'Καμπάνα' στη Scania για το καρτέλ φορτηγών | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

'Καμπάνα' στη Scania για το καρτέλ φορτηγών

16:48 | 27/9/17

Μετά τη Google, την Αpple και σειρά άλλων εταιριών-κολοσσών ήρθε η ώρα της Scania που ελέγχεται για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ

Η… τιμωρός των καρτέλ «χτύπησε» ξανά! Ο λόγος για την Επίτροπο Ανταγωνισμού Μαργκρέτ Βεστάγκερ η οποία αυτή τη φορά επέβαλε πρόστιμο στην εταιρία φορτηγών Scania για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ.

Όπως εξήγησε η Δανή Επίτροπος, για 14 χρόνια, η εταιρία είχε συμφωνήσει με πέντε ακόμη κατασκευαστές φορτηγών τις τιμές των φορτηγών, στις οποίες είχε μετακυλήσει το κόστος από τις νέες τεχνολογίες για την εφαρμογή των αυστηρότερων κανόνων εκπομπών ρύπων. Συνολικά το πρόστιμο και για τις έξι εταιρίες φτάνει τα 3,8 δισ. ευρώ.

Μετά τη Google, την Αpple και σειρά άλλων εταιριών-κολοσσών, στις οποίες η Βεστάγκερ μέσω Επιτροπής είχε επιβάλει πρόστιμα, αυτή τη φορά η έρευνα αφορούσε σε εταιρίες κατασκευής φορτηγών. Όλα ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2016, όταν η Επιτροπή κατέληξε σε διακανονισμό σχετικά με τα φορτηγά καρτέλ με MAN, DAF, Daimler, Iveco και Volvo / Renault. Στην πορεία, πολλές από τις εταιρίες αποφάσισαν να παραδεχθούν το καρτέλ και να προχωρήσουν σε αποκαλύψεις για τον τρόπο λειτουργίας του καρτέλ. Η Scania αποφάσισε να μην διευθετήσει την υπόθεση αυτή με την Επιτροπή, σε αντίθεση με τους άλλους πέντε συμμετέχοντες στα φορτηγά καρτέλ. Κατά συνέπεια, η Επιτροπή ξεκίνησε ενδελεχή έρευνα.

«Η σημερινή απόφαση σηματοδοτεί το τέλος της έρευνας μας για μια πολύ μακρόχρονη σύμπραξη. Αυτή η σύμπραξη αφορά και επηρεάζει σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη, δεδομένου ότι η Scania και οι υπόλοιποι κατασκευαστές φορτηγών στη σύμπραξη παράγουν περισσότερα από 9 στα 10 μεσαία και βαρέα φορτηγών που πωλούνται στην Ευρώπη. Τα φορτηγά αυτά αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα των εσωτερικών μεταφορών εμπορευμάτων στην Ευρώπη και διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην ευρωπαϊκή οικονομία. Αντί της συμπαιγνίας στην τιμολόγηση, οι κατασκευαστές φορτηγών θα έπρεπε να ανταγωνίζονται μεταξύ τους - και σε σχέση με τις περιβαλλοντικές βελτιώσεις», είπε η Επίτροπος.

Μαρία Ψαρά

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών