Παροξυσμός για τη Black Friday - ουρές δεκάδων μέτρων στα καταστήματα (φώτο) | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Παροξυσμός για τη Black Friday - ουρές δεκάδων μέτρων στα καταστήματα (φώτο)

13:19 | 25/11/16
paroysmos-gia-th-black-friday-oyres-ekatontadwn-metrwn-sta-katasthmata-fwto

Με ουρές που ξεπερνούν κάθε φαντασία ξεκίνησε σήμερα Παρασκευή η λεγόμενη Black Friday που σε πολλά καταστήματα θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή

Στην πλατεία Συντάγματος είχαν σχηματιστεί ουρές άνω των 100 μέτρων από πολύ νωρίς το πρωί, πριν ακόμη ανοίξουν τις πόρτες τους τα πολυκαταστήματα.

Αντίστοιχη ήταν εικόνα στη Θεσσαλονίκη στο εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα και στον Πειραιά, με πολλούς καταναλωτές να δηλώνουν ότι ήρθαν ακόμη και από την περιφέρεια για να προλάβουν τις προσφορές και να κάνουν τα ψώνια τους εν όψει και των εορτών που έρχονται σε λιγότερο από έναν μήνα. Και στην Κρήτη όμως, σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, σε ορισμένα καταστήματα είχαν σχηματιστεί ουρές δεκάδων μέτρων από πολύ νωρίς το πρωί, όπως άλλωστε και στη Λάρισα, όπου  περίμεναν υπομονετικά έξω από πολυκατάστημα ηλεκτρονικών προϊόντων.

Μεταξύ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά και έχουν ανακοινώσει ότι θα συμμετάσχουν στην Black Friday, είναι τα εμπορικά κέντρα River West και Athens Metro Mall, τα εκπτωτικά χωριά στα Σπάτα McArthurGlen και Smart Park, οι αλυσίδες τεχνολογικών προϊόντων Public και Πλαίσιο, η αλυσίδα καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ, η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών Media Markt, η αλυσίδα επίπλων ΕΝΤΟΣ, η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού JYSK, η αλυσίδα κοσμημάτων και αξεσουάρ Folli Follie, η GAP, τα Marks and Spencer και πολλές ακόμα εμπορικές επιχειρήσεις (αλυσίδες ή εμπορικά καταστήματα). Σύμφωνα με τις προσφορές που έχουν ανακοινωθεί, το ποσοστό των εκπτώσεων θα φτάνει έως 80% από την αρχική τιμή (όχι τη χαμηλή τιμή outlet που ισχύει ήδη στο εκπτωτικό χωριό) με έως και 40% έκπτωση από την τιμή outlet.

Οι καταναλωτές θα πρέπει πάντως να έχουν τον νου τους, καθώς συχνά παρατηρείται το φαινόμενο σύμφωνα με τον Independent των παραπλανητικών εκπτώσεων, αφού όπως έχει αποδειχθεί στη Βρετανία, σχεδόν οι μισές εκπτώσεις της Black Friday, είναι παραπλανητικές με τις τιμές των προϊόντων να διαφέρουν ελάχιστα ή και καθόλου από εκείνες της αμέσως προηγούμενης ημέρας.  «Να θυμόμαστε ότι και κατά τη διάρκεια των προσφορών, τα δικαιώματά μας ως καταναλωτές εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο» υπενθύμισε μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο η αναπληρώτρια συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη.

Δείτε φωτογραφίες

paroysmos-gia-th-black-friday-oyres-ekatontadwn-metrwn-sta-katasthmata-fwto

paroysmos-gia-th-black-friday-oyres-ekatontadwn-metrwn-sta-katasthmata-fwto

paroysmos-gia-th-black-friday-oyres-ekatontadwn-metrwn-sta-katasthmata-fwto

paroysmos-gia-th-black-friday-oyres-ekatontadwn-metrwn-sta-katasthmata-fwto

paroysmos-gia-th-black-friday-oyres-ekatontadwn-metrwn-sta-katasthmata-fwto

paroysmos-gia-th-black-friday-oyres-ekatontadwn-metrwn-sta-katasthmata-fwto

Ελπίδες και αντιδράσεις

Η λεγόμενη Black Friday έχει προκαλέσει βεβαίως ποικίλα σχόλια με τις εταιρίες να ευελπιστούν πως τις ημέρες αυτές των μεγάλων προσφορών θα έχουν κέρδη ικανά ώστε να καλυφθούν οι ζημιές της προηγούμενης δύσκολης περιόδου. Στον αντίποδα αυτών, εμπορικοί σύλλογοι και συνδικαλιστικοί φορείς, εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί για τα αποτελέσματα που θα υπάρξουν.

Ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ, Θανάσης Δανούσης, χαρακτήρισε τις συνθήκες εργασίας των μισθωτών αποπνικτικές και ασφυκτικές, κάνοντας λόγο για ζήτημα ασφάλειας των υπαλλήλων. «Λογικό είναι οι εργαζόμενοι, όντας πιεσμένοι ασφυκτικά, να λειτουργούν υπό καθεστώς ιδιαίτερης νευρικότητας και πίεσης. Οπότε, θεωρώ ούτε εξυπηρέτηση των πελατών μπορεί να γίνει με αυτόν τον τρόπο» είπε και πρόσθεσε πως «αυτές οι καταστάσεις αγγίζουν την αθλιότητα», αφού -σύμφωνα με τον συνδικαλιστή της ΓΣΕΕ- οι εργαζόμενοι δεν θα έχουν καμία παραπάνω απολαβή στο μισθό τους.

Κατά τον κ. Δανούση, αυτές οι προωθητικές ενέργειες μπορούν να πυροδοτήσουν φαινόμενα εργοδοτικής ασυδοσίας, μέσω της ελαστικοποίησης των ωραρίων των εργαζομένων. «Αυτά τα φαινόμενα λειτουργούν πειραματικά, στη συνέχεια τα στοιχεία επεξεργάζονται οι εργοδότες και αν είναι προσοδοφόρα μονιμοποιούνται ως μέρος της καθημερινότητας των εργαζομένων» τόνισε.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης, χαρακτήρισε το γεγονός «αμερικανιά», καλώντας και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να συμμετέχουν στη Black Friday. «Δεν θα προκύψει διεύρυνση του εργασιακού ωραρίου, όσων μισθωτών θα εργαστούν κατά τη διάρκεια αυτής της προωθητικής ενέργειας» είπε και εξήγησε για τη «Μαύρη Παρασκευή» πως είναι μία διαφημιστική καμπάνια και μία μέθοδος marketing που ακολουθούν οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν και την οικονομική δυνατότητα να τη διαφημίσουν. «Είναι ένα επιπλέον έσοδο και για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης» πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, αυτό το γεγονός αποδεικνύει πως το ενδιάμεσο δεκαήμερο των εκπτώσεων δεν απέδωσε. «Έχουμε τα στοιχεία και ξέρουμε πως σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις είχαμε κατά μέσο όρο μείον 13,5% τζίρο» ανέφερε, επισημαίνοντας την κοινή διαπίστωση πως ο έλληνας καταναλωτής δεν έχει χρήματα να διαθέσει στην αγορά. «Οπότε, αν μπορέσει να αγοράσει κάποια απαραίτητα προϊόντα σε συμφέρουσα τιμή, καλώς και έχει» υποστήριξε.

Για τη συρρίκνωση του τζίρου των μικρομεσαίων, όπως εικάζουν εμπορικοί κύκλοι από τέτοιου είδους ενέργειες μεγάλων επιχειρήσεων, σημείωσε ότι «αυτή είναι η πρόθεση. Όταν κάνεις κάτι από θέση ισχύος, προφανώς προσπαθείς να πάρεις ένα μερίδιο της αγοράς. Η πίτα έχει μικρύνει πάρα πολύ και οι μεγάλες επιχειρήσεις προσπαθούν να διατηρήσουν κάποιο κομμάτι της κατανάλωσης, παίρνοντας και ένα κομμάτι από τους μικρομεσαίους». Αν και προκύπτει αναντιστοιχία με όσα προανέφερε, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ επισήμανε πως δεν προτρέπει προς την υιοθέτηση αυτής της ενέργειας. «Δεν δίνουμε όμως αρνητική εντύπωση γιατί είναι σαν να διαφημίζουμε τη Black Friday».

Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων για παράδειγμα σημειώνει σε ανακοίνωσή της ότι, «η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις απίθανες προσφορές. Στην ουσία, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας».

Ο ΣΥΡΙΖΑ από την πλευρά του κάνει λόγο για ζημιά στις μικρές επιχειρήσεις και χαρακτηρίζει «αμερικανιά» τον συγκεκριμένο θεσμό. «Η προσπάθεια επιβολής καταναλωτικών συνηθειών της πατρίδας της υπερκατανάλωσης, των ΗΠΑ, στον υπόλοιπο κόσμο, συνεχίζεται δυναμικά με στόχευση αυτήν τη φορά τους νεόπτωχους της παλιάς μεσαίας τάξης» αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Μικρομεσαίων του ΣΥΡΙΖΑ.

Διαμαρτυρία εν τω μεταξύ πραγματοποίησαν στο κέντρο της Αθήνας τα μέλη της Generation 400. Όπως είπαν σε δηλώσεις τους ο θεσμός αυτός ίσως να αποτελεί προάγγελο των επερχόμενων αλλαγών στις εργασιακές σχέσεις. Χαρακτηριστικό ήταν το πανό που κρατούσαν στο οποίο αναγραφόταν το σύνθημα «μην χαρίσουμε τις Παρασκευές μας στον εργασιακό μεσαίωνα».

paroysmos-gia-th-black-friday-oyres-ekatontadwn-metrwn-sta-katasthmata-fwto
Φωτογραφίες: Eurokinissi


Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών