Αντισταθμιστικά «ψίχουλα» προσφέρουν οι Κινέζοι | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Αντισταθμιστικά «ψίχουλα» προσφέρουν οι Κινέζοι

20:37 | 28/6/13
Ήτα βρίσκουν σε ένα μήνα ή πάνε σε διαιτησία. ΟΛΠ και Cosco υπέγραψαν χθες μνημόνιο συνεργασίας, με στόχο την επίτευξη φιλικού διακανονισμού. Η Cosco επιζητεί την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ και στο δυτικό τομέα, δίνοντας στον ΟΛΠ συγκεκριμένα αντισταθμιστικά οφέλη.

Περίσσευαν χθες τα χαμόγελα του Γ. Ανωμερίτη (ΟΛΠ) με τον Fu Cheng Qiu, παρουσία του προέδρου της Cosco Wei Jiafou και του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη
 Ωστόσο, τα ανωτέρω τελούν υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς η τροποποίηση της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης ενδέχεται να οδηγήσει σε νέες καταγγελίες στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Η κινεζική πλευρά αιτείται, μεταξύ άλλων, την αναστολή του ετήσιου ανταλλάγματος. Κάθε έτος, η Cosco πληρώνει τον ΟΛΠ περί τα 30 εκατ. ευρώ για τη χρήση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.

Οι Κινέζοι, αν και στην αρχή ζητούσαν την κατάργηση του ετήσιου ενοικίου, αναγκάστηκαν να κάνουν ένα βήμα πίσω, έπειτα από τις ελληνικές αντιδράσεις. Ετσι φαίνεται να συμφωνούν στην αναστολή του ενοικίου για 3 χρόνια, δηλαδή έως ότου ολοκληρωθούν οι υποδομές στην προβλήτα ΙΙΙ. Παράλληλα υποσχέθηκαν ότι θα κατασκευάσουν τη νέα προβλήτα πετρελαιοειδών του ΟΛΠ, αλλά και ένα τουριστικό λιμάνι στο Πέραμα.

Εάν δεν βρεθεί η χρυσή τομή, τότε οι δύο πλευρές θα οδηγηθούν στη διαιτησία, καθώς οι Κινέζοι εμμένουν στην ελαχιστοποίηση του ετήσιου μισθώματος, με αιτιολογία τη ραγδαία πτώση του ελληνικού ΑΕΠ. Ωστόσο, κανείς δεν πρέπει να παραγνωρίσει ότι την τελευταία διετία η μητρική Cosco (είναι κρατική εταιρεία) παρουσιάζει τεράστιες ζημιές.


Το ΤΑΙΠΕΔ

Η διαπραγμάτευση μεταξύ ΟΛΠ και Cosco και πολυσύνθετη είναι και πολλά «αγκάθια» έχει. Αυτό διότι ο ΟΛΠ και το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έχουν τελείως διαφορετική προσέγγιση για την αποκρατικοποίηση του λιμένα. Ο μεν ΟΛΠ είναι υπέρ της παραχώρησης δραστηριοτήτων, το δε ΤΑΙΠΕΔ υπέρ της πώλησης του συνόλου των μετοχών του Οργανισμού.

Εδώ υπάρχει ένα κρίσιμο σημείο, καθώς τυχόν έγκριση της επένδυσης της Cosco και στο δυτικό τομέα ενδέχεται να περιορίσει το ενδιαφέρον της κινεζικής εταιρείας στην εξαγορά του συνόλου του ΟΛΠ, όπως επιθυμεί το ΤΑΙΠΕΔ. Η Cosco δραστηριοποιείται στα εμπορεύματα και όχι στην κρουαζιέρα ή την ακτοπλοΐα. Οπως παρατηρεί κυβερνητικό στέλεχος που παρακολουθεί τις διαπραγματεύσεις, «πρέπει να πείσουμε την Cosco να κατέβει στο διαγωνισμό του ΟΛΠ, αναπτύσσοντας όμως όλες τις υποδομές του λιμένα».

Το μέγαρο Μαξίμου θέλει να αποφύγει νέο στραπάτσο, όπως συνέβη στη ΔΕΠΑ, πέρα από το γεγονός ότι στηρίζει πολλές ελπίδες στα δημοσιονομικά οφέλη από την πώληση λιμένων. Γι αυτό, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έλαβε τον πλήρη φάκελο ΟΛΠ - Cosco από τον τέως υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη.

Η πώληση λιμένων έχει και γεωπολιτικές προεκτάσεις, καθώς αν λάβουν οι Κινέζοι «πακέτο» λιμάνι και σιδηρόδρομο, δηλαδή ΟΛΠ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενδέχεται η ελληνική κυβέρνηση να αντιμετωπίσει «δυσαρέσκεια» από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μεταξύ άλλων, οι Κινέζοι εξετάζουν τη συμμετοχή στο διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Ελληνικού.

Πηγή: enet.gr

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών