10:24 | 2/7/14
Εξασφαλίστηκαν 450 εκατ. ευρώ για τη γραμμή 4...
Το υπουργείο Υποδομών εξασφάλισε 450 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό, που θα συνδέει το τμήμα Ευαγγελισμός-Άλσος Βεΐκου. Όπως δήλωσε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, το έργο θα ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ΣΕΣ 2014-2020, ενώ μέρος του κόστους, που ξεπερνά τα 900 εκατ. ευρώ, λογικά το 50%, θα καλυφθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Παρότι η υπόθεση της γραμμής 4 θεωρούνταν «χαμένη», τουλάχιστον μέχρι το 2020, πηγές του περιβάλλοντος του υπουργού Υποδομών ανέφεραν ότι το ζήτημα της χρηματοδότησης θεωρείται ότι έχει κλείσει έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», η πλευρά της Αττικό Μετρό δηλώνει απολύτως έτοιμη να προκηρύξει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, λίγους μήνες αφότου της δοθεί το «πράσινο φως». Το τμήμα Ευαγγελισμός-Αλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) έχει μελετηθεί εκτενώς τα προηγούμενα χρόνια και θεωρείται ώριμο (μάλιστα η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του έχει από το 2012 κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος).
Το έργο είναι αναμφισβήτητα σημαντικό, καθώς θα δώσει «διέξοδο» σε εξαιρετικά πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη και τα Εξάρχεια. Όμως το τμήμα Άλσος Βεΐκου-Περισσός, με το οποίο η νέα γραμμή του μετρό προγραμματίζεται να ενωθεί με τη γραμμή του ΗΣΑΠ οδηγώντας σε αποσυμφόρηση των κεντρικών σταθμών μετεπιβίβασης δυστυχώς φαίνεται να μένει εκτός σχεδίων, τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί ο προϋπολογισμός του έργου.
Το υπουργείο Υποδομών εξασφάλισε 450 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό, που θα συνδέει το τμήμα Ευαγγελισμός-Άλσος Βεΐκου. Όπως δήλωσε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, το έργο θα ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ΣΕΣ 2014-2020, ενώ μέρος του κόστους, που ξεπερνά τα 900 εκατ. ευρώ, λογικά το 50%, θα καλυφθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Παρότι η υπόθεση της γραμμής 4 θεωρούνταν «χαμένη», τουλάχιστον μέχρι το 2020, πηγές του περιβάλλοντος του υπουργού Υποδομών ανέφεραν ότι το ζήτημα της χρηματοδότησης θεωρείται ότι έχει κλείσει έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», η πλευρά της Αττικό Μετρό δηλώνει απολύτως έτοιμη να προκηρύξει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, λίγους μήνες αφότου της δοθεί το «πράσινο φως». Το τμήμα Ευαγγελισμός-Αλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) έχει μελετηθεί εκτενώς τα προηγούμενα χρόνια και θεωρείται ώριμο (μάλιστα η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του έχει από το 2012 κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος).
Το έργο είναι αναμφισβήτητα σημαντικό, καθώς θα δώσει «διέξοδο» σε εξαιρετικά πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη και τα Εξάρχεια. Όμως το τμήμα Άλσος Βεΐκου-Περισσός, με το οποίο η νέα γραμμή του μετρό προγραμματίζεται να ενωθεί με τη γραμμή του ΗΣΑΠ οδηγώντας σε αποσυμφόρηση των κεντρικών σταθμών μετεπιβίβασης δυστυχώς φαίνεται να μένει εκτός σχεδίων, τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί ο προϋπολογισμός του έργου.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα