Σήμα από τις 14 Αυγούστου για τον κίνδυνο βύθισης του πλοίου «Ελέφαντας» | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Σήμα από τις 14 Αυγούστου για τον κίνδυνο βύθισης του πλοίου «Ελέφαντας»

21:21 | 27/9/17

Από τις 16 του ίδιου μήνα είχε σταλεί εξώδικο στον άφαντο μέχρι σήμερα ιδιοκτήτη του

Από τις 14 Αυγούστου είχε λάβει σήμα το Λιμενικό Σώμα της Ελευσίνας, για τον κίνδυνο βύθισης του φορτηγού πλοίου «Ελέφαντας» ανατολικά της Χαλυβουργικής στον Ασπρόπυργο.
Μάλιστα, από τις 16 Αυγούστου είχε σταλεί εξώδικο στον άφαντο μέχρι σήμερα ιδιοκτήτη του, που το έχει εγκαταλείψει από το 2013. Αρχικά βρισκόταν στον προβλήτα της Αγροτικής Αλιευτικής και μεταφέρθηκε στον όρμο του Ασπρόπυργου σε πιο ρηχά νερά, για να αποφευχθεί η βύθιση του κάτι όμως που τελικά έγινε εν μέρει.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, παραμονές της Παναγίας το αμμοληπτικό πλοίο είχε ήδη κλίση και φάνηκε ότι θα γίνει κάποια στιγμή εισροή υδάτων, όπως και έγινε πριν από 24ωρα, όταν το μεγαλύτερο μέρος της πλώρης, της πρύμνης και του κυρίου καταστρώματος του πλοίου, καλύφθηκε από νερό. Το Λιμενικό Σώμα ενημέρωσε τότε αμέσως τον ΟΛΕ, ο οποίος ξεκίνησε δικαστική προσφυγή και το πλοίο χαρακτηρίσθηκε «επικίνδυνο και επιβλαβές».

Με βάση τις ίδιες πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, το πλοίο «Ελέφαντας» ανήκει στην ναυτική εταιρία Drachma Shipping Co που είχε έδρα το Κερατσίνι στον Πειραιά και εκτελούσε υπηρεσίες θαλάσσιων και ακτοπλοϊκών μεταφορών εμπορευμάτων. Ωστόσο, στο ιστορικό του πλοίου αναφέρονται πολλές αλλαγές του ονόματος από το 1969 που κατασκευάστηκε: Το 1997 είχε το όνομα Kavonissi, από το 1997-2004 Leon I, και το 2004 πήρε το όνομα «Ελέφαντας».

Παρά την ογκώδη αλληλογραφία, τόσο από το λιμεναρχείο Ελευσίνας όσο και από τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας, δεν υπήρξε ποτέ απάντηση από την ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρία για να υπάρξει οποιαδήποτε συνεννόηση για την ανέλκυση του. Σήμερα ο ΟΛΕ ευελπιστεί ότι μπορεί να πετύχει δημοπρασία για να πουληθεί για σίδερα, ώστε να καλυφθεί ένα μέρος του μεγάλου κόστους.

Ας σημειωθεί ότι, όπως συμβαίνει με τα πάνω από 20 ναυάγια στον κόλπο της Ελευσίνας, τα έξοδα για την ανέλκυση ενός πλοίου, τις περισσότερες φορές στοιχίζουν πολύ περισσότερο από την αξία του ίδιου του πλοίου, και έτσι παραμένουν για χρόνια σε κοινή θέα δίνοντας χαρακτήρα τριτοκοσμικού τοπίου στον κόλπο της Ελευσίνας, ο οποίος εξελίσσεται σε νεκροταφείο σαπιοκάραβων, κατασχεμένων και παροπλισμένων πλοίων. Μια εικόνα που θυμίζει τοξική βόμβα έτοιμη να σκάσει ανά πάσα στιγμή αν επικρατήσουν ακραία καιρικά φαινόμενα.

Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται από τις λιμενικές αρχές και η δικαστική έρευνα που έχει διατάξει ο εισαγγελέας Περιβάλλοντος για την υπόθεση με το κουφάρι του εγκαταλελειμμένου δεξαμενόπλοιου SLOPS, που εδώ και μια δεκαετία αποτελεί μια μάζα με παραμορφωμένα σκουριασμένα σιδερικά, γεμάτα απόβλητα πετρελαιοειδών μέσα στη θάλασσα στον όρμο της Βλύχας.

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών