03:50 | 28/6/13
Μνημόνιο συνεργασίας για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά υπέγραψαν την Πέμπτη το υπουργείο Ναυτιλίας, η COSCO, ο ΟΛΠ και το ΤΑΙΠΕΔ. Ο πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας που βρέθηκε σήμερα στον Πειραιά ανέφερε ότι κινεζικό fund έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού και απηύθυνε πρόσκληση και σε άλλους επενδυτές από την Κίνα στη χώρα μας.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία πολύ μεγάλη επένδυση στη χώρα μας και στον Πειραιά, που σκοπεύει να του δώσει μεγάλη δύναμη. Όσο για τον πρόεδρο της COSCO, ο οποίος άλλωστε τιμήθηκε από την ελληνική πολιτεία με το Μεγαλόσταυρο του Φοίνικα, τον χαρακτήρισε “μεγάλο φίλο’ της Ελλάδας, σημειώνοντας ότι από την αρχή εμπνεύστηκε, έπειτα από μια σειρά συναντήσεων με μέλη ελληνικών κυβέρνησεων, τις σημερινές επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.
“Πιστεύουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας μέσα από επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα που δίνουν βάθος στην οικονομία μας και προοπτική στις νέες γενιές. Εκτιμούμε ότι η στρατηγική συνεργασία που ξεκίνησε με την Κίνα και την COSCO είναι μια σχέση που θα χαρακτηρίζει τις γενιές που θα έρθουν” υποστήριξε ο υπουργός.
Ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, επεσήμανε ότι συνεχίζουμε την προσπάθεια επενδύσεων στο λιμάνι μέσω COSCO και αυτή τη φορά, ανέφερε, μέσω της πολιτικής των παραχωρήσεων που γνωρίζουμε ότι είναι και ο μόνος τρόπος στο ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα για την ανάπτυξη.
Τη χαρά του για τη συμφωνία δεν έκρυψε και ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Στέλιος Σταυρίδης, δηλώνοντας πως “είμαστε ευτυχείς και υπερήφανοι που η Ελλάδα μπορεί και έχει τόσο σημαντικούς συνεργάτες οι οποίοι μπορούν και δημιουργούν πλούτο για την κοινωνία μας και τον Πειραιά”. Πρόσθεσε επίσης ότι η θέση του ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα του ΟΛΠ είναι δεδομένη: “Εμείς θέλουμε ένα λιμάνι του Πειραιά το οποίο να αναπτυχθεί συνολικά και όχι ετεροβαρώς”.
Τι περιλαμβάνει η συμφωνία
Σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας, η COSCO ΣΕΠ θα αναλάβει να κατασκευάσει το δυτικό μέρος του προβλήτα ΙΙΙ. Στο ίδιο σημείο θα κατασκευαστεί από την κινεζική εταιρεία ο νέος σταθμός πετρελαιοειδών που θα εξοφληθεί από το ελληνικό Δημόσιο σε ορίζοντα 15ετίας. Επίσης ως αντισταθμιστικό όφελος θα κατασκευαστεί και ένα τουριστικό λιμάνι στο Πέραμα σε συνεργασία με το Δήμο Περάματος.
Όσον αφορά στο θέμα της φιλικής διευθέτησης που επιχειρείται από την COSCO, καθώς η κινεζική πλευρά ζητά την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλει με σκοπό την κατασκευή με δικές της δαπάνες του προβλήτα, αυτό θα αποφασιστεί από τις δύο πλευρές έως το τέλος του χρόνου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι σχετικά με το υπόλοιπο λιμάνι του Πειραιά η COSCO έχει εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, ενώ έχει γνωστοποιήσει πως θα συμμετάσχει και στο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με κινεζική εταιρεία σιδηροδρόμων.
ΣΥΡΙΖΑ: Προϊόν αδιαφανών διαβουλεύσεων η συμφωνία
Ως “προϊόν αδιαφανών διαβουλεύσεων” που επιβεβαιώνει ότι “αυτή η κυβέρνηση διατίθεται να παραχωρήσει τα πάντα στην COSCO” χαρακτήρισε το μνημόνιο συνεργασίας ο ΣΥΡΙΖΑ.
Σε ανακοίνωσή του υποστηρίζει ότι “αυτές οι επενδύσεις δεν έχουν προστιθέμενη αξία για την οικονομία, δεν διασφαλίζουν τις εργασιακές σχέσεις ενώ πολλά είναι τα ερωτηματικά για το περιεχόμενο της συμφωνίας και για την πραγματική συνεισφορά της COSCO στην υλοποίηση των έργων που περιγράφονται στο μνημόνιο συνεργασίας”.
Ακόμα κατηγορεί την κυβέρνηση ότι “σκοπεύει να ανταμείψει την Κινέζικη εταιρεία με ένα δωράκι δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε ετήσια βάση, μειώνοντας το τίμημα που είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει στον δημόσιο ΟΛΠ”.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικές ετικέτες:Οικονομία
Σχετικά άρθρα