21:58 | 19/2/14
Στο επίκεντρο τα προβλήματα των ελλήνων ναυτικών...
Εφ’ όλης της ύλης πολύωρη συνάντηση, στην οποία εξετάστηκαν όλα τα προβλήματα που απασχολούν τους έλληνες ναυτικούς, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, μεταξύ μελών της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και του αρμόδιου υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Στη συνάντηση των δύο πλευρών τέθηκαν τα θέματα της υπογραφής των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα και στην ποντοπόρο ναυτιλία, που εξακολουθεί να εκκρεμεί, η ανεργία των ναυτικών, η διάταξη για το πλοίο ασφαλείας, αλλά και η υπόθεση με τον Οίκο Ναύτου, αναφορικά με τις προωθούμενες αλλαγές στο νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Αναφορικά με το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα και στην ποντοπόρο ναυτιλία που έχουν λήξει, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου εξέφρασε την πρόθεση του να μην αλλάξει το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, ενώ κάλεσε τα μέλη της ΠΝΟ να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι των συνομιλιών με τα στελέχη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας αλλά και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, προκειμένου να μπορέσουν να βρουν μια κοινά αποδεκτή λύση και εργασιακή συμφωνία.
Από την πλευρά τους, τα μέλη της διοίκησης της ΠΝΟ απέρριψαν οποιαδήποτε συζήτηση για ατομικές συμβάσεις εργασίας και είπαν ότι όταν δεν έχει συναφθεί νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, ισχύουν οι όροι και οι προϋποθέσεις των προηγούμενων.
Για το πρόβλημα της ανεργίας, ο υπουργός Ναυτιλίας, απευθυνόμενος προς τα συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΝΟ, επισήμανε ότι «δεν μπορούμε να είμαστε αντίπαλοι ούτε εχθροί, όταν η ανεργία έχει αναρριχηθεί σε όλη την ελληνική κοινωνία στο 27%». Γι’ αυτό το λόγο, σημείωσε, το υπουργείο Ναυτιλίας επιδιώκει την προσέλκυση όλων και περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία προκειμένου να μπορούν να εξασφαλιστούν θέσεις εργασίας. «Το πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών το έχω θέσει σε όλη την Ευρώπη, ότι οι πολιτικές φορολόγησης θα πλήξουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και θα διώξουν τα περισσότερα πλοία εκτός Ευρώπης» τόνισε.
Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα «Νέαρχος», ανέφερε ότι το υπουργείο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε φάση επανεξέτασής του, καθώς το σχετικό πρόγραμμα δεν μπόρεσε να απορροφήσει ευρωπαϊκούς πόρους που προορίζονταν για την τόνωση της απασχόλησης, και σε αυτό το σημείο ζήτησε και τη συνεργασία της ΠΝΟ.
Όσον αφορά τη διάταξη που αφορά το πλοίο ασφαλείας και έχει συμπεριληφθεί στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις, ο Μ. Βαρβιτσιώτης υπογράμμισε ότι δεν είναι απεργοσπαστική και ότι είναι διατεθειμένος να προχωρήσει σε επαναδιατύπωσή της. «Έχει σχέση με την κάλυψη των επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, που μπορούν να προκληθούν από οποιονδήποτε λόγο» φέρεται να δήλωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι είναι «σεβαστό το δικαίωμα της απεργίας, όπως είναι σεβαστό και το δικαίωμα της ελεύθερης και απρόσκοπτης επικοινωνίας των νησιών».
Αναφορικά με τα δεδουλευμένα που εξακολουθούν να οφείλουν πλοιοκτήτριες εταιρείες σε Έλληνες ναυτικούς, τόνισε ότι το υπουργείο βρίσκεται δίπλα τους όπως έγινε με το πλοίο «Πηνελόπη», ενώ ανακοίνωσε ότι ήδη προχώρησε στην υπογραφή υπουργικής απόφασης όπου τίθενται σε καθεστώς προστασίας και οι ναυτικοί του δεξαμενόπλοιου πλοίου «Θησέας».
Για τον Οίκο Ναύτου κατέστησε σαφές ότι θα επιδιωχθεί να υπάρξει επικοινωνία με τον αρμόδιο υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, προκειμένου η συγκεκριμένη υγειονομική μονάδα να παραμείνει αποκλειστικά στη χρήση των Ελλήνων ναυτικών με παράλληλη ενίσχυσή της.
Για τη βελτιστοποίηση του τρόπου παροχής των προνοιακών επιδομάτων στους άνεργους ναυτικούς, ο κ. Βαρβιτσιώτης κάλεσε σε διάλογο τους εκπροσώπους της ΠΝΟ για να συγκροτηθεί μία επιτροπή που θα καταλήξει σε μία συγκεκριμένη πρόταση για τα προνοιακά επιδόματα. Μακροχρόνια άνεργοι πρέπει να εξυπηρετούνται και να καλύπτονται ασφαλιστικά για την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη χωρίς προσκόμματα και γραφειοκρατικά εμπόδια, υπογράμμισε καταληκτικά ο υπουργός Ναυτιλίας.
Εφ’ όλης της ύλης πολύωρη συνάντηση, στην οποία εξετάστηκαν όλα τα προβλήματα που απασχολούν τους έλληνες ναυτικούς, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, μεταξύ μελών της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και του αρμόδιου υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Στη συνάντηση των δύο πλευρών τέθηκαν τα θέματα της υπογραφής των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα και στην ποντοπόρο ναυτιλία, που εξακολουθεί να εκκρεμεί, η ανεργία των ναυτικών, η διάταξη για το πλοίο ασφαλείας, αλλά και η υπόθεση με τον Οίκο Ναύτου, αναφορικά με τις προωθούμενες αλλαγές στο νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Αναφορικά με το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα και στην ποντοπόρο ναυτιλία που έχουν λήξει, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου εξέφρασε την πρόθεση του να μην αλλάξει το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, ενώ κάλεσε τα μέλη της ΠΝΟ να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι των συνομιλιών με τα στελέχη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας αλλά και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, προκειμένου να μπορέσουν να βρουν μια κοινά αποδεκτή λύση και εργασιακή συμφωνία.
Από την πλευρά τους, τα μέλη της διοίκησης της ΠΝΟ απέρριψαν οποιαδήποτε συζήτηση για ατομικές συμβάσεις εργασίας και είπαν ότι όταν δεν έχει συναφθεί νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, ισχύουν οι όροι και οι προϋποθέσεις των προηγούμενων.
Για το πρόβλημα της ανεργίας, ο υπουργός Ναυτιλίας, απευθυνόμενος προς τα συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΝΟ, επισήμανε ότι «δεν μπορούμε να είμαστε αντίπαλοι ούτε εχθροί, όταν η ανεργία έχει αναρριχηθεί σε όλη την ελληνική κοινωνία στο 27%». Γι’ αυτό το λόγο, σημείωσε, το υπουργείο Ναυτιλίας επιδιώκει την προσέλκυση όλων και περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία προκειμένου να μπορούν να εξασφαλιστούν θέσεις εργασίας. «Το πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών το έχω θέσει σε όλη την Ευρώπη, ότι οι πολιτικές φορολόγησης θα πλήξουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και θα διώξουν τα περισσότερα πλοία εκτός Ευρώπης» τόνισε.
Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα «Νέαρχος», ανέφερε ότι το υπουργείο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε φάση επανεξέτασής του, καθώς το σχετικό πρόγραμμα δεν μπόρεσε να απορροφήσει ευρωπαϊκούς πόρους που προορίζονταν για την τόνωση της απασχόλησης, και σε αυτό το σημείο ζήτησε και τη συνεργασία της ΠΝΟ.
Όσον αφορά τη διάταξη που αφορά το πλοίο ασφαλείας και έχει συμπεριληφθεί στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις, ο Μ. Βαρβιτσιώτης υπογράμμισε ότι δεν είναι απεργοσπαστική και ότι είναι διατεθειμένος να προχωρήσει σε επαναδιατύπωσή της. «Έχει σχέση με την κάλυψη των επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, που μπορούν να προκληθούν από οποιονδήποτε λόγο» φέρεται να δήλωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι είναι «σεβαστό το δικαίωμα της απεργίας, όπως είναι σεβαστό και το δικαίωμα της ελεύθερης και απρόσκοπτης επικοινωνίας των νησιών».
Αναφορικά με τα δεδουλευμένα που εξακολουθούν να οφείλουν πλοιοκτήτριες εταιρείες σε Έλληνες ναυτικούς, τόνισε ότι το υπουργείο βρίσκεται δίπλα τους όπως έγινε με το πλοίο «Πηνελόπη», ενώ ανακοίνωσε ότι ήδη προχώρησε στην υπογραφή υπουργικής απόφασης όπου τίθενται σε καθεστώς προστασίας και οι ναυτικοί του δεξαμενόπλοιου πλοίου «Θησέας».
Για τον Οίκο Ναύτου κατέστησε σαφές ότι θα επιδιωχθεί να υπάρξει επικοινωνία με τον αρμόδιο υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, προκειμένου η συγκεκριμένη υγειονομική μονάδα να παραμείνει αποκλειστικά στη χρήση των Ελλήνων ναυτικών με παράλληλη ενίσχυσή της.
Για τη βελτιστοποίηση του τρόπου παροχής των προνοιακών επιδομάτων στους άνεργους ναυτικούς, ο κ. Βαρβιτσιώτης κάλεσε σε διάλογο τους εκπροσώπους της ΠΝΟ για να συγκροτηθεί μία επιτροπή που θα καταλήξει σε μία συγκεκριμένη πρόταση για τα προνοιακά επιδόματα. Μακροχρόνια άνεργοι πρέπει να εξυπηρετούνται και να καλύπτονται ασφαλιστικά για την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη χωρίς προσκόμματα και γραφειοκρατικά εμπόδια, υπογράμμισε καταληκτικά ο υπουργός Ναυτιλίας.
Σχετικά άρθρα