέταση των θεμάτων στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:
1. Ισχύουν απόλυτα τα όσα επεσήμανε η επιτροπή των συναδέλφων μας που έλυσε τα θέματα και εξέδωσε την ανακοίνωση της 22/5/2013
2. Μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του Σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο.
3. Αρκετά ερωτήματα είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος που σήμερα ισχύει. Το γεγονός αυτό κάνει ακόμα πιο επίκαιρο το αίτημα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος.
4. Τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων.
5. Δυστυχώς η άποψη των συναδέλφων για το τι Φυσική διδάσκουμε και τι ζητούμε από τους μαθητές μας, οδηγεί τα παιδιά μακριά από την Φυσική και τις επιστήμες που έχουν σχέση με αυτή.
Πηγή: protothema.gr
Σχετικές ετικέτες:Εκπαίδευση
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων