12:03 | 28/6/13
«Με ισχυρές προσφορές ανά χείρας» για την εξαγορά του ΟΛΠ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται η COSCO αναμένοντας τις επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης...
Για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά το τοπίο θα ξεκαθαρίσει το αργότερο μέχρι το τέλος του Ιουλίου, οπότε το ΤΑΙΠΕΔ θα αποφασίσει αν θα ακολουθηθεί το μοντέλο πώλησης μετοχών ή η παραχώρηση εκμετάλλευσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προκρίνει την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ, μοντέλο το οποίο θεωρεί και το ΤΑΙΠΕΔ ως το πιο αποτελεσματικό. «Εμείς θέλουμε ένα λιμάνι του Πειραιά το οποίο να αναπτυχθεί συνολικά και όχι ετεροβαρώς», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Σταυρίδης.
Παράλληλα, είναι θέμα ημερών η προκήρυξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την επίλυση του προβλήματος με τις κρατικές ενισχύσεις που έχει ανακύψει με την ΕΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ισχυρός άνδρας της COSCO κάπτεν Γουέι Τζιαφού στις επαφές με κυβερνητικούς αξιωματούχους εξέφρασε το έντονο ενδιαφέρον των Κινέζων για την επέκταση και ενίσχυση της παρουσίας τους στην Ελλάδα με επίκεντρο τον ΟΛΠ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ με δημόσιες δηλώσεις κάλεσε τις κινεζικές επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε επενδύσεις στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι ήδη κινεζικό fund έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού.
Ενα ακόμη «επενδυτικό βήμα» έκανε χθες η COSCO υπογράφοντας μνημόνιο συνεργασίας με τις ελληνικές Αρχές για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό μέρος του ΟΛΠ.
Στο ίδιο σημείο θα κατασκευαστεί από την COSCO ο νέος σταθμός πετρελαιοειδών που θα εξοφληθεί από το ελληνικό Δημόσιο σε ορίζοντα 15ετίας. Ως αντισταθμιστικό όφελος θα κατασκευαστεί και ένα τουριστικό λιμάνι στο Πέραμα σε συνεργασία με τον Δήμο Περάματος.
Η κινεζική πλευρά ζητά την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλει με σκοπό την κατασκευή με δικές της δαπάνες του προβλήτα. Αυτό θα αποφασιστεί από τις δύο πλευρές έως το τέλος του χρόνου.
«Εκτιμούμε ότι η στρατηγική συνεργασία που ξεκίνησε με την Κίνα και την COSCO είναι μια σχέση που θα χαρακτηρίζει τις γενιές που θα έρθουν», τόνισε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης.
Κάπτεν Γουέι Τζιαφού
«Η Ελλάδα θα έχει οικονομική άνθηση»
Στον πιο θερμό υποστηρικτή της Ελλάδας, που προβάλλει μια διαφορετική, θετική εικόνα της χώρας μας, αναδεικνύεται ο πρόεδρος του κινεζικού κολοσσού Cosco, Γουέι Τζιαφού, γνωστότερος ως Κάπτεν Γουέι.
Ο Κινέζος αξιωματούχος δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του για τη συνεργασία της εταιρείας που διευθύνει με τη χώρα μας, κατά τη διάρκεια της τελετής που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Εξωτερικών, όπου ο Ευ. Βενιζέλος απένειμε στον Κάπτεν Γουέι, εκ μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας, το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος του Φοίνικα. Ομως πολύ πιο σημαντική ήταν η εμπιστοσύνη την οποία εξέφρασε για την προοπτική της ελληνικής οικονομίας, τονίζοντας με τον δικό του ξεχωριστό, ενθουσιώδη τρόπο ότι «η Ελλάδα θα γνωρίσει οικονομική άνθηση, θα ξεπεράσει την τρέχουσα ευρωπαϊκή οικονομική κρίση και θα είναι η πρώτη χώρα της περιοχής που θα ανακάμψει».
Ελένη Κομίνη
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Ερχεται η προκήρυξη
Πλήρη «χαρτογράφηση» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται ότι διαθέτει ήδη η Cosco, η οποία ετοιμάζεται να κατέβει στον διαγωνισμό που θα δημοσιοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες με συμφωνία-πακέτο για την εξαγορά της.
Το ενδιαφέρον των Κινέζων είναι συγκεκριμένο και αναμένεται να αποτυπωθεί και επισήμως στον διαγωνισμό, ο οποίος υπολογίζεται ότι θα βγει στον αέρα το αργότερο έως τις 5 Ιουλίου από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Ηδη θεωρείται θέμα ημερών να κλείσει το ζήτημα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τις κρατικές ενισχύσεις, με την κοινοποίηση των σχετικών επιστολών στον αρμόδιο επίτροπο Χοακίν Αλμούνια, κάτι που πιθανότατα θα είχε ήδη γίνει εάν δεν είχαν μεσολαβήσει οι πολιτικές εξελίξεις.
Τα πάντα
Οι Κινέζοι μάλιστα φέρονται να μιλούν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με εντελώς οικονομικούς όρους, καθώς μέσω της συμφωνίας με τη Hewlett Packard βρίσκονται πολύ κοντά στην εταιρεία, γνωρίζουν τα στοιχεία που τους ενδιαφέρουν και αφορούν κυρίως τη δυνατότητα μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα, αλλά και την κατάσταση του δικτύου.
Το ενδιαφέρον του κινεζικού κολοσσού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μάλιστα δεν περιορίζεται στα στελέχη της Cosco στην Ελλάδα, καθώς και ο ίδιος ο κάπτεν Γουέι Τζιαφού στις επαφές του στην Ελλάδα εμφανίστηκε πολύ καλά... «διαβασμένος» για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους και γνώριζε αρκετές λεπτομέρειες.
Εξάλλου, πρωτόκολλο κοινού ενδιαφέροντος για τη διερεύνηση κάθε μορφής συνεργασίας σε θέματα διακίνησης εμπορευμάτων, μέσω του δικτύου τους, υπέγραψαν τα ΕΛΤΑ με μία από τις μεγαλύτερες κινεζικές εταιρείες εξαγωγών, την SUMEC Group Corp.
Μ. ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή: e-go.gr
Σχετικές ετικέτες:Οικονομία
Σχετικά άρθρα