14:08 | 9/10/13
Μία από τις ωραιότερες σκηνές στην εμβληματική ταινία του Τόνι Κέι, «Μαθήματα αμερικανικής Ιστορίας», είναι όταν ο μετανοημένος νεοναζί Ντέρεκ (Εντουαρντ Νόρτον) στέκεται γυμνός μπροστά στον καθρέφτη και με το χέρι προσπαθεί να καλύψει την τεράστια σβάστικα που έχει στο στήθος, να εξαφανίσει το ρατσιστικό παρελθόν του. (Τον γέλωτα προκαλεί ότι πολλοί χρυσαυγίτες βάζουν τη φωτογραφία του Νόρτον με το τατουάζ ως εικόνα προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα)...
Τον τελευταίο καιρό, μετά και τις ραγδαίες εξελίξεις στο μέτωπο της Χρυσής Αυγής, πολλοί είναι και οι εγχώριοι Ντέρεκ που βασανίζονται από ανάλογα σημάδια στο σώμα. Δυστυχώς όχι όλοι από μεταμέλεια, πολλοί από ντροπή, κάποιοι από φόβο.
«Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αφαίρεση τατουάζ με ναζιστικά σύμβολα. Τα τηλεφωνήματα είναι καθημερινά από κόσμο που ρωτάει για το κόστος μιας τέτοιας επέμβασης», λέει στην «Κ» ο δερματολόγος Χριστόφορος Τζερμιάς. «Οι περισσότεροι λένε ότι τα έκαναν απερίσκεπτα και τώρα έχουν δει τι σημαίνει Χρυσή Αυγή και φασισμός.
Υπάρχουν και πολλοί επίσης που δεν θέλουν να δίνουν πια στόχο. Μην ξεχνάμε ότι έχει γίνει ένας φόνος, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Δεν θέλουν, λοιπόν, να πηγαίνουν στην παραλία ή στο γυμναστήριο και να φαίνονται στο σώμα τους σβάστικες και τέτοια. Φοβούνται. Εδώ οι αρχηγοί τους απαρνήθηκαν τον ναζισμό, πώς θα βγουν αυτοί έτσι έξω; Το ζήτημα φυσικά είναι να βγει από το μυαλό τους και όχι μόνο από το δέρμα τους», καταλήγει ο κ. Τζερμιάς.
Να αφαιρέσει μαιάνδρους και άλλα εθνικιστικά σύμβολα που έχουν «χτυπηθεί» τατουάζ έχει κληθεί και ο πλαστικός χειρουργός κ. Σπύρος Βλάχος. «Γενικά πολύς κόσμος μετανιώνει για τατουάζ που έκανε νεότερος. Εχει υπολογιστεί διεθνώς ότι το 40% όσων έχουν τατουάζ κάποια στιγμή θα θελήσουν να το βγάλουν. Πάντα δηλαδή ερχόταν κόσμος που ζητούσε να αφαιρέσω σβάστικες και ανάλογα σύμβολα από το μπράτσο, την πλάτη, τον λαιμό». Τι σας έλεγαν; ρωτάμε. Για ποιο λόγο τα έβγαζαν; «Οταν ο άλλος έχει πιστόλι στην τσέπη, δεν ρωτάς τέτοια πράγματα. Απλά... βγάζεις», λέει γελώντας. (Το συγκεκριμένο περιστατικό έλαβε χώρα πριν ακόμα τα ποσοστά της Χρυσής Αυγής εκτοξευθούν στα ύψη.)
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις προκηρύξεις για ένταξη στα Σώματα Ασφαλείας αναφέρεται ρητά ότι ο υποψήφιος δεν πρέπει να φέρει τατουάζ. Πολλοί, λοιπόν, πριν δηλώσουν συμμετοχή, σπεύδουν να τα αφαιρέσουν. Τίποτα δεν τους εμποδίζει, ωστόσο, να τα «ξαναχτυπήσουν» αργότερα.
Πάντως, οι περισσότεροι επιλέγουν λιγότερο επεμβατικές μεθόδους για να απαλλαγούν από τα ναζιστικά τατού τους. «Ερχονται σ’ εμάς να τα μετατρέψουμε σε κάτι άλλο», λέει ο κ. Σπύρος Παπακωνσταντίνου, ιδιοκτήτης στούντιο τατού στην Αθήνα.
«Υπάρχει σαφής τάση προς αυτήν την κατεύθυνση, αν και πίστευα ότι με όλα αυτά που έχουν γίνει το κύμα θα ήταν μεγαλύτερο». Οπως λέει, τα προηγούμενα χρόνια τα στούντιο κατακλύζονταν από κόσμο που ήθελε να «χτυπήσει» τέτοια σύμβολα, ενώ τα μαγαζιά που αρνούνταν να τα κάνουν «χαρακτηρίζονταν» από τον χώρο. «Τώρα γίνεται το αντίστροφο. Οι ίδιοι που ελαφρά τη καρδία έκαναν μια σβάστικα, έρχονται σήμερα να την καλύψουν. Οι περισσότεροι δεν λένε τίποτα, σκύβουν το κεφάλι και απλά ζητούν να μετατρέψουμε το τατού σε κάτι άλλο. Είναι φανερό ότι ντρέπονται».
Ούτε η κάλυψη του τατουάζ είναι πάντως εύκολη υπόθεση. Τα εθνικιστικά, ναζιστικά σύμβολα ή οι φράσεις όπως «Μολών Λαβέ» είχαν ούτως ή άλλως μεγάλο μέγεθος, με αποτέλεσμα η μετατροπή τους σε άλλο σχέδιο να απαιτεί την κάλυψη ακόμα μεγαλύτερης επιφάνειας.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα