18:50 | 3/7/14
Με δέκα ερωτήσεις και ισάριθμες απαντήσεις επιχείρησε να πείσει για την αναγκαιότητα του νομοσχεδίου για την «μικρή ΔΕΗ», ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης, μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Εξήγησε έτσι εν πολλοίς και το σκεπτικό της συμφωνίας που υπήρξε προ ημερών για το θέμα μεταξύ Αντώνη Σαμαρά και Ευάγγελου Βενιζέλου στο Μέγαρο Μαξίμου.
Χαρακτηρίζοντας μεγάλο θέμα αυτό της ενεργειακής ασφάλειας, το οποίο συζητείται άλλωστε μεταξύ των 28 ηγετών κυβερνήσεων και αρχηγών κρατών της ΕΕ, υποστήριξε ότι έχει τρεις επιμέρους πυλώνες:
• Την απεξάρτηση της ΕΕ από τρίτες χώρες. Θυμίζοντας ότι σε μεγάλο βαθμό και στα πετρέλαια και στο φυσικό αέριο η Ευρώπη είναι εξαρτημένη από τρίτες χώρες, υποστήριξε ότι Κύπρος και Ελλάδα μπορούν πλέον με τις έρευνες που έχουν ξεκινήσει να παίξουν μεγάλο ρόλο.
• Ενίσχυση υποδομών μεταφοράς ενεργειακών προϊόντων, ήτοι νέων αγωγών μεταφοράς αερίου και ηλεκτρικών διασυνδέσεων. «Όταν αντιμετωπιστεί αυτό, έρχεται να συνδεθεί με την μεγάλη ανάγκη τα ηλεκτρικά δίκτυα όλων των κρατών να πάψουν να είναι απομονωμένα», είπε, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την νησιωτικότητα της Ελλάδας για τη μη δυνατότητα σύνδεσης με καλώδιο. Μίλησε λοιπόν για τη θέση της χώρας με 12 έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος ύψους 7 δις ευρώ ως έργα προτεραιότητας, με δράσεις κορυφαίας ευρωπαϊκής δραστηριοποίησης.
• Απελευθέρωση της αγοράς (το νομοσχέδιο που συζητείται) με στόχο την παροχή ενεργειακών υπηρεσιών με φθηνότερες τιμές σε νοικοκυριά και ευρύτερα. Με αυτόν τον τρίτο πυλώνα, ο κ.Μανιάτης υποστήριξε ότι διασφαλίζεται η απαραίτητη ποσότητα σε μικρότερη τιμή.
Μπαίνοντας στο θέμα της «μικρής ΔΕΗ», ο υπουργός μίλησε για μία μεταρρύθμιση με στόχο την προστασία των καταναλωτών. Εξηγώντας ότι υπήρχαν δύο τρόποι, είτε να πουλήσει ποσοστό ή μέρος του που κατέχει το δημόσιο στον ελεύθερο ανταγωνισμό ή με διασπορά στα χρηματιστήρια, είτε να ομογενοποιηθεί μέρος του συνόλου δράσης της εταιρίας που εχει δεσπόζουσα δράση σε ένα πακέτο στην αγορά, υποστήριξε ότι η Ελλαδα επιλέγει το δεύτερο.
«Σε περίπτωση που ακολουθούσαμε το πρώτο μοντέλο στον ιδιωτικό τομέα, τα έσοδα θα πήγαιναν στο δημόσιο και η ΔΕΗ δεν θα εισέπραττε σχεδόν τίποτα», εξήγησε. «Αντίθετα, με τον τρόπο δημιουργίας της μικρής ΔΕΗ, το σύνολο εσόδων θα ενισχύσουν την κεφαλαιακή ασφάλεια της ΔΕΗ και θα ενισχύσουν το επενδυτικό της πρόγραμμα». Υποστήριξε άλλωστε ότι το ίδιο έχουν κάνει 19 από τις 28 χώρες της ΕΕ, έχοντας πλέον όχι μία δεσπόζουσα εταιρία αλλά δύο και τριών εταιριών με υψηλά ποσοστά στην παραγωγή και τη διάθεση ενέργειας, προωθώντας τον ανταγωνισμό. Εξήγησε άλλωστε ότι το 30% αφορά στο σύνολο των παραμέτρων, από το παραγωγικό δυναμικό, ως τους πελάτες, τους εργαζομένους, τα δάνεια, τις υποχρεώσεις κ.ο.κ. της υφιστάμενης ΔΕΗ. Ανέφερε δε ως εμπειρία καλού παραδείγματος αυτό των τηλεπικοινωνιών στο παρελθόν.
Κωδικοποιώντας δέκα σημαντικά κατ’ αυτόν ερωτήματα, γύρω από το θέμα έδωσε και τις αντίστοιχες απαντήσεις ως εξής :
• Ξεπουλιέται ή δεν ξεπουλιέται το πιο παραγωγικό κομμάτι της ΔΕΗ:
Εδώ, υποστήριξε ότι αυτό που θα δοθεί είναι το χαρακτηριστικό 30%, ούτε πιο προσοδοφόρο ούτε λιγότερο από το εναπομένον 70%. Θύμισε δε, ότι οι μονάδες Αμυντίου για παράδειγμα θέλουν αναβάθμιση κ.ο.κ.
• Ποιοι πελάτες θα πάνε στην νέα ΔΕΗ:
Απάντησε ότι υποχρεωτικά οι πελάτες μεταφέρονται μόλις για τέσσερις μήνες και μετά θα ισχύσει ο ανταγωνισμός και το δικαίωμα κάθε πολίτη να επιλέγει πάροχο. Διαβεβαίωσε πάντως ότι το μείγμα των πελατών θα αποτελείται από καλούς και κακούς πελάτες, μικρούς και μεγάλους, διαβλέποντας δε και ένα πλεονέκτημα της ΔΕΗ που έχει καταξιωμένο όνομα στην αγορά.
• Πού θα πάνε τα έσοδα από την ιδιωτικοποίηση;
Μίλησε για μία σημαντική παρέμβαση, διαβεβαιώνοντας ότι δεν θα πάνε στο ΤΑΙΠΕΔ. «Τα έσοδα θα πάνε στη ΔΕΗ. Την ιδιωτικοποίηση θα την κάνει η ΔΕΗ», είπε, υποστηρίζοντας ότι ο δανεισμός και η πιστωληπτική ικανότητά της θα βελτιωθεί.
• Υπάρχει αντίστοιχη εμπειρία στην Ευρώπη να χρησιμοποιήσουμε ;
Από τα 28 κράτη ήδη τα 19 το έχουν κάνει, είπε, επιλέγοντας να αναφερθεί στην Ιταλία και την αντίστοιχη επιχείρηση Ενέλ που πούλησε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής το 1999. «Η ρευστότητα που απέκτησε όχι μόνο δεν έβλαψε την μελέτη και ευρωστία αλλά της επέτρεψε να επεκταθεί στο εξωτερικό και να εξισορροπήσει τους κινδύνους και τις διακυμάνσεις της ιταλικής αγοράς», είπε, δίνοντας στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η παραγωγή των 180 τεραβατώρων το 1998 έγινε 295 τεραβατώρες το 2012, αυξημένη κατά 64%, με το 75% της αύξησης να προέρχεται από εγκαταστάσεις εκτός Ιταλίας. Μίλησε δε, για τετραπλάσια έσοδα, με την εταιρία να παραμένει σήμερα η μεγαλύτερη στην Ιταλία, λειτουργώντας με σχεδόν διπλάσιο δυναμικό από πριν.
• Τι θα γίνει με το κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο και τους ευάλωτους καταναλωτές;
Το κοινωνικό τιμολόγιο – η πολιτική για την ενίσχυση των οικονομικά ασθενέστερων, δεν είναι πολιτική της ΔΕΗ, είπε ο υπουργός, αλλά είναι αρμοδιότητα της κυβέρνησης. Υποστήριξε ότι ήταν ο πρώτος Ευρωπαίος υπουργός που υπέγραψε τέτοια απόφαση για το κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο και για πρώτη φορά στην ιστορία, έχουμε ρεύμα έως και 40% για τέτοια νοικοκυριά, που σήμερα φτάνουν τα 550.000 και με την προωθούμενη διεύρυνση κριτηρίων μπορεί να φτάσουν τα 700.000 νοικοκυριά. Υποστήριξε δε ότι υπάρχουν δεσμεύσεις ότι αυτό θα συνεχιστεί από κάθε πάροχο και τον ιδιώτη που θα πάρει την μικρή ΔΕΗ.
• Τι γίνεται με τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων :
Διαβεβαίωσε ότι με βάση τις εισηγήσεις των κομμάτων, όπως θα αποτυπωθούν σε τροπολογίες, όλα τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων είναι απολύτως διασφαλισμένα.
• Σε ποια τιμή και με ποιον τρόπο θα γίνει; Τι γίνεται με χρήματα και τη δανειοδότηση της εταιρίας; Θα διευκολυνθεί;
Η μικρή ΔΕΗ θα πάρει μέρος των δανείων, όπως και η μεγάλη ΔΕΗ, είπε, θυμίζοντας ότι πελάτες της ΔΕΗ χρωστούν πάνω από ένα δίς και υποστηρίζοντας ότι τώρα θα μειωθεί το ρίσκο σε σχέση με τους λογαριασμούς που δεν μπορούν να πληρωθούν. Περιέγραψε δε, ότι η ΔΕΗ είναι «υποχρεωμένη» να τροφοδοτεί με ρευστότητα στην αγορά και άρα αν έχει πρόβλημα, υπάρχει αντανάκλαση και στην αγορά. «Οποιαδήποτε διαγωνιστική διαδικασία θα προβλέπει λογιστικές προτάσεις πάνω από αγοραστική αξία εταιρίας», είπε, διαβεβαιώνοντας ότι η Επιτροπή παραγωγής θα ενημερωθεί πάνω στις λεπτομέρειες του διαγωνισμού.
• Ποια θα είναι τα δικαιώματα των τοπικών κοινωνιών εκεί όπου θα υπάρξει ιδιώτης επενδυτής. Διασφαλίζονται;
Διασφαλίζονται απολύτως, είπε, σημειώνοντας πως όπως και σήμερα στη ΔΕΗ, υπάρχουν τμήματα άρδευσης χωραφιών, ύδρευσης πόλεων, οικολογική ισορροπία και προστασία και τουριστική ανάπτυξη, καθώς και προστασία από πλημυρικά φαινόμενα, με την ευθύνη να ανήκει στην Περιφέρεια, τη ΡΑΕ και την ειδική Γραμματεία Υδάτων, «και ο νέος ιδιοκτήτης θα έχει απόλυτη υπευθυνότητα για την τροφοδότηση της άρδευσης, το ποιοτικό νερό για ύδρευση , την πρόνοια για να μη διαταράξει την οικολογική ισορροπία και να μην υποβαθμίσει την τουριστική δραστηριότητα και να προστατεύει από πλημμυρικά φαινόμενα». Όσο για το τοπικό ανταποδοτικό τέλος, είπε πως «προφανέστατα θα το πληρώνει η ΔΕΗ στον βαθμό που θα της αναλογεί».
• Ο νέος ιδιοκτήτης θα έχει τις ίδιες υποχρεώσεις για θέματα πχ απαλλοτριώσεων μετεγκαταστάσεων;.
Ό,τι ακριβώς υπάρχει ως δέσμευση για τη ΔΕΗ, θα μεταφερθεί αυτούσια με την ίδια υποχρεωτικότητα στην μικρή ΔΕΗ
• Οι ωφελιμότητες - προτεραιότητες σε ζητήματα προσλήψεων, θα συνεχίσουν;
Είναι βέβαιο, ότι οι τοπικοί πληθυσμοί θα διατηρήσουν προτεραιότητα στη διαδικασία προσλήψεων.
«Θεωρώ ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία σημαντική πρόκληση μεταρρύθμισης με ποιότητα διαβίωσης των νοικοκυριών. Αν καταφέρουμε την εμπειρία από προηγούμενες διαδικασίες και άλλες χώρες να τις μεταφέρουμε με σωφροσύνη, διαφάνεια και διάλογο, θα έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού, και για φθηνότερη ηλεκτρική ενέργεια», είπε, κάνοντας λόγο για εχέγγυα ώστε η ΔΕΗ να ισχυροποιήσει τη θέση της στην εγχώρια αγορά και να ανοίξει σε εξωτερικές.
