13:57 | 16/6/16
«Εμείς επιστράτευση στις συγκοινωνίες δεν πρόκειται να κάνουμε, ούτε θα προσλάβουμε επικοινωνιολόγους όπως κάνατε εσείς», ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη στη Βουλή
Ο υπουργός απέδειξε με φωτογραφίες ότι στον ΟΑΣΑ καταμετρούσαν τα εισιτήρια με το… κιλό γιατί οι αποθήκες των εταιρειών του ΟΑΣΑ στερούνται σύγχρονων συστημάτων logistics και μηχανογραφημένου συστήματος διακίνησης των προϊόντων κομίστρου. Έτσι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία καταμέτρηση εισιτηρίων και πολλές φορές ο ΟΑΣΑ αποδεχόταν επιστροφή προϊόντων κομίστρου (ρολά από το Μετρό) από τους φορείς του μετρημένα σε κιλά! Η συνολική ζημία του Δημοσίου ήταν πάνω από 30 εκατ. ευρώ.
Ο Χρ. Σπίρτζης έκανε διάφορα κουβαρνταλίκια σάμπως να τα έκανε από την τσέπη του», εκτίμησε ο Κ. Χατζηδάκης. «Τα πράγματα με τις αστικές εταιρείες της Αθήνας δεν εξελίσσονται καθόλου καλά», ισχυρίσθηκε ο βουλευτής της ΝΔ και πρόσθεσε: «είναι τα οικονομικά στοιχεία που χειροτερεύουν συνεχώς. Τα έσοδα του ΟΑΣΑ μειώθηκαν 18% και το λειτουργικό έλλειμμα του ΟΑΣΑ είναι 25 εκατ. το 2015 έναντι πλεονάσματος το 2014».
Ένα κουτί με έγγραφα και φωτογραφίες που ανέδειξε το πώς λειτουργούσαν οι κομματικές διοικήσεις της ΝΔ στον ΟΑΣΑ ήταν η απάντηση του Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος υπενθύμισε ότι οι διοικητές είναι σήμερα υψηλόβαθμα κομματικά στελέχη της ΝΔ και στενοί συνεργάτες του Κ. Μητσοτάκη. Ο ΟΑΣΑ, τόνισε ο υπουργός, «συνολικά επιβαρύνθηκε με 18 εκατ. ευρώ το χρόνο από την προεκλογική τιμολογιακή πολιτική της ΝΔ, με ένα έλλειμμα 103 εκατ. ευρώ αξιοπιστίας προς τους προμηθευτές του ομίλου (ΟΣΥ) και με απαιτήσεις 113 εκατ. ευρώ από τα υπουργεία για τα έτη 2011 – 2014. Στη συνέχεια ακολουθούν και άλλες "δράσεις" επιδείνωσης του ελλείμματος του ΟΑΣΑ καθώς και "δράσεις" απώλειας σημαντικών εσόδων και αξιοπιστίας για τον Οργανισμό».
Ο Χρ. Σπίρτζης επεσήμανε ότι το έλλειμμα του ΟΑΣΑ είναι μειωμένο κατά 20 εκατ. ευρώ και ανακοίνωσε ότι
-έγιναν δράσεις εξοικονόμησης (ύψους 8.5 εκατ. ευρώ), που αφορούν κόστος προμηθειών μέσω ηλεκτρονικών διαγωνισμών, κόστος συμβάσεων παροχής υπηρεσίας μέσω δράσεων συνεργασίας με άλλους δημόσιους φορείς, όπως η Ελληνική Αστυνομία για την φύλαξη των σταθμών και τέλος επιχειρησιακό κόστος με ενοποιήσεις κρίσιμων τμημάτων σε επίπεδο Ομίλου.
-βρίσκεται σε εξέλιξη χειρισμός για την εξυπηρέτηση του συσσωρευμένου ελλείμματος του Ομίλου μέσω ενός μοντέλου συμψηφισμού των δαπανών του ΟΑΣΑ προς το ελληνικό Δημόσιων, όπως ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας, κτλ με τις γεγενημένες οφειλές των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ για την άσκηση κοινωνικών πολιτικών (ξεπερνούν τα 190 εκατ. ευρώ).
Σχετικές ετικέτες:βουλήΕλλάδακυβέρνησηΚώστας ΧατζηδάκηςΟΑΣΑΠολιτικήΣΥΡΙΖΑΧρήστος Σπίρτζης
Σχετικά άρθρα