Εκατομμύρια κλήσεις στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα παιδιά | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Εκατομμύρια κλήσεις στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα παιδιά

02:04 | 16/5/15
ekatommuria-kliseis-stin-ethniki-tilefoniki-grammi-gia-ta-paidia

Το 2014 γίνονταν 776 κλήσεις τη μέρα

Περισσότερες από 2,7 εκατομμύρια κλήσεις έχει δεχτεί στα 19 χρόνια λειτουργίας της η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα παιδιά SOS 1056, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το «Χαμόγελο του Παιδιού» με αφορμή την 17η Μαΐου, Παγκόσμια Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας.

Κατά την περίοδο αυτή, το «Χαμόγελο του Παιδιού» διαχειρίστηκε σοβαρά θέματα 535.083 παιδιών, πραγματοποίησε επιτόπιες παρεμβάσεις για 1.783 παιδιά σε κίνδυνο, έλαβε και διαχειρίστηκε 5.594 καταγγελίες για 13.476 παιδιά, δέχτηκε 34.270 κλήσεις στην Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά και χειρίστηκε 920 σοβαρά περιστατικά εξαφανίσεων παιδιών.

Το 2014 η «Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056» δέχτηκε 283.369 τηλεφωνικές κλήσεις που αντιστοιχούν σε 776 κλήσεις την ημέρα. Οι 35.093 κλήσεις αφορούσαν σε εξειδικευμένα θέματα παιδιών, τα οποία και χειρίστηκε «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Μετά τις καταγγελίες, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» πραγματοποίησε επιτόπια παρέμβαση σε 107 περιστατικά που αφορούσαν 176 παιδιά που βρίσκονταν σε κίνδυνο, ενώ διαχειρίστηκε 719 καταγγελίες κακοποίησης που αφορούσαν σε συνολικά 1.439 παιδιά.

Επίσης, το 2014 η «116000 Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά» δέχτηκε 7.151 κλήσεις και συνολικά 111 αιτήματα για την υποστήριξη ερευνών αναζήτησης εξαφανισμένων παιδιών. Ο οργανισμός διαχειρίστηκε 91 περιπτώσεις εκ των οποίων τα 82 παιδιά εντοπίστηκαν.

Το «Χαμόγελο του Παιδιού» μέσω της «Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056» και της «116000 Ευρωπαϊκής Γραμμής για τα Εξαφανισμένα Παιδιά» συμβάλλει άμεσα στην πρόληψη και αντιμετώπιση κάθε σοβαρού προβλήματος που αφορά σε παιδί θύμα κακοποίησης, παραμέλησης, εξαφάνισης, εμπορίας ή σχολικού εκφοβισμού.

Οι γραμμές είναι επίσημα αναγνωρισμένες ως Γραμμές Έκτακτης Ανάγκης (emergency lines) και είναι διασυνδεδεμένες με τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112. Απευθύνονται σε παιδιά και ενήλικες, λειτουργούν καθημερινά, όλο το 24ωρο και είναι στελεχωμένες με επιστημονικό προσωπικό, κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους.

Επίσης, το «Χαμόγελο του Παιδιού» είναι μέλος του Διεθνούς Δικτύου Γραμμών Βοήθειας για παιδιά «Child Helpline International (CHI)». Το δίκτυο αριθμεί 192 μέλη – γραμμές βοήθειας για παιδιά σε 145 χώρες του κόσμου. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο όλοι οι οργανισμοί λαμβάνουν 14 εκατομμύρια κλήσεις από παιδιά και νέους από όλο τον κόσμο που αναζητούν βοήθεια.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του CHI, πάνω από τέσσερα εκατομμύρια παιδιά και νέοι κατήγγειλαν κάποια μορφή κακοποίησης και βίας (σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική) την περίοδο 2003-2012. Πιο συγκεκριμένα, παιδιά και νέοι επικοινώνησαν με τηλεφωνικές γραμμές για να αναζητήσουν βοήθεια σχετικά με σωματική κακοποίηση (32%), σχολικό εκφοβισμό (28%), σεξουαλική κακοποίηση (19%), ψυχολογική κακοποίηση (11%) και παραμέληση (10%).

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών