17:58 | 6/10/13
Ποιες φράσεις δε θα ήταν καλό να ξεστομίσετε...
«Δε με αφήνεις στην ησυχία μου;» είχε πει πριν από 15 χρόνια στο τότε αφεντικό του ο Dave Kerpen, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Likeable Local.
«Ήμουν ικανότατος και αποτελεσματικός πωλητής και εκείνος ήταν ο διευθυντής πωλήσεων. Παρότι έπιανα μεγάλα νούμερα στις πωλήσεις, αργούσα συχνά να πάω στη δουλειά ή στις συναντήσεις μας και κάθε πρωί, ενώ περνούσα έξω από το γραφείο του τόν έβλεπα που κοιτούσε το ρολόι του και κουνούσε αποδοκιμαστικά το κεφάλι του. Ήξερα ότι ήταν λάθος μου που αργούσα, αλλά είχα βαρεθεί να με επικρίνει συνέχεια και να μη μου αναγνωρίζει τίποτα. Έτσι μια μέρα, έχοντας αργήσει μόνο 5 λεπτά τόν είδα να κάνει κάλι το ίδιο πράγμα με το ρολόι του. Μπήκα στο γραφείο του και τού είπα να με αφήσει στην ησυχία μου.
Με έστειλε την ίδια μέρα στο σπίτι μου. Τελικά τα βρήκαμε και ξεκαθαρίσαμε το πόσο σημαντική ήταν για αυτόν η ακρίβεια και για μένα η αναγνώριση και τα θετικά σχόλια για τη δουλειά μου.
Η σχέση μας ποτέ δεν έφτιαξε εντελώς.
Τώρα από τη θέση του αφεντικού πια, πιστεύω ότι όλοι οι μάνατζερ πρέπει να ενθαρρύνουν την ανοιχτή επικοινωνία με τους υφιστάμενούς τους. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη μερικά πράγματα που δε θα έπρεπε να πει ποτέ κανείς στο αφεντικό του...» γράφει ο Kerpen.
Ο ίδιος ζήτησε από νέους διευθυντές, από το Συμβούλιο των Νέων Επιχειρηματιών, να τού πουν ποια ήταν τα χειρότερα που έχουν ακούσει ποτέ από κάποιον υπάλληλό τους.
1. «Είμαι εδώ μόνο για τα λεφτά»: Derek Capo, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Next Step China
Στην Κίνα είναι πολύ συχνό φαινόμενο οι υπάλληλοι να δουλεύουν μόνο για τα λεφτά και παραιτούνται εύκολα αν κάποιος δεν τους δώσει αύξηση ή αν οι συνάδελφοί τους αρχίσουν να βγάζουν περισσότερα. Προσπαθούμε να καταλάβουμε μέσα από τις συνεντεύξεις αν ο υποψήφιος είναι αυτής της λογικής, κι αν το αντιληφθούμε τον διώχνουμε σύντομα.
2. «Δε μου είπατε ποτέ να το κάνω αυτό»: Ken Cauley, Πρόεδρος, Advanced Media
Όταν δεν έχει γίνει κάτι σημαντικό, το χειρότερο πράγμα που μπορεί να πει ένας υπάλληλος είναι ότι δεν τού είπε το αφεντικό του να το κάνει.
3. «Κάτι δεν πάει καλά»: Sarah Ware, Markerly
Είναι εύκολο να παραπονιέται κανείς γι΄αυτά που δεν λειτουργούν σωστά. Είναι δύσκολο όμως να βρίσκει λύσεις για να διορθωθεί το πρόβλημα. Ένα παλιό αφεντικό μου μού είχε πει «να είσαι αυτή που βρίσκει τις λύσεις, όχι αυτή που εντοπίζει τα προβλήματα». Ακολουθώ αυτή τη συμβουλή μέχρι σήμερα στη ζωή μου.
4. «Θέλω να κάνω αυτό που είναι πιο εύκολο»: Patrick Conley, ιδρυτής / διευθύνων σύμβουλος, Automation Heroes
Μια φορά ένας υπάλληλος μάς είπε ότι ήθελε να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που τού αναθέσαμε γιατί ήταν πιο εύκολο. Μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να δείξεις στο αφεντικό σου ότι δεν σε ενδιαφέρει καθόλου να βελτιωθείς και να εξελιχθείς. Μην το κάνετε, αν θέλετε να έχετε εξέλιξη στην καριέρα σας.
