13:02 | 27/5/16
Τι είπε για την συνταγματικότητα της αύξησης του Φ.Π.Α. και τις επενδύσεις στα νησιά ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας, μιλώντας στον 9.84
«Εμείς αυτό που κάναμε ήταν να σκορπίσουμε τους φόρους σε πολλά μέρη. Δεν υπάρχουν μεγάλες θεματικές αυξήσεις», δήλωσε για την αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά, μιλώντας στην «Τρόικα» του Αθήνα 9.84 ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας.Όπως εξήγησε ο κ. Μάρδας «όσον αφορά στον Φ.Π.Α, είχαμε πει, για παράδειγμα, να τον αυξήσουμε στη ΔΕΗ από 13% σε 23%… Αυτή ήταν μια από τις προτάσεις που υπήρχαν. Εμείς αυτό που κάναμε σε ό,τι αφορά όλο αυτό το φορολογικό πακέτο ήταν να “σκορπίσουμε” τους φόρους σε πολλά μέρη -δεν υπάρχουν μεγάλες θεαματικές αυξήσεις-, γιατί θεωρούμε ότι αυτή η πολιτική είναι πολύ καλύτερη απέναντι στους πολίτες, από το να δέχεται ένας πολίτης την ομοβροντία μιας αύξησης του Φ.Π.Α κατά 10% σε ένα χώρο. Αυτές ήταν οι λύσεις που βρίσκονταν πάνω στο τραπέζι. Ή ένα “σκόρπισμα” πολλών μικρών φόρων δεξιά και αριστερά ή μια μεγάλη ομοβροντία… Σε ό,τι αφορά στο διαχειριστικό σκέλος, φτάσαμε στο σημείο που βλέπετε. Από εκεί και πέρα μπορεί να υπήρχε μια σωρεία λύσεων στο τραπέζι διαπραγματεύσεων που δεν την γνωρίζουμε. Κρίθηκε ότι εκεί έπρεπε να φτάσουμε και εδώ φτάσαμε».
Σύμφωνα με τον κ. Μάρδα τα μέτρα που επιβάλλονται μέσω του τελευταίου πολυνομοσχεδίου έχουν «βραχυχρόνια ισχύ». Όπως υποστήριξε εφόσον ανακάμψει η ελληνική οικονομία «θα αρχίσουν να έρχονται ελαφρύνσεις».
«Το 24% Φ.Π.Α είναι βέβαιο ότι θα μειωθεί, όπως και διάφορα άλλα βάρη που έχουν επιβληθεί» τόνισε χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά:
Δημοσιογράφος: Δεν υπήρχε άλλη επιλογή σε επίπεδο οικονομικής πολιτικής;
Δ. Μάρδας: «Επιλογές υπήρχαν. Όσον αφορά στον Φ.Π.Α, είχαμε πει, για παράδειγμα, να τον αυξήσουμε στη ΔΕΗ από 13% σε 23%... Αυτή ήταν μια από τις προτάσεις που υπήρχαν. Εμείς αυτό που κάναμε σε ό,τι αφορά όλο αυτό το φορολογικό πακέτο ήταν να “σκορπίσουμε” τους φόρους σε πολλά μέρη -δεν υπάρχουν μεγάλες θεαματικές αυξήσεις-, γιατί θεωρούμε ότι αυτή η πολιτική είναι πολύ καλύτερη απέναντι στους πολίτες, από το να δέχεται ένας πολίτης την ομοβροντία μιας αύξησης του Φ.Π.Α κατά 10% σε ένα χώρο. Αυτές ήταν οι λύσεις που βρίσκονταν πάνω στο τραπέζι.Ή ένα “σκόρπισμα” πολλών μικρών φόρων δεξιά και αριστερά ή μια μεγάλη ομοβροντία... Σε ό,τι αφορά στο διαχειριστικό σκέλος, φτάσαμε στο σημείο που βλέπετε. Από εκεί και πέρα μπορεί να υπήρχε μια σωρεία λύσεων στο τραπέζι διαπραγματεύσεων που δεν την γνωρίζουμε. Κρίθηκε ότι εκεί έπρεπε να φτάσουμε και εδώ φτάσαμε. Δύο είναι τα κύρια θέματα που προκύπτουν. Όποια μέτρα επιβάλλονται αυτή τη χρονική περίοδο και έχουν επιβληθεί και επιβαρύνουν τα εισοδήματα των πολιτών έχουν βραχυχρόνια ισχύ. Με την έννοια ότι, από την στιγμή που ανακάμπτει η ελληνική οικονομία, θα αρχίσουν να έρχονται ελαφρύνσεις. Το 24% Φ.Π.Α είναι βέβαιο ότι θα μειωθεί, όπως και διάφορα άλλα βάρη που έχουν επιβληθεί. Από εκεί και πέρα το παιχνίδι, έτσι ώστε να φτάσουμε σε θετικές εξελίξεις που συνδέονται με την απάλειψη όλων αυτών των βαρών έγκειται σε δύο σημεία. Το ένα είναι ο εκσυγχρονισμός της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας με διάφορα μέτρα που εδώ και χρόνια έπρεπε να έχουν εφαρμοστεί και αυτό δεν έχει γίνει. Τολμάμε να κάνουμε κάποια πράγματα. Έχουμε το θέμα των πρόωρων συντάξεων που κανείς τολμούσε να το αγγίξει, όχι να το λύσει στο παρελθόν και εμείς το οδηγήσαμε σε ένα τέλος. Το δεύτερο κομμάτι είναι το θέμα της ανάπτυξης. Αυτά τα δύο στοιχεία θα οδηγήσουν στη λύση του ζητήματος που συνδέεται με το πρώτο μέρος, δηλαδή την απάλειψη των βαρών που έχουν επιβληθεί όλο αυτό το χρονικό διάστημα».
* Για την συνταγματικότητα της αύξησης του Φ.Π.Α. στα νησιά:
«Υπήρχε μια μνημονιακή δέσμευση εδώ και πολύ καιρό. Τα συγκεκριμένα νησιά βρίσκονταν σε ένα ευνοϊκότερο καθεστώς από άλλα νησιά, σύμφωνα με την συνταγματική υποχρέωση η οποία υπήρχε. Από εκεί και πέρα μπορούν να βρεθούν πολλά άλλα μέτρα πολιτικής που θα υποκαταστήσουν αυτή τη δυσμενή επίπτωση της αύξησης του Φ.Π.Α στα νησιά. Σε ένα πλούσιο νησί δεν ξέρω κατά πόσο θα προσέξει ένας τουρίστας την αύξηση του Φ.Π.Α. Όσον αφορά στην συνταγματικότητα αυτού του μέτρου, πρέπει να συζητήσετε με συνταγματολόγους. Το σύνταγμα ορίζει μια ευνοϊκότερη μεταχείριση και ως εκ τούτου μπορούν να βρεθούν κάποια άλλα μέτρα πολιτικής που να οδηγήσουν σε κάποιο τέτοιο αποτέλεσμα...».
Σε άλλο σημείο είπε: «Τα μέτρα που λήφθηκαν είναι αποτέλεσμα μιας μελέτης που έγινε και μιας συμφωνίας με τους εταίρους, οι οποίοι έχουν τις δικές τους απόψεις και προσεγγίσεις. Δεν υιοθετούνται μέτρα τα οποία εκ των προτέρων θεωρούνται ότι έχουν στόχους μη επιτεύξιμους. Από εκεί και πέρα είναι το “βλέποντας και κάνοντας”. Ο στόχος είναι να προσεγγίσουμε αυτούς τους στόχους και να τους φτάσουμε στο 100%. Μπορούμε να τους πετύχουμε αυτούς τους στόχους. Από την στιγμή που αρχίζει να ανακάμπτει η οικονομία, η προσέγγιση των στόχων γίνεται ακόμα πιο εύκολη. Είναι εφικτή η προσέγγιση των στόχων».
* Για Θ. Δρίτσα και Χ. Σπίρτζη:
«Η λύση που θα δοθεί και θα δώσει μια ανάταση στον προϋπολογισμό και στην ελληνική κοινωνία είναι η ανάπτυξη. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι ένας πολιτικός λειτουργεί χωρίς να έχει στο μυαλό του πώς θα φέρει επενδύσεις στη χώρα».
Δημοσιογράφος: Τι δεν μπορείτε να φανταστείτε; Ρωτήστε τον κ. Σπίρτζη και τον κ. Δρίτσα...
Δ. Μάρδας: «Γιατί, εν πάση περιπτώσει, γίνονται πράγματα τα οποία δεν έπρεπε να γίνονται; Αφήστε τι βλέπετε συχνά σε επίπεδο κάποιων δηλώσεων. Αυτά που πρέπει να γίνουν, γίνονται».Σχετικές ετικέτες:Δημήτρης ΜάρδαςεπενδύσειςκυβέρνησηΟικονομίαΠολιτικήΣΥΡΙΖΑΦΠΑ
Σχετικά άρθρα