19:09 | 1/7/14
«Δημιουργούμε μια νέα στοχευμένη οικονομία για πρώτη φορά στη χώρα» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης για την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, κατά την παρουσίαση της βελτιστοποίησης χρήσης του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου από τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Θεοφανόπουλο και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο τμήματος Ισθμός – Λουτράκι από τον Διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΟΣΕ κ. Γρηγόρη Σαμπατακάκη, στην έδρα της Περιφέρειας Πελοποννήσου την Τρίτη 1 Ιουλίου 2014.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου χαρακτήρισε το πρόγραμμα πιλοτικό για τη χώρα, γιατί αφενός είναι η πρώτη φορά που συμπράττει ο ΟΣΕ με την Περιφέρεια, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και πιθανώς με ιδιώτες επενδυτές και, αφετέρου, γιατί πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εναλλακτικής χρήσης όλου του δικτύου, το οποίο θα υιοθετηθεί στη συνέχεια και στην υπόλοιπη χώρα. «Ευθύνη μας δεν είναι αποκλειστικά και μόνο η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου, αλλά η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου, ρεαλιστικού και βιώσιμου σχεδίου» δήλωσε ο κ. Τατούλης εμφατικά.
Καταθέτουμε μια νέα πρόταση που καλύπτει το ενδιαφέρον, που εμείς δημιουργήσαμε σε ένα δίκτυο, το οποίο μόνο κόστος συνεπαγόταν για τον ΟΣΕ, λόγω των αναγκών συντήρησής του, τόνισε ο κ. Τατούλης και συμπλήρωσε ότι «δημιουργούμε νέα στοχευμένα οικονομικά προϊόντα, νέα δίκτυα και νέες προτάσεις τουριστικών προϊόντων, ενώ παράλληλα αποτρέπουμε την ερήμωση υφισταμένων δομών του ΟΣΕ που έχουν χαρακτηριστεί μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου για τις καινοτομίες του σχεδίου, όπως για τη δυνατότητα τοποθέτησης οπτικών ινών και φωτοβολταϊκών παράλληλα με τις σιδηροδρομικές γραμμές, «οι οποίες θα πολλαπλασιάσουν το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας» όπως χαρακτηριστικά δήλωσε.
Αναφορικά με τον προαστιακό Ισθμού – Λουτρακίου ο κ. Τατούλης ανέφερε ότι αποτελεί πρόκληση για μια νέα προοπτική για το Λουτράκι, ώστε να μην είναι ταυτισμένο μόνο με το Καζίνο, και τόνισε ότι «επενδύουμε στο Λουτράκι και το επόμενο διάστημα θα παρουσιάσουμε το σχέδιό μας για την ανάδειξη του Ισθμού».
«Εκεί που τολμούμε με μεθοδικότητα και ολοκληρωμένο σχέδιο μπορούμε να πετύχουμε» τόνισε ο κ. Τατούλης τονίζοντας ότι «στόχος μας είναι το τρένο attraction και η ανίχνευση νέων προκλήσεων που θα αποτελέσουν το παράδειγμα για όλη τη χώρα» και συμπλήρωσε ότι «ενώ ήμασταν έτοιμοι προεκλογικά, παρουσιάζουμε σήμερα τα έργα αυτά για να μη θεωρηθεί ότι θα αποτελούσαν αντικείμενο εκμετάλλευσης».
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλος ανέφερε ότι στόχος είναι να επανεκκινήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, το οποίο είναι ενεργό και για την αναβάθμιση του οποίου δαπανήθηκαν πολλά χρήματα, με διαφορετικές χρήσεις ανά τμήματα, όπως τουριστική για το τμήμα Κόρινθος – Άργος ή ως προαστιακός στην Καλαμάτα. Ο κ. Θεοφανόπουλος τόνισε ότι πρόκειται για εναλλακτικό τρόπο χρήσης του δικτύου, ώστε να αναπτυχθεί ένα συνολικό εμπορικό προϊόν στο επίκεντρο του οποίου θα είναι ο σιδηρόδρομος.
Ο Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΟΣΕ κ. Σαμπατακάκης παρουσίασε την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου από τον Ισθμό στο Λουτράκι, η οποία κατέστη εφικτή μετά το έντονο ενδιαφέρον και τη συνεργασία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου. Σύμφωνα με τον κ. Σαμπατακάκη το έργο έχει προϋπολογισμό 11,5 εκατομμύρια ευρώ, έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και έχει ήδη αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά.
Παρόντες κατά την παρουσίαση ήταν οι Θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες Πελοποννήσου κ.κ. Νικολάκου και Παπαφωτίου και ο Αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας κ. Γιαννακούρας.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου χαρακτήρισε το πρόγραμμα πιλοτικό για τη χώρα, γιατί αφενός είναι η πρώτη φορά που συμπράττει ο ΟΣΕ με την Περιφέρεια, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και πιθανώς με ιδιώτες επενδυτές και, αφετέρου, γιατί πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εναλλακτικής χρήσης όλου του δικτύου, το οποίο θα υιοθετηθεί στη συνέχεια και στην υπόλοιπη χώρα. «Ευθύνη μας δεν είναι αποκλειστικά και μόνο η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου, αλλά η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου, ρεαλιστικού και βιώσιμου σχεδίου» δήλωσε ο κ. Τατούλης εμφατικά.
Καταθέτουμε μια νέα πρόταση που καλύπτει το ενδιαφέρον, που εμείς δημιουργήσαμε σε ένα δίκτυο, το οποίο μόνο κόστος συνεπαγόταν για τον ΟΣΕ, λόγω των αναγκών συντήρησής του, τόνισε ο κ. Τατούλης και συμπλήρωσε ότι «δημιουργούμε νέα στοχευμένα οικονομικά προϊόντα, νέα δίκτυα και νέες προτάσεις τουριστικών προϊόντων, ενώ παράλληλα αποτρέπουμε την ερήμωση υφισταμένων δομών του ΟΣΕ που έχουν χαρακτηριστεί μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου για τις καινοτομίες του σχεδίου, όπως για τη δυνατότητα τοποθέτησης οπτικών ινών και φωτοβολταϊκών παράλληλα με τις σιδηροδρομικές γραμμές, «οι οποίες θα πολλαπλασιάσουν το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας» όπως χαρακτηριστικά δήλωσε.
Αναφορικά με τον προαστιακό Ισθμού – Λουτρακίου ο κ. Τατούλης ανέφερε ότι αποτελεί πρόκληση για μια νέα προοπτική για το Λουτράκι, ώστε να μην είναι ταυτισμένο μόνο με το Καζίνο, και τόνισε ότι «επενδύουμε στο Λουτράκι και το επόμενο διάστημα θα παρουσιάσουμε το σχέδιό μας για την ανάδειξη του Ισθμού».
«Εκεί που τολμούμε με μεθοδικότητα και ολοκληρωμένο σχέδιο μπορούμε να πετύχουμε» τόνισε ο κ. Τατούλης τονίζοντας ότι «στόχος μας είναι το τρένο attraction και η ανίχνευση νέων προκλήσεων που θα αποτελέσουν το παράδειγμα για όλη τη χώρα» και συμπλήρωσε ότι «ενώ ήμασταν έτοιμοι προεκλογικά, παρουσιάζουμε σήμερα τα έργα αυτά για να μη θεωρηθεί ότι θα αποτελούσαν αντικείμενο εκμετάλλευσης».
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλος ανέφερε ότι στόχος είναι να επανεκκινήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, το οποίο είναι ενεργό και για την αναβάθμιση του οποίου δαπανήθηκαν πολλά χρήματα, με διαφορετικές χρήσεις ανά τμήματα, όπως τουριστική για το τμήμα Κόρινθος – Άργος ή ως προαστιακός στην Καλαμάτα. Ο κ. Θεοφανόπουλος τόνισε ότι πρόκειται για εναλλακτικό τρόπο χρήσης του δικτύου, ώστε να αναπτυχθεί ένα συνολικό εμπορικό προϊόν στο επίκεντρο του οποίου θα είναι ο σιδηρόδρομος.
Ο Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΟΣΕ κ. Σαμπατακάκης παρουσίασε την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου από τον Ισθμό στο Λουτράκι, η οποία κατέστη εφικτή μετά το έντονο ενδιαφέρον και τη συνεργασία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου. Σύμφωνα με τον κ. Σαμπατακάκη το έργο έχει προϋπολογισμό 11,5 εκατομμύρια ευρώ, έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και έχει ήδη αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά.
Παρόντες κατά την παρουσίαση ήταν οι Θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες Πελοποννήσου κ.κ. Νικολάκου και Παπαφωτίου και ο Αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας κ. Γιαννακούρας.
Σχετικές ετικέτες:ΕλλάδαΠελοπόννησος
Σχετικά άρθρα