13:42 | 19/6/14
Τρεις συμφωνίες συνεργασίας, που αφορούν τη χρηματοοικονομική βοήθεια της Κινεζικής Αναπτυξιακής Τράπεζας σε μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, την προστασία της θάλασσας και την παροχή υπηρεσιών από τον κινεζικού νηογνώμονα «China Classification Society» σε πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία, θα υπογραφούν από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και μέλη της κινεζικής αποστολής κατά την επίσκεψη στη χώρα μας του Κινέζου πρωθυπουργού κ. Λι Κετσιάνγκ ο οποίος φθάνει σήμερα στην Αθήνα.
Το Μνημόνιο Κατανόησης για τη Θαλάσσια Συνεργασία μεταξύ της Κρατικής Διοίκησης Ωκεανών της Κίνας (SOA) και της Ελληνικής Κυβέρνησης, που θα πραγματώνεται μέσω συνεργασίας επιστημονικών ιδρυμάτων, σεμιναρίων, ανταλλαγής πληροφοριών και επισκέψεων, αναφέρεται στη συνεργασία των δύο μερών στους τομείς της θαλάσσιας περιβαλλοντικής προστασίας, της αξιοποίησης των θαλασσίων πόρων, της θαλάσσιας παρατήρησης πρόβλεψης και προειδοποίησης καταστροφών, στην έρευνα ανάπτυξη και εκπαίδευση επί θαλάσσιων επιστημονικών ζητημάτων.
Επίσης η συμφωνία εξουσιοδότησης του Οργανισμού China Classification Society για παροχή υπηρεσιών σε πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία, θα ενισχύσει περισσότερο το υφιστάμενο, σταθερό και πολύπλευρο θεσμικό πλαίσιο διμερούς συνεργασίας, αλλά και την εξυπηρέτηση των ελληνικών πλοίων που κατασκευάζονται ή προσεγγίζουν στην Κίνα.
Η τρίτη συμφωνία αφορά την ενίσχυση της συνεργασίας με την Κινεζική Αναπτυξιακή Τράπεζα, η οποία θα αποφέρει σημαντική χρηματοοικονομική βοήθεια σε μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services, η γενικότερη στρατηγική εγχώριων και διεθνών επενδύσεων, εξαγωγών και αυξημένης βιομηχανικής παραγωγής που εφαρμόζει η Κίνα αυξάνει τη ζήτηση ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ως πάροχος τέτοιων υπηρεσιών, η χώρα μας έχει ιδιαίτερο συμφέρον να διατηρήσει τις πολύ καλές ναυτιλιακές σχέσεις με την Κίνα, που θα επιτρέψουν την ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση των ελληνικών πλοίων στα διακινούμενα προς και από την Κίνα φορτία.
Σύμφωνα με την Clarkson Research Services η πολιτική που ακολουθεί η Κίνα στο ναυτιλιακό τομέα αποσκοπεί στο να κατακτήσει όσο το δυνατό μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, γεγονός στο οποίο συντείνουν και τα πολλά νεότευκτα πλοία που κατασκευάζουν τα κινεζικά ναυπηγεία, καθώς και η γενικότερη πολιτική χρησιμοποίησης της ναυτιλίας ως ένα επιπρόσθετο «όχημα» για τη διατήρηση και επαύξηση των ρυθμών ανάπτυξής της.
Επίσης ο ναυπηγικός τομέας αποτελεί γενικά για την Κίνα μια από τις κυριότερες παραμέτρους για την εν γένει εισροή ξένων κεφαλαίων στη χώρα και την ενίσχυση της απασχόλησης του εργατικού δυναμικού.
Κατά το έτος 2013, η Κίνα κατείχε τα πρωτεία στην παγκόσμια παραγωγή, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να είναι οι δεύτεροι μεγαλύτεροι πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων (μετά τους Κινέζους).
Τα κινεζικά ναυπηγεία αποτέλεσαν την πρώτη επιλογή για τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα κατά το έτος 2013. Ειδικότερα, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα προχώρησαν στην παραγγελία 141 πλοίων από τα κινεζικά ναυπηγεία, ολικής χωρητικότητας 6.869.373 gt και 5,02 εκατ. τόνων αντισταθμισμένης ολικής χωρητικότητας (CGT).
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει και το συμφέρον την Κίνας να διατηρήσει και να επαυξήσει την προνομιακή της σχέση με την ελληνική ναυτιλία.
Στα παραπάνω σημεία εδράζεται και η στρατηγικής σημασίας σχέση της χώρας μας ως χώρα με μεγάλη εφοπλιστική κοινότητα και ισχυρό νηολόγιο, παρόχου ναυτιλιακών υπηρεσιών και συγκοινωνιακού κόμβου στην νοτιοανατολική Ευρώπη, με την Κίνα.
Σημειώνεται ότι ο πρωθυπουργός της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Λι Κετσιάνγκ συνοδευόμενος από τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά θα επισκεφθεί αύριο στις 9 το πρωί τις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (θυγατρική της COSCO) στο Νέο Ικόνιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το Μνημόνιο Κατανόησης για τη Θαλάσσια Συνεργασία μεταξύ της Κρατικής Διοίκησης Ωκεανών της Κίνας (SOA) και της Ελληνικής Κυβέρνησης, που θα πραγματώνεται μέσω συνεργασίας επιστημονικών ιδρυμάτων, σεμιναρίων, ανταλλαγής πληροφοριών και επισκέψεων, αναφέρεται στη συνεργασία των δύο μερών στους τομείς της θαλάσσιας περιβαλλοντικής προστασίας, της αξιοποίησης των θαλασσίων πόρων, της θαλάσσιας παρατήρησης πρόβλεψης και προειδοποίησης καταστροφών, στην έρευνα ανάπτυξη και εκπαίδευση επί θαλάσσιων επιστημονικών ζητημάτων.
Επίσης η συμφωνία εξουσιοδότησης του Οργανισμού China Classification Society για παροχή υπηρεσιών σε πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία, θα ενισχύσει περισσότερο το υφιστάμενο, σταθερό και πολύπλευρο θεσμικό πλαίσιο διμερούς συνεργασίας, αλλά και την εξυπηρέτηση των ελληνικών πλοίων που κατασκευάζονται ή προσεγγίζουν στην Κίνα.
Η τρίτη συμφωνία αφορά την ενίσχυση της συνεργασίας με την Κινεζική Αναπτυξιακή Τράπεζα, η οποία θα αποφέρει σημαντική χρηματοοικονομική βοήθεια σε μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services, η γενικότερη στρατηγική εγχώριων και διεθνών επενδύσεων, εξαγωγών και αυξημένης βιομηχανικής παραγωγής που εφαρμόζει η Κίνα αυξάνει τη ζήτηση ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ως πάροχος τέτοιων υπηρεσιών, η χώρα μας έχει ιδιαίτερο συμφέρον να διατηρήσει τις πολύ καλές ναυτιλιακές σχέσεις με την Κίνα, που θα επιτρέψουν την ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση των ελληνικών πλοίων στα διακινούμενα προς και από την Κίνα φορτία.
Σύμφωνα με την Clarkson Research Services η πολιτική που ακολουθεί η Κίνα στο ναυτιλιακό τομέα αποσκοπεί στο να κατακτήσει όσο το δυνατό μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, γεγονός στο οποίο συντείνουν και τα πολλά νεότευκτα πλοία που κατασκευάζουν τα κινεζικά ναυπηγεία, καθώς και η γενικότερη πολιτική χρησιμοποίησης της ναυτιλίας ως ένα επιπρόσθετο «όχημα» για τη διατήρηση και επαύξηση των ρυθμών ανάπτυξής της.
Επίσης ο ναυπηγικός τομέας αποτελεί γενικά για την Κίνα μια από τις κυριότερες παραμέτρους για την εν γένει εισροή ξένων κεφαλαίων στη χώρα και την ενίσχυση της απασχόλησης του εργατικού δυναμικού.
Κατά το έτος 2013, η Κίνα κατείχε τα πρωτεία στην παγκόσμια παραγωγή, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να είναι οι δεύτεροι μεγαλύτεροι πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων (μετά τους Κινέζους).
Τα κινεζικά ναυπηγεία αποτέλεσαν την πρώτη επιλογή για τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα κατά το έτος 2013. Ειδικότερα, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα προχώρησαν στην παραγγελία 141 πλοίων από τα κινεζικά ναυπηγεία, ολικής χωρητικότητας 6.869.373 gt και 5,02 εκατ. τόνων αντισταθμισμένης ολικής χωρητικότητας (CGT).
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει και το συμφέρον την Κίνας να διατηρήσει και να επαυξήσει την προνομιακή της σχέση με την ελληνική ναυτιλία.
Στα παραπάνω σημεία εδράζεται και η στρατηγικής σημασίας σχέση της χώρας μας ως χώρα με μεγάλη εφοπλιστική κοινότητα και ισχυρό νηολόγιο, παρόχου ναυτιλιακών υπηρεσιών και συγκοινωνιακού κόμβου στην νοτιοανατολική Ευρώπη, με την Κίνα.
Σημειώνεται ότι ο πρωθυπουργός της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Λι Κετσιάνγκ συνοδευόμενος από τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά θα επισκεφθεί αύριο στις 9 το πρωί τις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (θυγατρική της COSCO) στο Νέο Ικόνιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικές ετικέτες:Οικονομία
Σχετικά άρθρα