Χαρακτηρίζοντας μεγάλο θέμα αυτό της ενεργειακής ασφάλειας, το οποίο συζητείται άλλωστε μεταξύ των 28 ηγετών κυβερνήσεων και αρχηγών κρατών της ΕΕ, υποστήριξε ότι έχει τρεις επιμέρους πυλώνες:
• Την απεξάρτηση της ΕΕ από τρίτες χώρες. Θυμίζοντας ότι σε μεγάλο βαθμό και στα πετρέλαια και στο φυσικό αέριο η Ευρώπη είναι εξαρτημένη από τρίτες χώρες, υποστήριξε ότι Κύπρος και Ελλάδα μπορούν πλέον με τις έρευνες που έχουν ξεκινήσει να παίξουν μεγάλο ρόλο.
• Ενίσχυση υποδομών μεταφοράς ενεργειακών προϊόντων, ήτοι νέων αγωγών μεταφοράς αερίου και ηλεκτρικών διασυνδέσεων. «Όταν αντιμετωπιστεί αυτό, έρχεται να συνδεθεί με την μεγάλη ανάγκη τα ηλεκτρικά δίκτυα όλων των κρατών να πάψουν να είναι απομονωμένα», είπε, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την νησιωτικότητα της Ελλάδας για τη μη δυνατότητα σύνδεσης με καλώδιο. Μίλησε λοιπόν για τη θέση της χώρας με 12 έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος ύψους 7 δις ευρώ ως έργα προτεραιότητας, με δράσεις κορυφαίας ευρωπαϊκής δραστηριοποίησης.
• Απελευθέρωση της αγοράς (το νομοσχέδιο που συζητείται) με στόχο την παροχή ενεργειακών υπηρεσιών με φθηνότερες τιμές σε νοικοκυριά και ευρύτερα. Με αυτόν τον τρίτο πυλώνα, ο κ.Μανιάτης υποστήριξε ότι διασφαλίζεται η απαραίτητη ποσότητα σε μικρότερη τιμή.
Μπαίνοντας στο θέμα της «μικρής ΔΕΗ», ο υπουργός μίλησε για μία μεταρρύθμιση με στόχο την προστασία των καταναλωτών. Εξηγώντας ότι υπήρχαν δύο τρόποι, είτε να πουλήσει ποσοστό ή μέρος του που κατέχει το δημόσιο στον ελεύθερο ανταγωνισμό ή με διασπορά στα χρηματιστήρια, είτε να ομογενοποιηθεί μέρος του συνόλου δράσης της εταιρίας που εχει δεσπόζουσα δράση σε ένα πακέτο στην αγορά, υποστήριξε ότι η Ελλαδα επιλέγει το δεύτερο.
«Σε περίπτωση που ακολουθούσαμε το πρώτο μοντέλο στον ιδιωτικό τομέα, τα έσοδα θα πήγαιναν στο δημόσιο και η ΔΕΗ δεν θα εισέπραττε σχεδόν τίποτα», εξήγησε. «Αντίθετα, με τον τρόπο δημιουργίας της μικρής ΔΕΗ, το σύνολο εσόδων θα ενισχύσουν την κεφαλαιακή ασφάλεια της ΔΕΗ και θα ενισχύσουν το επενδυτικό της πρόγραμμα». Υποστήριξε άλλωστε ότι το ίδιο έχουν κάνει 19 από τις 28 χώρες της ΕΕ, έχοντας πλέον όχι μία δεσπόζουσα εταιρία αλλά δύο και τριών εταιριών με υψηλά ποσοστά στην παραγωγή και τη διάθεση ενέργειας, προωθώντας τον ανταγωνισμό. Εξήγησε άλλωστε ότι το 30% αφορά στο σύνολο των παραμέτρων, από το παραγωγικό δυναμικό, ως τους πελάτες, τους εργαζομένους, τα δάνεια, τις υποχρεώσεις κ.ο.κ. της υφιστάμενης ΔΕΗ. Ανέφερε δε ως εμπειρία καλού παραδείγματος αυτό των τηλεπικοινωνιών στο παρελθόν.
Κωδικοποιώντας δέκα σημαντικά κατ’ αυτόν ερωτήματα, γύρω από το θέμα έδωσε και τις αντίστοιχες απαντήσεις ως εξής :
• Ξεπουλιέται ή δεν ξεπουλιέται το πιο παραγωγικό κομμάτι της ΔΕΗ:
Εδώ, υποστήριξε ότι αυτό που θα δοθεί είναι το χαρακτηριστικό 30%, ούτε πιο προσοδοφόρο ούτε λιγότερο από το εναπομένον 70%. Θύμισε δε, ότι οι μονάδες Αμυντίου για παράδειγμα θέλουν αναβάθμιση κ.ο.κ.
• Ποιοι πελάτες θα πάνε στην νέα ΔΕΗ:
Απάντησε ότι υποχρεωτικά οι πελάτες μεταφέρονται μόλις για τέσσερις μήνες και μετά θα ισχύσει ο ανταγωνισμός και το δικαίωμα κάθε πολίτη να επιλέγει πάροχο. Διαβεβαίωσε πάντως ότι το μείγμα των πελατών θα αποτελείται από καλούς και κακούς πελάτες, μικρούς και μεγάλους, διαβλέποντας δε και ένα πλεονέκτημα της ΔΕΗ που έχει καταξιωμένο όνομα στην αγορά.
• Πού θα πάνε τα έσοδα από την ιδιωτικοποίηση;
Μίλησε για μία σημαντική παρέμβαση, διαβεβαιώνοντας ότι δεν θα πάνε στο ΤΑΙΠΕΔ. «Τα έσοδα θα πάνε στη ΔΕΗ. Την ιδιωτικοποίηση θα την κάνει η ΔΕΗ», είπε, υποστηρίζοντας ότι ο δανεισμός και η πιστωληπτική ικανότητά της θα βελτιωθεί.
• Υπάρχει αντίστοιχη εμπειρία στην Ευρώπη να χρησιμοποιήσουμε ;
Από τα 28 κράτη ήδη τα 19 το έχουν κάνει, είπε, επιλέγοντας να αναφερθεί στην Ιταλία και την αντίστοιχη επιχείρηση Ενέλ που πούλησε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής το 1999. «Η ρευστότητα που απέκτησε όχι μόνο δεν έβλαψε την μελέτη και ευρωστία αλλά της επέτρεψε να επεκταθεί στο εξωτερικό και να εξισορροπήσει τους κινδύνους και τις διακυμάνσεις της ιταλικής αγοράς», είπε, δίνοντας στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η παραγωγή των 180 τεραβατώρων το 1998 έγινε 295 τεραβατώρες το 2012, αυξημένη κατά 64%, με το 75% της αύξησης να προέρχεται από εγκαταστάσεις εκτός Ιταλίας. Μίλησε δε, για τετραπλάσια έσοδα, με την εταιρία να παραμένει σήμερα η μεγαλύτερη στην Ιταλία, λειτουργώντας με σχεδόν διπλάσιο δυναμικό από πριν.
• Τι θα γίνει με το κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο και τους ευάλωτους καταναλωτές;
Το κοινωνικό τιμολόγιο – η πολιτική για την ενίσχυση των οικονομικά ασθενέστερων, δεν είναι πολιτική της ΔΕΗ, είπε ο υπουργός, αλλά είναι αρμοδιότητα της κυβέρνησης. Υποστήριξε ότι ήταν ο πρώτος Ευρωπαίος υπουργός που υπέγραψε τέτοια απόφαση για το κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο και για πρώτη φορά στην ιστορία, έχουμε ρεύμα έως και 40% για τέτοια νοικοκυριά, που σήμερα φτάνουν τα 550.000 και με την προωθούμενη διεύρυνση κριτηρίων μπορεί να φτάσουν τα 700.000 νοικοκυριά. Υποστήριξε δε ότι υπάρχουν δεσμεύσεις ότι αυτό θα συνεχιστεί από κάθε πάροχο και τον ιδιώτη που θα πάρει την μικρή ΔΕΗ.
