15:35 | 7/6/17
Οι ναυτιλιακές φοβούνται ακόμη και το ενδεχόμενο κράτησης πλοίων
Αναταράξεις στις ναυτιλιακές εταιρείες προκαλεί η διακοπή των διπλωματικών σχέσεων των αραβικών χωρών με το Κατάρ. Η απόφασή των χωρών αυτών, Σαουδική Αραβία, Αίγυπτος,
Μπαχρέιν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λιβύη και Υεμένη να απομονώσουν από ξηρά, αέρα και θάλασσα το Κατάρ έχει τεθεί σε ισχύ και πλέον κανένα λιμάνι στην περιοχή δεν δέχεται πλοίο με σημαία Κατάρ ή πλοίο το οποίο έχει πιάσει ή πρόκειται να πιάσει σε λιμάνι της μικρής σε έκταση αραβικής χώρας.
Μπαχρέιν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λιβύη και Υεμένη να απομονώσουν από ξηρά, αέρα και θάλασσα το Κατάρ έχει τεθεί σε ισχύ και πλέον κανένα λιμάνι στην περιοχή δεν δέχεται πλοίο με σημαία Κατάρ ή πλοίο το οποίο έχει πιάσει ή πρόκειται να πιάσει σε λιμάνι της μικρής σε έκταση αραβικής χώρας.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται σε αναβρασμό όπως γράφει η εφημερίδα «Ναυτεμπορική» προκειμένου να μην αιφνιδιαστούν και υποστούν κυρώσεις, αλλά και ενδεχόμενη κράτηση πλοίων, κατακλύζουν με ερωτήματα τα δικηγορικά γραφεία.
Σύμφωνα με τους αναλυτές η απόφαση για οικονομικό αποκλεισμό αναμένεται να πλήξει τη βαριά βιομηχανία της χώρας που είναι το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, η παραγωγή αμμωνίας, λιπασμάτων, πετροχημικών, τσιμέντου, αλλά και η επισκευή εμπορικών πλοίων.
Ανησυχία έχει προκαλέσει και το γεγονός ότι το Κατάρ είναι μεγάλος παραγωγός και εξαγωγέας LNG, ενώ φαίνεται πως υπάρχει θέμα και με τα δεξαμενόπλοια. Συγκεκριμένα τα δεξαμενόπλοια των 300.000 τόνων συνηθίζεται να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες αργού σε πολλά λιμάνια της Μέσης Ανατολής και αν τα πλοία που έχουν πιάσει στο Κατάρ θα εμποδίζονται να εισέλθουν σε άλλα λιμάνια.
Το λιμάνι του Fujairah στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με εγκύκλιό του στις 5 Ιουνίου ενημέρωσε ότι τα πλοία που φέρουν σημαίες του Κατάρ αλλά και τα πλοία που πλέουν προς και προέρχονται από τα λιμάνια της χώρας αυτής δεν θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν calls στο λιμάνι Fujairah και στο Fujairah Offshore Anchorage. Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία της περιοχής και η αρχή λιμένων της Σαουδικής Αραβίας ενημέρωσε τα ναυτιλιακά πρακτορεία να μη δεχτούν πλοία που φέρουν σημαίες του Κατάρ ή πλοία που ανήκουν σε εταιρείες ή πολίτες του Κατάρ.
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών του Μπαχρέιν ενημέρωνε τις ναυτιλιακές εταιρείες ότι όλα τα λιμάνια της χώρας θα παραμείνουν άμεσα κλειστά για το Κατάρ.
Αλλά και η Αρχή Λιμένων στο Άμπου Ντάμπι εξέδωσε ειδοποίηση η οποία αναφέρει ότι τα πλοία με σημαία Κατάρ δεν θα έχουν τη δυνατότητα εισόδου στα λιμάνια της Abu Dhabi Petroleum Ports Operating Co ή στο IRSHAD, θυγατρική της Abu Dhabi National Oil Co.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των ζητημάτων που έχουν ανακύψει δίνουν και οι Lloyd’s List, οι οποίοι αναφέρουν ότι το λιμάνι του Fujairah, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνι στη Μέση Ανατολή, απαγόρευσε σε εκπροσώπους ναυτιλιακής εταιρείας με έδρα τη Σιγκαπούρη να ανέβουν σε πλοίο, αν το προηγούμενο ή το επόμενο λιμάνι προορισμός του είναι στο Κατάρ.
(Φωτογραφία αρχείου από το λιμάνι της Ντόχας)
Σχετικές ετικέτες:ΚατάρΚόσμοςναυτιλιακές εταιρίεςΟικονομία
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων