Από Σεπτέμβριο αναλογικά διόδια στην Κορίνθου-Πατρών | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Από Σεπτέμβριο αναλογικά διόδια στην Κορίνθου-Πατρών

12:01 | 8/5/17

Aπό τον Σεπτέμβριο προγραμματίζει η κυβέρνηση να θέσει σε εφαρμογή τα πρώτα αναλογικά διόδια που θα εγκατασταθούν στο εθνικό δίκτυο της χώρας

Η αρχή θα γίνει με την Κορίνθου -Πατρών καθώς είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος, στον
οποίο είχε προβλεφθεί στο χρηματοοικονομικό μοντέλο το υβριδικό σύστημα πληρωμής διοδίων. Για τους υπόλοιπους οδικούς άξονες θα χρειαστεί επαναδιαπραγμάτευση με το υπουργείο Υποδομών, συζήτηση που έχει εξαγγείλει ουκ ολίγες φορές, ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης.

Όπως σημειώνουν καλά ενημερωμένες πηγές του υπουργείου, το νέο σύστημα προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία με την ολοκλήρωση της περιόδου κατασκευής (Τ1), όπως προβλέπει η σύμβαση, η οποία επικυρώθηκε και στο Μνημόνιο συναντίληψης μεταξύ παραχωρησιούχου και δημοσίου το περασμένο καλοκαίρι.

«Είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος που έχει προβλεφθεί από την επανεκκίνηση των έργων του 2013 η εφαρμογή του υβριδικού μοντέλου, το οποίο μάλιστα έχει κοστολογηθεί σε 10 εκατ. ευρώ. Σε καμία άλλη παραχώρηση δεν έχουν συμφωνήσει οι τράπεζες στην μείωση των διοδίων», αναφέρουν και τονίζουν ότι μπορεί να γίνει μείωση εφόσον υπάρχουν ανταλλάγματα όπως είναι η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει το υβριδικό σύστημα διοδίων είναι οι χρήστες να είναι κάτοχοι πομποδέκτη. Το σύστημα απαιτεί την τοποθέτηση κεραιών στις εισόδους και εξόδους των δρόμων αλλά και καμερών που θα φωτογραφίζουν τις πινακίδες για ταυτοποίηση των στοιχείων. Στόχος είναι να αναγνωρίζεται από που μπήκε ο χρήστης, ο οποίος θα πληρώνει όλο το κόστος της διαδρομής αλλά εάν βγει νωρίτερα σε μία έξοδο, τότε αυτόματα θα αναγνωρίζεται από το σύστημα και θα του αφαιρείται το ποσό από τον λογαριασμό. Για το σύστημα εκτιμάται ότι δεν χρειάζεται να τοποθετηθούν κεραίες σε όλο το δίκτυο αφού υπάρχουν έξοδοι και είσοδοι με χαμηλή κυκλοφορία που θα ήταν ανώφελο να επενδύσουν οι παραχωρησιούχοι.

Πηγή

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών