16:06 | 19/2/14
Στα σκαριά εταιρεία με την ονομασία «Biomatch»...
Επιστημονική βάση φαίνεται να έχει η γνωστή λαϊκή ρήση «τα ετερώνυμα έλκονται» καθώς σύμφωνα με επιστημονικές εργασίες στο χώρο της βιολογίας, όσο πιο αταίριαστα είναι τα αντιγόνα διαφορετικών ανθρώπων (ουσίες ή μόρια που βρίσκονται στην επιφάνεια των κυττάρων) τόσο περισσότερο μπορεί να ταιριάζουν οι άνθρωποι αυτοί μεταξύ τους.
Τις συγκεκριμένες εργασίες είχε στο νου της η φοιτήτρια Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) Δήμητρα Συνεφιαρίδου, όταν μαζί με τις συμφοιτήτριές της Αμαλία Ρήγα και Αλεξία Τουφεξή, αναζητούσαν μια πρωτότυπη επιχειρηματική ιδέα, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στον διαγωνισμό Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας «Εύγε Επιχειρείν», που διοργανώνεται εδώ και τέσσερα χρόνια από τη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του ΑΠΘ με την υποστήριξη της Δομής Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του πανεπιστημίου.
«Με αφετηρία την ιδέα αυτή, σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε ένα γραφείο γνωριμιών, στο οποίο θα τηρείται βάση δεδομένων με βάση τα αντιγόνα κάθε ατόμου. Επιπλέον θα καταγράφονται χαρακτηριστικά που θα σχετίζονται με την εξωτερική εμφάνιση, τον χαρακτήρα κάθε ανθρώπου, τα ενδιαφέροντά του και όλα τα παραπάνω θα μας βοηθούν να αναζητήσουμε το κατάλληλο ταίρι για τον καθένα» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ρήγα.
Η εταιρεία με την ονομασία Biomatch, μέχρι στιγμής δεν έχει δημιουργηθεί ακόμη, ωστόσο το τρίτο βραβείο που κέρδισε η εν λόγω πρόταση στην κατηγορία «καινοτομία και επιχειρηματικότητα» του διαγωνισμού την «τροφοδοτεί» με πολύ καλές επιχειρηματικές προοπτικές για το μέλλον καθώς οι εξωτερικοί αξιολογητές και επιχειρηματίες που έλαβαν τις τελικές αποφάσεις για τα βραβεία θεώρησαν ότι είναι μια πρωτότυπη ιδέα που δεν έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα.
«Οι ενδιαφερόμενοι θα μας παραχωρούν δείγμα σάλιου ή ιδρώτα, το οποίο θα αποστέλλεται σε εργαστήριο του εξωτερικού, με το οποίο θα συνάψουμε συμφωνία ώστε να μας προσφέρει οικονομικές τιμές. Άλλωστε, η εξέταση αντιγόνου HLA είναι μια απλή εξέταση χαμηλού κόστους, η οποία όμως μπορεί να μας παρέχει χρήσιμη πληροφόρηση» σχολιάζει.
Επιπλέον διευκρινίζει ότι τα οικονομικά μοντέλα που εφαρμόστηκαν και το business plan που εκπονήθηκε, προβλέπουν τη βιωσιμότητα του επιχειρησιακού σχεδίου μετά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της Biomatch και με ένα αρχικό κεφάλαιο της τάξης των 30.000 ευρώ.
Μια ακόμη πρωτότυπη ιδέα που προήλθε από τρεις φοιτήτριες του Τμήματος Οικονομικών απέσπασε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Κοινωνική Επιχειρηματικότητα». Διαβλέποντας το κενό που υπάρχει στην Ελλάδα στον τομέα των διακοπών και της ψυχαγωγίας για άτομα με αναπηρία, οι Παρθένα Καλλιγιανίδου, Μαρία Καρασούλη και Μαρία Συμεωνίδου αποφάσισαν να δομήσουν την πρόταση «Special Trip» για τη δημιουργία ενός τουριστικού γραφείου για ΑμΕΑ.
«Η εικονική μας, μέχρι στιγμής, επιχείρηση θα προσφέρει πακέτα οικονομικά και πολυτελή σε προορισμούς προσβάσιμους για άτομα με αναπηρία καθώς διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα κάποια κοινωνική επιχείρηση που να δραστηριοποιείται στον χώρο του τουρισμού. Θεωρούμε ότι αυτή η κίνηση θα βρει ανταπόκριση και ήδη ετοιμάζουμε 'οικονομικά πακέτα' με προορισμούς τη Χαλκιδική, τα Μετέωρα, τις Σποράδες, το Ελατοχώρι και την Αθήνα (με τιμές από 150 έως 350 ευρώ από τρεις έως επτά ημέρες) και 'πολυτελή πακέτα' με προορισμούς την Κρήτη, τη Ρόδο, την Αράχωβα, τα Επτάνησα και την Αθήνα (με τιμές από 450 έως 650 ευρώ). Αντίστοιχα, διερευνώνται οι δυνατότητες διοργάνωσης ταξιδιών στη Βαρκελώνη, τη Στοκχόλμη, το Παρίσι και το Λονδίνο» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Καλλιγιανίδου και δηλώνει με ειλικρίνεια ότι δεν περίμενε τη διάκριση στο διαγωνισμό.
«Οι επιχειρηματίες που έκριναν τις προτάσεις και τα επιχειρηματικά μας σχέδια, μας είπαν ότι επρόκειτο για τη μοναδική κοινωνική επιχείρηση στον χώρο του τουρισμού. Το γεγονός αυτό δημιουργεί θετικές προοπτικές για την αγορά. Άλλωστε, σύμφωνα με τα παγκόσμια δεδομένα, υπάρχουν 250 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο με κάποια αναπηρία, ενώ στην Ελλάδα ο αριθμός αυτός φτάνει το ένα εκατομμύριο» προσθέτει.
«Τα καλύτερα σχέδια έχουν μεγάλες πιθανότητες υλοποίησης, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή η χώρα βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας» επισημαίνει, από την πλευρά του, ο εξωτερικός συνεργάτης της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας και υπεύθυνος υλοποίησης των εργαστηριακών μαθημάτων Ναούμ Μυλωνάς.
Ο ίδιος διευκρινίζει ότι περίπου 230 φοιτητές από 19 διαφορετικά τμήματα του ΑΠΘ παρακολούθησαν το περασμένο εξάμηνο τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση που είναι ενταγμένη στα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών, με σκοπό την εκπαίδευση φοιτητών σε θέματα επιχειρηματικότητας, μάνατζμεντ, χρηματοοικονομικής λογιστικής και ευκαιριών χρηματοδότησης.
Σε κάθε περίπτωση, αφού εκπονούνται τα επιχειρησιακά σχέδια από τις ολιγομελείς ομάδες φοιτητών, με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού, τα είκοσι καλύτερα επιλέγονται και τίθενται στην κρίση εξωτερικών συνεργατών από τον χώρο των επιχειρήσεων, οι οποίοι αξιολογούν τα καλύτερα.
Επιστημονική βάση φαίνεται να έχει η γνωστή λαϊκή ρήση «τα ετερώνυμα έλκονται» καθώς σύμφωνα με επιστημονικές εργασίες στο χώρο της βιολογίας, όσο πιο αταίριαστα είναι τα αντιγόνα διαφορετικών ανθρώπων (ουσίες ή μόρια που βρίσκονται στην επιφάνεια των κυττάρων) τόσο περισσότερο μπορεί να ταιριάζουν οι άνθρωποι αυτοί μεταξύ τους.
Τις συγκεκριμένες εργασίες είχε στο νου της η φοιτήτρια Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) Δήμητρα Συνεφιαρίδου, όταν μαζί με τις συμφοιτήτριές της Αμαλία Ρήγα και Αλεξία Τουφεξή, αναζητούσαν μια πρωτότυπη επιχειρηματική ιδέα, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στον διαγωνισμό Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας «Εύγε Επιχειρείν», που διοργανώνεται εδώ και τέσσερα χρόνια από τη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του ΑΠΘ με την υποστήριξη της Δομής Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του πανεπιστημίου.
«Με αφετηρία την ιδέα αυτή, σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε ένα γραφείο γνωριμιών, στο οποίο θα τηρείται βάση δεδομένων με βάση τα αντιγόνα κάθε ατόμου. Επιπλέον θα καταγράφονται χαρακτηριστικά που θα σχετίζονται με την εξωτερική εμφάνιση, τον χαρακτήρα κάθε ανθρώπου, τα ενδιαφέροντά του και όλα τα παραπάνω θα μας βοηθούν να αναζητήσουμε το κατάλληλο ταίρι για τον καθένα» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ρήγα.
Η εταιρεία με την ονομασία Biomatch, μέχρι στιγμής δεν έχει δημιουργηθεί ακόμη, ωστόσο το τρίτο βραβείο που κέρδισε η εν λόγω πρόταση στην κατηγορία «καινοτομία και επιχειρηματικότητα» του διαγωνισμού την «τροφοδοτεί» με πολύ καλές επιχειρηματικές προοπτικές για το μέλλον καθώς οι εξωτερικοί αξιολογητές και επιχειρηματίες που έλαβαν τις τελικές αποφάσεις για τα βραβεία θεώρησαν ότι είναι μια πρωτότυπη ιδέα που δεν έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα.
«Οι ενδιαφερόμενοι θα μας παραχωρούν δείγμα σάλιου ή ιδρώτα, το οποίο θα αποστέλλεται σε εργαστήριο του εξωτερικού, με το οποίο θα συνάψουμε συμφωνία ώστε να μας προσφέρει οικονομικές τιμές. Άλλωστε, η εξέταση αντιγόνου HLA είναι μια απλή εξέταση χαμηλού κόστους, η οποία όμως μπορεί να μας παρέχει χρήσιμη πληροφόρηση» σχολιάζει.
Επιπλέον διευκρινίζει ότι τα οικονομικά μοντέλα που εφαρμόστηκαν και το business plan που εκπονήθηκε, προβλέπουν τη βιωσιμότητα του επιχειρησιακού σχεδίου μετά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της Biomatch και με ένα αρχικό κεφάλαιο της τάξης των 30.000 ευρώ.
Μια ακόμη πρωτότυπη ιδέα που προήλθε από τρεις φοιτήτριες του Τμήματος Οικονομικών απέσπασε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Κοινωνική Επιχειρηματικότητα». Διαβλέποντας το κενό που υπάρχει στην Ελλάδα στον τομέα των διακοπών και της ψυχαγωγίας για άτομα με αναπηρία, οι Παρθένα Καλλιγιανίδου, Μαρία Καρασούλη και Μαρία Συμεωνίδου αποφάσισαν να δομήσουν την πρόταση «Special Trip» για τη δημιουργία ενός τουριστικού γραφείου για ΑμΕΑ.
«Η εικονική μας, μέχρι στιγμής, επιχείρηση θα προσφέρει πακέτα οικονομικά και πολυτελή σε προορισμούς προσβάσιμους για άτομα με αναπηρία καθώς διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα κάποια κοινωνική επιχείρηση που να δραστηριοποιείται στον χώρο του τουρισμού. Θεωρούμε ότι αυτή η κίνηση θα βρει ανταπόκριση και ήδη ετοιμάζουμε 'οικονομικά πακέτα' με προορισμούς τη Χαλκιδική, τα Μετέωρα, τις Σποράδες, το Ελατοχώρι και την Αθήνα (με τιμές από 150 έως 350 ευρώ από τρεις έως επτά ημέρες) και 'πολυτελή πακέτα' με προορισμούς την Κρήτη, τη Ρόδο, την Αράχωβα, τα Επτάνησα και την Αθήνα (με τιμές από 450 έως 650 ευρώ). Αντίστοιχα, διερευνώνται οι δυνατότητες διοργάνωσης ταξιδιών στη Βαρκελώνη, τη Στοκχόλμη, το Παρίσι και το Λονδίνο» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Καλλιγιανίδου και δηλώνει με ειλικρίνεια ότι δεν περίμενε τη διάκριση στο διαγωνισμό.
«Οι επιχειρηματίες που έκριναν τις προτάσεις και τα επιχειρηματικά μας σχέδια, μας είπαν ότι επρόκειτο για τη μοναδική κοινωνική επιχείρηση στον χώρο του τουρισμού. Το γεγονός αυτό δημιουργεί θετικές προοπτικές για την αγορά. Άλλωστε, σύμφωνα με τα παγκόσμια δεδομένα, υπάρχουν 250 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο με κάποια αναπηρία, ενώ στην Ελλάδα ο αριθμός αυτός φτάνει το ένα εκατομμύριο» προσθέτει.
«Τα καλύτερα σχέδια έχουν μεγάλες πιθανότητες υλοποίησης, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή η χώρα βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας» επισημαίνει, από την πλευρά του, ο εξωτερικός συνεργάτης της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας και υπεύθυνος υλοποίησης των εργαστηριακών μαθημάτων Ναούμ Μυλωνάς.
Ο ίδιος διευκρινίζει ότι περίπου 230 φοιτητές από 19 διαφορετικά τμήματα του ΑΠΘ παρακολούθησαν το περασμένο εξάμηνο τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση που είναι ενταγμένη στα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών, με σκοπό την εκπαίδευση φοιτητών σε θέματα επιχειρηματικότητας, μάνατζμεντ, χρηματοοικονομικής λογιστικής και ευκαιριών χρηματοδότησης.
Σε κάθε περίπτωση, αφού εκπονούνται τα επιχειρησιακά σχέδια από τις ολιγομελείς ομάδες φοιτητών, με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού, τα είκοσι καλύτερα επιλέγονται και τίθενται στην κρίση εξωτερικών συνεργατών από τον χώρο των επιχειρήσεων, οι οποίοι αξιολογούν τα καλύτερα.
Σχετικά άρθρα