5. «Αυτό θα πάρει πολύ ώρα για να γίνει»: Laura Land, CFO / COO, Accessory Export, LLC
Δεν υπάρχει τίποτε χειρότερο από έναν υπάλληλο, που παραπονιέται συνεχώς για το πόση ώρα χρειάζεται να φτάσει στο επόμενο επίπεδο μια δουλειά.
6. «Θα μπορούσα να κάνω άλλα πράγματα τώρα»: Danny Wong, συνιδρυτής της Blank Label
Αν δε σας αρέσει η δουλειά σας, αφήστε τη. Αν κάτι δεν πηγαίνει καλά, βρείτε τρόπο να το διορθώσετε. Αν κάποιος σάς εκνευρίζει, μην δείχνετε το θυμό σας σε τρίτους, ειδικά στο αφεντικό σας. Αν είναι μια καλή δουλειά, να είστε ευγνώμονες. Αν θέλετε να πετύχετε περισσότερα, βρείτε τρόπο να το πραγματοποιήσετε. Να είστε διπλωματικοί και φροντίστε να τήν κάνετε τη δουλειά των ονείρων σας... αλλιώς παραιτηθείτε.
7. «Υπόσχομαι να το κάνω αυτό»: Christopher Pruijsen, Afrostart.io
Μη λέτε στο αφεντικό σας ότι μπορείτε να κάνετε κάτι, αν δεν είστε σίγουροι ότι μπορείτε να το φέρετε εις πέρας. Είναι καλύτερο να είστε ειλικρινείς και να ζητήσετε τη συμβουλή του, γιατί αν αποτύχετε ο αρνητικός αντίκτυπος θα είναι χειρότερος...
8. «Είναι πολύ δύσκολο»: Marcos Cordero, GradSave, LLC
Με εκνευρίζει όταν κάποιος τα χάνει και δεν ολοκληρώνει τις δουλειές του επειδή είναι δύσκολο ή επειδή το έχει κάνει κάποιος άλλος.
9. «Δεν έχω άποψη»: Nick Friedman, Πρόεδρος, College Hunks Hauling Junk and College Hunks Moving
Αν θέλεις να κάνεις εντύπωση ως αναντικατάστατο μέλος μιας ομάδας, πρέπει να λες τη γνώμη σου κι ας μη συμφωνεί 100% με του αφεντικού σου πάντα.
10. «Δε μπορώ»: Kuba Jewgieniew, Realty ONE Group
Δε θέλω να ακούσω ποτέ ξανά δικαιολογίες. Προσλαμβάνουμε άτομα με θετική διάθεση, δημιουργικότητα και θέληση για δουλειά.
11. «Αυτό δεν είναι δική μου δουλειά»: Mary Ellen Slayter, Reputation Capital
Οι υποχρεώσεις σου δεν περιορίζονται μόνο στην αρχική περιγραφή της δουλειάς σου. Εκτός κι αν το αφεντικό σου σού πει ότι κάνει είναι παράνομο ή ανήθικο, πρέπει να κάνεις ό,τι σου ζητάνε.
12. «Δε μου αρέσει να δουλεύω για άλλους»: Andrew Angus, CEO, Switch Video
Μια φορά ένας υπάλληλός μου μού είπε ότι δεν ήθελε να δουλεύει για άλλους... Δεν εργάζεται πια για μένα.
Τώρα, σε ό,τι αφορά τον Kerpen, αυτό που δε θα ήθελε να ακούσει ποτέ από κάποιον υπάλληλό του, είναι το... ψέμα.
«Να λέτε πάντα την αλήθεια στο αφεντικό σας. Μη λέτε ψέμματα. Τα ψέμματα είναι επικίνδυνα, όχι μόνο για τη σχέση σας με το αφεντικό σας, αλλά και για εσάς τους ίδιους» καταλήγει το άρθρο.
Σχετικές ετικέτες:Συμβουλές
Σχετικά άρθρα