14:52 | 16/1/14
«Αναγέννηση» του μυθικού πλοίου στον Παγασητικό Κόλπο...
To αντίγραφο του θρυλικού πλοίου της Αργοναυτικής Εκστρατείας πλέει για λίγες μέρες στον Παγασητικό Κόλπο. Εκεί υποδέχεται μαθητές, επισκέπτες και τουρίστες στους οποίους «ξετυλίγει» την ιστορία της, μια μυθική διαδρομή από τις παρυφές του Πηλίου, του βουνού των Κενταύρων, στα ίχνη του Ιάσονα, στην αναζήτησή του για το χρυσόμαλλο δέρας.
Το σκάφος αυτό, πανομοιότυπο αντίγραφο του θρυλικού πλοίου της Αργοναυτικής Εκστρατείας, σε λίγο θα μεταφερθεί σε ειδικό χώρο μέσα στο λιμάνι του Βόλου, όπου θα υποβληθεί σε εργασίες συντήρησης ώστε να μην υποστεί τις φθορές του χρόνου.
Προς το παρόν, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Αργώ μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στη θάλασσα και στη στεριά, μεταξύ ξενάγησης και συντήρησης, ενώ μόνιμη λύση στο ζήτημα της «φροντίδας» της αλλά και της περισσότερο οργανωμένης προβολής της αναμένεται να δοθεί με τη δημιουργία ενός μουσείου που θα τη φιλοξενήσει. Αυτή είναι και η επιδίωξη της δημοτικής αρχής που έχει προκηρύξει ανοιχτό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό προσχεδίων, ο οποίος αφορά την κατάθεση προτάσεων για τη δημιουργία του μουσείου αξιοποίησής της.
«Η συγκεκριμένη πράξη χρηματοδοτείται από την τεχνική βοήθεια του ΕΣΠΑ με 50.000 ευρώ για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, ποσό που θα αποδοθεί στις προτάσεις που θα κερδίσουν τα τρία πρώτα βραβεία» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Φώτης Λαμπρινίδης.
Ο ίδιος γνωστοποιεί ότι, μέχρι τώρα, το αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον ήταν πολύ μεγάλο ενώ κατατέθηκαν δεκάδες προτάσεις από μελετητικά γραφεία και εταιρείες, ακόμη και από το εξωτερικό- συγκεκριμένα από την Ιταλία.
Ο διαγωνισμός λήγει στις 4 Φεβρουαρίου και στο μεταξύ έχει συσταθεί η επιτροπή που θα εξετάσει τις προτάσεις. Σε αυτήν συμμετέχουν τρεις εκπρόσωποι του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ένας εκπρόσωπος της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Βόλου και ένας από το Τμήμα Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η πρόταση που θα κερδίσει το πρώτο βραβείο διατηρεί το δικαίωμα να αναλάβει την αρχιτεκτονική μελέτη συνολικά.
Σε ό,τι αφορά τις περαιτέρω διαδικασίες, η εν λόγω προμελέτη, μαζί με τις υπόλοιπες μελέτες (μουσειολογική, ηλεκτρομηχανολογική, στατική, περιβαλλοντικών επιπτώσεων) θα συμπεριληφθούν σε συνολικό φάκελο ώστε να διεκδικηθεί με αξιώσεις η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ, το σύμφωνο εταιρικής σχέσης 2014-2020. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Λαμπρινίδη, το γεγονός ότι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός προσχεδίων χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ δίνει ήδη ένα προβάδισμα για το τελικό έργο.
«Η Αργώ, το ομοίωμα της μυθικής Αργούς που βρίσκεται στην ιδιοκτησία του Δήμου Βόλου δεν είναι απλώς μια τουριστική ατραξιόν για μας αλλά ένα στοιχείο πολιτισμού και παιδείας, ένα πραγματικό σύμβολο της πόλης» αναφέρει ο αντιδήμαρχος και τονίζει ότι για πρώτη φορά οι συζητήσεις για τη δημιουργία ενός μουσείου γίνονται σε ρεαλιστική βάση και όχι απλώς σε επίπεδο διακηρύξεων.
Μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία αξιολόγησης των αρχιτεκτονικών προτάσεων, ενώ οι μελετητές δεσμεύονται από την προκήρυξη να λάβουν υπόψη όλο το σχετικό επιστημονικό υλικό που υπάρχει για τον μύθο της Αργούς, είτε αυτό προέρχεται από το χώρο της επιστήμης, είτε από εκείνους της ιστορίας και του πολιτισμού.
Η αξιολόγηση αναμένεται την άνοιξη του 2014 και η φιλοδοξία του Δήμου Βόλου είναι να έχει προετοιμαστεί ο σχετικός συνολικός φάκελος, όταν ανοίξει η πρόσκληση για τη νέα προγραμματική περίοδο, το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020.
Την ίδια στιγμή, παραμένουν πάντα στη δημοτική αρχή οι σκέψεις για την αναβίωση της διαδρομής του μυθικού καραβιού αλλά και για την αξιοποίησή της για εκπαιδευτικούς και άλλους λόγους. «Κάθε χρόνο, η Αργώ κάνει μικρά ταξίδια εντός του Παγασητικού Κόλπου. Από εκεί και πέρα υπάρχουν από τη δημοτική επιτροπή τουρισμού και άλλες σκέψεις για την καλύτερη αξιοποίησή της» σημειώνει ο κ. Λαμπρινίδης.
To αντίγραφο του θρυλικού πλοίου της Αργοναυτικής Εκστρατείας πλέει για λίγες μέρες στον Παγασητικό Κόλπο. Εκεί υποδέχεται μαθητές, επισκέπτες και τουρίστες στους οποίους «ξετυλίγει» την ιστορία της, μια μυθική διαδρομή από τις παρυφές του Πηλίου, του βουνού των Κενταύρων, στα ίχνη του Ιάσονα, στην αναζήτησή του για το χρυσόμαλλο δέρας.
Το σκάφος αυτό, πανομοιότυπο αντίγραφο του θρυλικού πλοίου της Αργοναυτικής Εκστρατείας, σε λίγο θα μεταφερθεί σε ειδικό χώρο μέσα στο λιμάνι του Βόλου, όπου θα υποβληθεί σε εργασίες συντήρησης ώστε να μην υποστεί τις φθορές του χρόνου.
Προς το παρόν, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Αργώ μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στη θάλασσα και στη στεριά, μεταξύ ξενάγησης και συντήρησης, ενώ μόνιμη λύση στο ζήτημα της «φροντίδας» της αλλά και της περισσότερο οργανωμένης προβολής της αναμένεται να δοθεί με τη δημιουργία ενός μουσείου που θα τη φιλοξενήσει. Αυτή είναι και η επιδίωξη της δημοτικής αρχής που έχει προκηρύξει ανοιχτό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό προσχεδίων, ο οποίος αφορά την κατάθεση προτάσεων για τη δημιουργία του μουσείου αξιοποίησής της.
«Η συγκεκριμένη πράξη χρηματοδοτείται από την τεχνική βοήθεια του ΕΣΠΑ με 50.000 ευρώ για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, ποσό που θα αποδοθεί στις προτάσεις που θα κερδίσουν τα τρία πρώτα βραβεία» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Φώτης Λαμπρινίδης.
Ο ίδιος γνωστοποιεί ότι, μέχρι τώρα, το αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον ήταν πολύ μεγάλο ενώ κατατέθηκαν δεκάδες προτάσεις από μελετητικά γραφεία και εταιρείες, ακόμη και από το εξωτερικό- συγκεκριμένα από την Ιταλία.
Ο διαγωνισμός λήγει στις 4 Φεβρουαρίου και στο μεταξύ έχει συσταθεί η επιτροπή που θα εξετάσει τις προτάσεις. Σε αυτήν συμμετέχουν τρεις εκπρόσωποι του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ένας εκπρόσωπος της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Βόλου και ένας από το Τμήμα Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η πρόταση που θα κερδίσει το πρώτο βραβείο διατηρεί το δικαίωμα να αναλάβει την αρχιτεκτονική μελέτη συνολικά.
Σε ό,τι αφορά τις περαιτέρω διαδικασίες, η εν λόγω προμελέτη, μαζί με τις υπόλοιπες μελέτες (μουσειολογική, ηλεκτρομηχανολογική, στατική, περιβαλλοντικών επιπτώσεων) θα συμπεριληφθούν σε συνολικό φάκελο ώστε να διεκδικηθεί με αξιώσεις η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ, το σύμφωνο εταιρικής σχέσης 2014-2020. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Λαμπρινίδη, το γεγονός ότι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός προσχεδίων χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ δίνει ήδη ένα προβάδισμα για το τελικό έργο.
«Η Αργώ, το ομοίωμα της μυθικής Αργούς που βρίσκεται στην ιδιοκτησία του Δήμου Βόλου δεν είναι απλώς μια τουριστική ατραξιόν για μας αλλά ένα στοιχείο πολιτισμού και παιδείας, ένα πραγματικό σύμβολο της πόλης» αναφέρει ο αντιδήμαρχος και τονίζει ότι για πρώτη φορά οι συζητήσεις για τη δημιουργία ενός μουσείου γίνονται σε ρεαλιστική βάση και όχι απλώς σε επίπεδο διακηρύξεων.
Μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία αξιολόγησης των αρχιτεκτονικών προτάσεων, ενώ οι μελετητές δεσμεύονται από την προκήρυξη να λάβουν υπόψη όλο το σχετικό επιστημονικό υλικό που υπάρχει για τον μύθο της Αργούς, είτε αυτό προέρχεται από το χώρο της επιστήμης, είτε από εκείνους της ιστορίας και του πολιτισμού.
Η αξιολόγηση αναμένεται την άνοιξη του 2014 και η φιλοδοξία του Δήμου Βόλου είναι να έχει προετοιμαστεί ο σχετικός συνολικός φάκελος, όταν ανοίξει η πρόσκληση για τη νέα προγραμματική περίοδο, το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020.
Την ίδια στιγμή, παραμένουν πάντα στη δημοτική αρχή οι σκέψεις για την αναβίωση της διαδρομής του μυθικού καραβιού αλλά και για την αξιοποίησή της για εκπαιδευτικούς και άλλους λόγους. «Κάθε χρόνο, η Αργώ κάνει μικρά ταξίδια εντός του Παγασητικού Κόλπου. Από εκεί και πέρα υπάρχουν από τη δημοτική επιτροπή τουρισμού και άλλες σκέψεις για την καλύτερη αξιοποίησή της» σημειώνει ο κ. Λαμπρινίδης.
Σχετικές ετικέτες:ΕλλάδαΠολιτισμός
Σχετικά άρθρα