• Τι γίνεται με τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων :
Διαβεβαίωσε ότι με βάση τις εισηγήσεις των κομμάτων, όπως θα αποτυπωθούν σε τροπολογίες, όλα τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων είναι απολύτως διασφαλισμένα.
• Σε ποια τιμή και με ποιον τρόπο θα γίνει; Τι γίνεται με χρήματα και τη δανειοδότηση της εταιρίας; Θα διευκολυνθεί;
Η μικρή ΔΕΗ θα πάρει μέρος των δανείων, όπως και η μεγάλη ΔΕΗ, είπε, θυμίζοντας ότι πελάτες της ΔΕΗ χρωστούν πάνω από ένα δίς και υποστηρίζοντας ότι τώρα θα μειωθεί το ρίσκο σε σχέση με τους λογαριασμούς που δεν μπορούν να πληρωθούν. Περιέγραψε δε, ότι η ΔΕΗ είναι «υποχρεωμένη» να τροφοδοτεί με ρευστότητα στην αγορά και άρα αν έχει πρόβλημα, υπάρχει αντανάκλαση και στην αγορά. «Οποιαδήποτε διαγωνιστική διαδικασία θα προβλέπει λογιστικές προτάσεις πάνω από αγοραστική αξία εταιρίας», είπε, διαβεβαιώνοντας ότι η Επιτροπή παραγωγής θα ενημερωθεί πάνω στις λεπτομέρειες του διαγωνισμού.
• Ποια θα είναι τα δικαιώματα των τοπικών κοινωνιών εκεί όπου θα υπάρξει ιδιώτης επενδυτής. Διασφαλίζονται;
Διασφαλίζονται απολύτως, είπε, σημειώνοντας πως όπως και σήμερα στη ΔΕΗ, υπάρχουν τμήματα άρδευσης χωραφιών, ύδρευσης πόλεων, οικολογική ισορροπία και προστασία και τουριστική ανάπτυξη, καθώς και προστασία από πλημυρικά φαινόμενα, με την ευθύνη να ανήκει στην Περιφέρεια, τη ΡΑΕ και την ειδική Γραμματεία Υδάτων, «και ο νέος ιδιοκτήτης θα έχει απόλυτη υπευθυνότητα για την τροφοδότηση της άρδευσης, το ποιοτικό νερό για ύδρευση , την πρόνοια για να μη διαταράξει την οικολογική ισορροπία και να μην υποβαθμίσει την τουριστική δραστηριότητα και να προστατεύει από πλημμυρικά φαινόμενα». Όσο για το τοπικό ανταποδοτικό τέλος, είπε πως «προφανέστατα θα το πληρώνει η ΔΕΗ στον βαθμό που θα της αναλογεί».
• Ο νέος ιδιοκτήτης θα έχει τις ίδιες υποχρεώσεις για θέματα πχ απαλλοτριώσεων μετεγκαταστάσεων;.
Ό,τι ακριβώς υπάρχει ως δέσμευση για τη ΔΕΗ, θα μεταφερθεί αυτούσια με την ίδια υποχρεωτικότητα στην μικρή ΔΕΗ
• Οι ωφελιμότητες - προτεραιότητες σε ζητήματα προσλήψεων, θα συνεχίσουν;
Είναι βέβαιο, ότι οι τοπικοί πληθυσμοί θα διατηρήσουν προτεραιότητα στη διαδικασία προσλήψεων.
«Θεωρώ ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία σημαντική πρόκληση μεταρρύθμισης με ποιότητα διαβίωσης των νοικοκυριών. Αν καταφέρουμε την εμπειρία από προηγούμενες διαδικασίες και άλλες χώρες να τις μεταφέρουμε με σωφροσύνη, διαφάνεια και διάλογο, θα έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού, και για φθηνότερη ηλεκτρική ενέργεια», είπε, κάνοντας λόγο για εχέγγυα ώστε η ΔΕΗ να ισχυροποιήσει τη θέση της στην εγχώρια αγορά και να ανοίξει σε εξωτερικές.
Ρεπορτάζ: Ζαφειριάδου Μαριτίνα
Πηγή: real.gr
Σχετικά άρθρα