11:39 | 25/11/16
Η εφημερίδα «Αυγή» γράφει για ένα θεσμό που «μαυρίζει ακόμα πιο πολύ τη ζωή των εργαζομένων»
«Μαύρο» στη «Black Friday» ρίχνουν ΣΥΡΙΖΑ και «Αυγή» κάνοντας λόγο για τη «μαύρη όψη της κατανάλωσης».
Η εφημερίδα που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ αποκηρύσσει συγκεκριμένα τη «Μαύρη Παρασκευή» χαρακτηρίζοντας την ως έναν θεσμό καταναλωτικού παροξυσμού από μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και παραρτήματα πολυεθνικών κολοσσών που «μαυρίζει ακόμα πιο πολύ τη ζωή των εργαζομένων».
«Σε μια εποχή που η μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών έχει μετατρέψει την πλειονότητα των καταναλωτών σε "κυνηγό προσφορών", τα πολυκαταστήματα εφαρμόζουν τον θεσμό της Black Friday σε μια προσπάθεια να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, το οποίο μόνο αυτές έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν, στοχεύοντας παράλληλα στον ακόμα μεγαλύτερο περιορισμό του μεριδίου των "μικρών" ανταγωνιστών τους», γράφει το δημοσίευμα που έχει κεντρική θέση στο εξώφυλλο.
Την αντίθεσή τους στον θεσμό του «Black Friday» εξέφρασαν επίσης η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων και το Τμήμα Εργατικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ.
«Η προσπάθεια επιβολής καταναλωτικών συνηθειών της πατρίδας της υπερκατανάλωσης, των ΗΠΑ, στον υπόλοιπο κόσμο, συνεχίζεται δυναμικά με στόχευση αυτήν τη φορά τους νεόπτωχους της παλιάς μεσαίας τάξης» αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Μικρομεσαίων του ΣΥΡΙΖΑ.
Η Αυγή φιλοξενεί και τις αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΥΙΕ) για τη Μαύρη Παρασκευή. Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία δηλώνει πως «η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις ‘‘απίθανες προσφορές’’. Στην ουσία, συνεχίζει η ΟΙΥΕ, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας.
«Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών ''κυνηγό προσφορών''». «Η Ομοσπονδία καταγγέλλει αυτές τις ξενόφερτες και επιθετικές στρατηγικές πωλήσεων, τύπου Black Friday, ‘‘που εισάγουν οι μεγαλοεργοδότες’’, και οι οποίες, όχι μόνο καταστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά επιπλέον εκμεταλλεύονται καταναλωτές και εργαζόμενους, που καλούνται να είναι συνεχώς ελαστικά εργαζόμενοι» συνεχίζεται στην ανακοίνωση.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΟΥΙΕ «δεσμεύεται ότι μαζί με τα σωματεία και τους εργαζόμενους, θα συνεχίσει να αγωνίζεται για να υπάρξει ισορροπημένη, ορθολογική και δίκαιη ρύθμιση της λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων μέσα από την επαναφορά της ΕΓΣΣΕ και των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, που θα είναι υποχρεωτικές για όλους τους εργοδότες».
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδαεφημερίδα ΑυγήΜέσα Μαζικής ΕνημέρωσηςBlack Friday
Σχετικά άρθρα